Routekaart Roekelse bos, hei, mosselse zand e.o.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Routekaart Roekelse bos, hei, mosselse zand e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 21:42

Afgelopen dagen ben ik met mijn paard in Otterlo geweest. Wij hebben stad en land afgezocht naar een fatsoenlijke routekaart voor die omgeving. Er lopen namelijk genummerde routes in het Roekelse bos, hei, enz. en ik heb er wel een aantal gevolgd, maar het lijkt me dat de instantie die de paaltjes heeft neergezet hier wellicht ook een routekaart voor heeft. Wie weet het? Veluwetrail is het sowieso niet.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:52

nope, daar zijn geen kaarten van en de kaarten die je wel vindt, kloppen niet.
Veel nut heeft dat ook niet, je mag daar over alle paden rijden.

suuzepuus

Re: Routekaart Roekelse bos, hei, mosselse zand e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:53

Ik heb wel een kaart van dat gebied. maar die is al een aantal jaartjes oud. Ik heb m denk ik gewoon bij de vvv gekocht!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 23:01

ikke schreef:
nope, daar zijn geen kaarten van en de kaarten die je wel vindt, kloppen niet.
Veel nut heeft dat ook niet, je mag daar over alle paden rijden.

Dat weet ik, maar ik ken de weg niet, dus dan moet ik continu op gevoel (en kaart en kompas in geval van nood) rijden, ipv dat ik een route volg en weet hoe lang hij ongeveer is en waar hij stopt.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:03

Ik ben daar laatst ook een week geweest en wij hadden hetzelfde probleem. we hebben 1 kaart gehad, waar 1 route opstond. Wij hebben ook alles maar een beetje op gevoel gereden.
Gelukkig wist de boer ons te vertellen dat je via de twee paden die parallel liepen altijd thuis kon komen, we zijn dus nooit echt verdwaald.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 00:52

Tuurlijk ben ik ook niet echt verdwaald, ik heb altijd de weg weer terug gevonden, maar ik vind het relaxter rijden om gewoon een route te volgen en voor de rest van mijn paard en de omgeving te genieten. Een instantie moet toch die routes hebben uitgezet en de paaltjes in de grond hebben geramd, die zijn toch niet uit de lucht komen vallen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 16:39

Tessebes schreef:
Tuurlijk ben ik ook niet echt verdwaald, ik heb altijd de weg weer terug gevonden, maar ik vind het relaxter rijden om gewoon een route te volgen en voor de rest van mijn paard en de omgeving te genieten. Een instantie moet toch die routes hebben uitgezet en de paaltjes in de grond hebben geramd, die zijn toch niet uit de lucht komen vallen?

die "instantie" is een stel serieuze vrijwilligers, die de paaltjes bijhouden en de route zo goed mogelijk onderhouden.
Een kaart laten maken kost een hoop geld en precies dat heeft die "instantie" niet.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 16:51

Ok, nou dat is erg aardig van die vrijwilligers. Een kaart is niet per definitie nodig, maar bijvoorbeeld lengte en begin- en eindpunt was handig geweest. Nou ja, voor volgende keer weet ik iig hoe het zit.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 16:53

In september wordt de endurancewedstrijd op en rond de Ginkelse Heide weer gereden. Binnenkort zullen de routekaarten wel weer online verschijnen, misschien heb je daar iets aan?

http://enduranceginkelseheide.nl/

Ook de Zuidveluwerit komt in die omgeving: http://www.zuidveluwerit.nl/ en ook daar zijn routekaarten van.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 17:40

Die routes zijn al zeker 10 jaar geleden (kan ook wel 15 jaar of meer geleden zijn) uitgezet door een stichting die, als ik me niet vergis, een stille dood is gestorven. De paaltjes worden nog wel redelijk onderhouden, inderdaad door een groepje vrijwilligers. Deze routes zitten niet alleen bij het Roekelse bos en de Edese hei, maar ook richting Bennekom. Er zijn diverse routes uitgezet met volgnummers en een aantal verbindingsroutes.
Begin- en eindpunt is niet heel erg nodig, want het zijn rondjes, dus volg de paaltjes gewoon op nummer en op een zeker moment kom je paaltje 1 vanzelf tegen ;)

