Haar en cap?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilova

Haar en cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 15:39

Ik vroeg mij af wat jullie met je haar doen als je een cap op hebt (los, staart, dot,...)
Hoe maak je je dot op wedstrijd?
Hoe komt je haar onder je cap vandaan na het rijden?
En valt er daarna nog iets mee te doen of moet je telkens douchen en je haar wassen na het rijden?

Asmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 15:52

Ik doe het altijd in een staart, of dot :)
ik moet het sowieso wassen na het rijden, maar het is niet zo dat ik er geen model meer in kan maken ofzo, dat kan ik wel :)
maar ik douche altijd gewoon voor de hygiene :)

Dagmar_1995

Re: Haar en cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:05

Ik heb een jaar geleden mijn paard gekregen. Daarvoor had ik een hanenkam, en geloof me. Dat is zo lastig! Maar voor dat ene uurtje in de week wou ik het wel omtoveren tot iets wat wel onder mn cap past.
Nu ik gemiddelt zon 5 keer in de week rij is dat niet meer te doen.
Heb het nu gewoon meestal in een staart, na het rijden douche ik sowieso dus was ik meteen mn haren ook.
Anders word het er ook niet mooier op.

Ilova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 17:06

Oei, klein foutje, met dat douchen en je haar wassen, ik bedoel gewoon je haar wassen/natmaken of het opsteken onder de douche en droog laten.
Tuurlijk douchen na het rijden. ;)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 17:44

Een dot? :\ Wat is dat?

Ik heb geen lang haar en geen dik haar, ik stop het voor het rijden in een klein staartje in mijn nek. Alle losse haren (heb laagjes) gooi ik naar achteren toe, cap erop, overige haartjes terug steken en klaar is Anne :)

Opsteken heeft geen zin, want dan zit je knotgeval toch te hoog lijkt me. Mijn cap zit vrij laag, dat zou niet passen als ik wat meer haar had en het nog opgestoken moest worden.

Ilova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 18:56

Een dot = een knot ;)

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 18:56

Ik heb het altijd in een knot. Een staart past niet en los haar vind ik vervelend met rijden.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:49

Met 'gewoon' rijden altijd in een staart, blijven er ook geen plukken overal voor het riempje zitten enzo... + dat ik het gewoon veel handiger vind bij de paarden.
Met wedstrijd maak ik meestal een knotje met 1 elastiekje en dan het haarnetje er omheen, blijft goed zitten.
Ik was het eigenlijk altijd na het rijden, vind het niet lekker om daarna nog met zo'n paardenlucht rond te lopen en vaak zit m'n haar dan ook niet echt meer.

paf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:53

k heb heel dik (redelijk) lang haar. Met rijden meestal los, maar hou dan vaak striemen op mijn armen over als ik een hempje aan heb. (in de galop slaat het dan tegen mijn armen/rug/schouders aan) Soms in een staartje. Een (echt) knotje blijft niet zitten, tenzij ik het met 5 elastiekjes vastbind. Maar dan zit het vaak zo strak dat ik er hoofdpijn van krijg.

Rij nog geen wedstrijden, dus daar hoef ik me nog geen zorgen over te maken ;)

oh en ik was het gewoon altijd na het rijden :+ maar voordat ik thuis ben, hangt het vaak in heerlijke slierten om mijn hoofd heen |(
Laatst bijgewerkt door paf op 31-07-10 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:54

Gewoon alles los onder mn cap :j

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 11:34

ik rij nooit met cap/. :oo heel slecht.
maar op wedstrijd, die ik gewoon staartje, en dan dat haarnetje en rijden :P

meestal hou ik dat haarnetje heel de tijd in, hou er niet zo van als dat haar in mijn nek kieteld

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:30

Ik rij ook eigenlijk niet met cap.
en dan gwn haar in een staart. Tijdens een wedstrijd maak ik altijd een knotje met een haardonut, netje erover, grote elastiek erom en klaar.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 14:38

Ik heb kort haar, het enige probleem is dat het zo lekker plat zit als je je cap af doet....

rooz1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 14:57

Mijn haar zit eigenlijk altijd in een strakke vlecht of staart! Vanaf kind afaan is mij geleert om mijn haren vast te hebben. En moet zeggen dat ik het ook niet heel lekker vind zitten losse haren in een cap

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 14:59

ik heb mijn haren altijd vast als ik ga rijden.
dan maak ik er een knotje van of gewoon een staart, soms ook wel eens een vlecht.

Kasjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 15:00

Ik maak meestal een lage frotknot iets. Zelf uitgevonden. Staat leuk en is ook nog eens lekker makkelijk!
Bij een wedstrijd doe ik een netjes knotje in of een staartje.
Cap er op, gaat bij mij erg gemakkelijk. Ik heb dan ook gewoon niet te dun- niet te dik haar :).

M_ichje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 15:08

Het liefste laat ik mijn haar gewoon los. Ik doe gewoon al mijn haar achter mijn oren voor ik mijn cap opzet en dan valt het tijdens het rijden ook niet meer voor mijn ogen.

Ik vind een staart juist vervelend zitten, dat doe ik altijd te hoog, of anders op zo'n manier dat er wel weer plukken uitvallen. :P

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 16:42

Omdat ik nu best wel kort haar heb heb ik het altijd los onder mijn cap. Vind dit persoonlijk geen gezicht maargoed het wil niet anders.

Ik heb als ik lang haar heb mijn haar altijd in een staart/vlecht of knot. Vind ik ook veel lekkerder zitten dan los haar

xPonyFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 16:51

Met vrijrijden doe ik een lage staart in.
Met een proefje doe ik een knot in een netje.

3daissje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 17:23

Meestal met een staart of soms met een knotje

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 17:37

Ik heb mijn haar meestal in een lage staart, soms maak ik even snel een vlecht voordat ik mijn cap op zet. Met een wedstrijd doe ik een lage knot met een netje erover heen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 17:42

Gewoon los. Wel achter mijn oren, dan heb ik er geen last van.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:39

Heb ook erg lang haar, heb het altijd in een knot met rijden, anders zit het steeds voor mijn gezicht.
Paf, hoe bedoel je striemen? Slaat het zo hard tegen je schouders aan, kan ik me moeilijk voorstellen, haar is toch zacht? Of ben ik nou blonT :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:34

Ik heb lang haar en wanneer ik met cap rijd :7 vlecht ik mijn haar. Gewoon in 1 vlecht. In een staart kan ook, alleen moet het stiekje dan heel laag omdat het anders in de weg zit bij mijn helm en ik vind een staart ook minder veilig, heb altijd het idee dat dat eerder blijft hangen dan een vlecht. Mijn haar komt niet supercharmant onder mijn helm vandaan, geeft ook niks, het is geen modeshow. En het is ook weer niet zo dat ik met een ontplofte coupe rondloop, al helpt het natuurlijk niet om verhit uit te mesten en te klussen op de wei :Y) En als ik me er wel aan erger is dat met even borstelen zo weer verholpen.

En omdat ik niet bij de KNHS start heb ik ook gewoon een vlecht wanneer ik proefje rijd :D Ook op hoog niveau rijden de dames met bijvoorbeeld los haar, vind ik wel zo mooi trouwens als je paard ook een beetje leuke bos manen heeft :9

PetitLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 19:59

Ik doe altijd mijn haar in een staart dat is beter als je vazlt zit er geen zand in je haar en je ziet ook vele beter