Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mister01 schreef:TS: jij maakt nogal wat mee !!
je ben getrapt, gister van een fries afgevallen, en de paarden trappen en bijten elkaar!!!
en nu is er weer een bang voor water!!!
Ach, vakantietijd, nog een paar weken en dan is het weer rustig op bokt.
Myukii schreef:Mister01 schreef:TS: jij maakt nogal wat mee !!
je ben getrapt, gister van een fries afgevallen, en de paarden trappen en bijten elkaar!!!
en nu is er weer een bang voor water!!!
En een shetlanderveulen die zijn moeder te vroeg verloren is en nu vervelend is, een tinker met een vieze staart, een fries met lange manen en een drachtige haflinger waar op wordt gereden in de les.
En dat moet allemaal op één dag besproken worden.Ach, vakantietijd, nog een paar weken en dan is het weer rustig op bokt.
gezellie met mij he
er valt veel te beleven als je bijna iedere dag bij je maatjes op de maneeg bent
Britt_Mara schreef:tja, het paardje is niet zo gevoelig als Zafier denk ik, maar hij springt wel achteruit, maar ik zal voorzichtig opbouwen.
Goed meekijken, daar steek je ook een hoop van op!
Myukii schreef:Britt_Mara schreef:tja, het paardje is niet zo gevoelig als Zafier denk ik, maar hij springt wel achteruit, maar ik zal voorzichtig opbouwen.
Is het je eigen pony? Zo niet, zou ik het gewoon laten voor wat het is. Niet gaan pingelen met manegepony's, als je op bokt moet vragen hoe je met alles om moet gaan en weinig kennis van paardengedrag hebt. Ik had jouw verhaal even niet in verband met je boktprofiel gebracht, maar als ik bedenk aan alle topics die ik vandaag van jou heb gezien, lijkt het me verstandig als jij deze pony gewoon niet afspuit en dat door meer ervaren mensen laat doen.Goed meekijken, daar steek je ook een hoop van op!
en aangezien ik al wel over rijden een hoop weet (6 jr ervaring) wil ik ook over gedrag etc. dingen leren en ik verveel me soms in de grote vakantie
Myukii schreef:Britt_Mara schreef:tja, het paardje is niet zo gevoelig als Zafier denk ik, maar hij springt wel achteruit, maar ik zal voorzichtig opbouwen.
Is het je eigen pony? Zo niet, zou ik het gewoon laten voor wat het is. Niet gaan pingelen met manegepony's, als je op bokt moet vragen hoe je met alles om moet gaan en weinig kennis van paardengedrag hebt. Ik had jouw verhaal even niet in verband met je boktprofiel gebracht, maar als ik bedenk aan alle topics die ik vandaag van jou heb gezien, lijkt het me verstandig als jij deze pony gewoon niet afspuit en dat door meer ervaren mensen laat doen.Goed meekijken, daar steek je ook een hoop van op!
ook al is het wel je eigen pony van ervaren mensen leren je het meest
Myukii schreef:Als je veel wilt leren, valt er een hoop te lezen op bokt. Gebruik de zoekfunctie ook eens, over afspuiten zijn bijvoorbeeld al een hoop topics te vinden.![]()
Paardengedrag ís ook heel interessant en leuk om te bekijken en te leren. Maar als je er nog niet zoveel van af weet, zoals dat je net bijvoorbeeld hebt geleerd hoe het met slaan en bijten in een kudde werkt, is het niet heel verstandig om zelf aan de slag te gaan met manegepony's.
Je moet niet vergeten dat jij niet de enige ben die het leuk lijkt om de manegepony's wat te leren. Jij gaat op de ene manier aan de slag, een ander op de andere manier, pony raakt in de war en wordt alleen maar banger van die waterstraal. Zonder een oordeel te vellen over álle meiden die op een manege rijden, maar over het algemeen hebben die toch iets minder kennis en vaardigheden op het gebied van paarden. Helemaal niet erg, maar ik zou het je niet aanraden om zelf met de moeilijke pony's aan de slag te gaan, maar lekker te kijken en de wat makkelijkere pony's te poetsen.
maar heel erg bedankt voor alle tippies en infoo
Britt_Mara schreef:uhm bedankt maar je mag een pony toch best gerust stellen?
Zo niet, zou ik héél misschien mijn advies om er niet zelf mee te gaan hannesen ter harte nemen, voor je de volgende keer een trap op wél een verkeerde plek krijgt van een pony van de manege.
Succes en veel plezier!
. dan ging hij stilstaan en wilde hij echt geen stap meer zetten. alleen als iemand hem van achter duwde
. nu kan ik hem helemaal afspuiten. het sleutelwoord is : geduld. je kan ook een andere pony naast hem zetten en die afspuiten als daar plek voor is. dan ziet je pony dat die ander het ook niet eng vindt en durft hij het misschien ook na een tijdje. je kan het ook met muesli of slobber proberen. dan geeft iemand hem het eten, terwijl jij op de grond spuit. als dat goed gaat kan je de volgende keer recht onder hem spuiten, en dan op zijn hoef enz enz. je moet ook proberen om zelf ontspannen te zijn, ik weet dat dat soms heel moeilijk is, maar het doet wonderen.