Op de VVV-kaart staan ook wel ruiterpaden aangegeven, maar (uiteraard :roll: ) zonder vermelding van de routes en paaltjes.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 17:51

De VVV heeft alleen 1 kaart met een route die gelijk is aan de veluwe trail, die route volgt gewoon het pad naast het fietspad, erg saai en met zware stukken. Ik heb vanaf mijn adres een route gevolgd in het roekelse bos. Op een gegeven moment ging hij te ver richting de mossel, naar mijn idee zou hij niet weer terugkomen bij mijn beginpunt, maar als ik had geweten dat het een rondje was, dan had ik hem wel uitgereden! Bedankt voor de reacties iig.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 18:04

Tessebes schreef:
De VVV heeft alleen 1 kaart met een route die gelijk is aan de veluwe trail, die route volgt gewoon het pad naast het fietspad, erg saai en met zware stukken. Ik heb vanaf mijn adres een route gevolgd in het roekelse bos. Op een gegeven moment ging hij te ver richting de mossel, naar mijn idee zou hij niet weer terugkomen bij mijn beginpunt, maar als ik had geweten dat het een rondje was, dan had ik hem wel uitgereden! Bedankt voor de reacties iig.

Er is een betere kaart dan dat verkrijgbaar, een uitgave van VVV Zuidwest Veluwe, de nieuwere versie heeft alleen een vreselijk gebrek aan contrast voor de ruiterroutes, dus je kunt ze nauwelijks onderscheiden. Die kaart gaat ongeveer van de Rijn tot net boven Harskamp en van Wageningen/Bennekom tot Oosterbeek/Arnhem.
Misschien heb jij een kaart uit die nieuwe serie van al die kleine kaarten?

jemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:18

VVV Ede heeft id wel een kaart waar de meeste ruiterroutes opstaan.

Tessebes schreef:
Afgelopen dagen ben ik met mijn paard in Otterlo geweest. Wij hebben stad en land afgezocht naar een fatsoenlijke routekaart voor die omgeving. Er lopen namelijk genummerde routes in het Roekelse bos, hei, enz. en ik heb er wel een aantal gevolgd, maar het lijkt me dat de instantie die de paaltjes heeft neergezet hier wellicht ook een routekaart voor heeft. Wie weet het? Veluwetrail is het sowieso niet.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:32

Waratje schreef:
Tessebes schreef:

Er is een betere kaart dan dat verkrijgbaar, een uitgave van VVV Zuidwest Veluwe, de nieuwere versie heeft alleen een vreselijk gebrek aan contrast voor de ruiterroutes, dus je kunt ze nauwelijks onderscheiden. Die kaart gaat ongeveer van de Rijn tot net boven Harskamp en van Wageningen/Bennekom tot Oosterbeek/Arnhem.
Misschien heb jij een kaart uit die nieuwe serie van al die kleine kaarten?

Ja de huidige kaart is echt waardeloos, maar inmiddels weet ik de weg dus maak ik er geen gebruik meer van :+

Maar als je gewoon een beetje gezond verstand toepast of gewoon redelijk aardrijkskundig bent aangelegd is er niks moeilijks aan :n

Succes

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 20:48

Nee die staat inderdaad nergens aangegeven helaas, heb mij daar ook al over verbaasd, ook nergens hoe lang die is.........
Maar hij loopt zeker rond ;)
Bij de VVV in Otterlo is wel een kaart te krijgen maar ook daar staan de meeste routes niet helaas.
Maar je kunt er wel heel mooi rijden :D en veel wild tegen komen (reeen, wilde zwijnen, 'wilde paarden' e.d.)