Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
raya00 schreef:Oh meis, wat moeilijk voor je! Hoe lang heb je je paardje al?
In je tweede post zeg je dat er foto's in je profiel staan over de tijd 'waarin het nog wel goedging'. Hoe lang zit je al met het gevoel dat de klik er niet meer is? Waar is het dan misgegaan? Wat is er veranderd?
Of is het het gevoel van verantwoordelijkheid dat teveel is en ligt het niet direct aan je paard en jullie samen?
Het is absoluut niet de bedoeling dat je iedere keer huilend naar huis gaat, maar als dat meer ligt aan het verantwoordelijkheidsgevoel en het zorgen maken van jou over je paard dan over de band tussen jullie twee zou misschien ook een bijrijder een oplossing kunnen zijn, zodat je een paar dagen in de week 'rust' hebt en je geen zorgen hoeft te maken.

YelaBrenda11 schreef:bedankt voor je reactie.
ik had eigenlijk al zo'n reactie verwacht .
ik wilde het
er nog bij zetten , dat ik haar niet kwijt wilde .
ik had zo gehoopt op nog een andere optie .
maar ik snap het wel.
franka75 schreef:hoi ik snap je goed maar ben je er ook mee bezig dat je nu aan het puberen is en onzekerheid dan veel meer voorkomt, jij bent aan het veranderen naar de volwassenheid en dat kan ook de problemen geven die jij beschrijft. ik zou er de tijd voor nemen en niet zo bang zijn want dat is niet nodig. probeer bij het begin weer een paar dingen op te bouwen. ook die je geleerd hebt. en das moeilijk mar daar kan je hulp bij vragen, je hoeft niet alles alleen te doen. succes en sterkte
melle_odet schreef:dit is zeker een hele moeilijke situatie.
als je haar niet kwijt wil zou ik toch inderdaad ook eens kijken of je les van iemand anders kunt krijgen, misschien wel gewoon naast de les die je nu al hebt.
ik weet niet of je er voor open staat, maar misschien kun je een reading bij je paard laten doen, misschien komt daar wel wat uit waar je mee verder kunt.
ik heb helaas een paard moeten verkopen vanwege dat de klik er niet meer was, ik ben er 2,5 half jaar mee bezig geweest met lessen en van alles en nog wat, maar helaas mocht het niet baten.
nu heeft ze het heel erg naar haar zin bij de nieuwe eigenaresse.
ik wens je in ieder geval veel succes en sterkte
YelaBrenda11 schreef:ik heb al eens een reading laten doen bij mijn paard . die wil ik -als je dat wilt- wel eens plaatsen hier .
verder zou ik wel les erbij willen , maar dat is gewoon helaas niet betaalbaar.
want deze lessen zijn 10 euro per kwartier. en daar kan echt geen geld meer bij .
als ik geld genoeg heb , zal ik nog eens een reading laten doen , helaas heb ik daar momenteel niet het geld voor .
verder bedankt voor je reactie !
ikke schreef:YelaBrenda11 schreef:ik heb al eens een reading laten doen bij mijn paard . die wil ik -als je dat wilt- wel eens plaatsen hier .
verder zou ik wel les erbij willen , maar dat is gewoon helaas niet betaalbaar.
want deze lessen zijn 10 euro per kwartier. en daar kan echt geen geld meer bij .
als ik geld genoeg heb , zal ik nog eens een reading laten doen , helaas heb ik daar momenteel niet het geld voor .
verder bedankt voor je reactie !
Dan zijn dat dure lessen, aangezien ze blijkbaar niet datgene opleveren wat JIJ op dit moment nodig hebt! Daarmee levert het ook niet datgene op wat je als combi nodig hebt en heeft het paard er dus ook geen baat bij. Let wel, ik zeg niet dat de lessen niet deugen, het is alleen niet de inhoud die jullie op dit moment nodig hebben.
YelaBrenda11 schreef:bedankt voor jullie reacties !
bootje; opgeven zal ik ook zeker niet doen !
wel ga ik vaak met lood in de schoenen naar haar toe , en dat zal ze waarschijnlijk wel voelen . eigenlijk doet ze zelf heel weinig fout , maar ligt het gewoon aan mijn eigen gevoel dat ik op haar over breng ( en wat ook mijn houding veranderd)
rianne; het verantwoordelijkheidsgevoel .
ik probeer zo vak mogelijk iemand mee te nemen , want wat jij zegt , had ik al eerder ontdekt . en het helptwel , en dan ben ik niet alleen met mijn paard bezig , maar ook met de ander . dus dat is veel fijner . ik zal er over nadenken , om een verzorgster te nemen .
en melle_odet; heb je misschien ook ervaring met manuela ( paardencoach hier op bokt) want die is niet al te duur . maar moet wel goed zijn . daarom was ik benieuwd of je ervaring had.
ikke schreef:YelaBrenda11 schreef:bedankt voor jullie reacties !
bootje; opgeven zal ik ook zeker niet doen !
wel ga ik vaak met lood in de schoenen naar haar toe , en dat zal ze waarschijnlijk wel voelen . eigenlijk doet ze zelf heel weinig fout , maar ligt het gewoon aan mijn eigen gevoel dat ik op haar over breng ( en wat ook mijn houding veranderd)
rianne; het verantwoordelijkheidsgevoel .
ik probeer zo vak mogelijk iemand mee te nemen , want wat jij zegt , had ik al eerder ontdekt . en het helptwel , en dan ben ik niet alleen met mijn paard bezig , maar ook met de ander . dus dat is veel fijner . ik zal er over nadenken , om een verzorgster te nemen .
en melle_odet; heb je misschien ook ervaring met manuela ( paardencoach hier op bokt) want die is niet al te duur . maar moet wel goed zijn . daarom was ik benieuwd of je ervaring had.
Maar is dan echt de klik weg, of overheerst je gevoel van verantwoordelijkheid het kunnen genieten van je paard. Ik krijg eerlijk gezegt steeds meer de indruk dat dat is wat er speelt.
In welk deel van nl woon je? Wellicht kan ik je aan wat tips helpen voor mensen die iets voor je ouden kunnen betekenen.