Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ikke schreef:nope, daar zijn geen kaarten van en de kaarten die je wel vindt, kloppen niet.
Veel nut heeft dat ook niet, je mag daar over alle paden rijden.
Tessebes schreef:Tuurlijk ben ik ook niet echt verdwaald, ik heb altijd de weg weer terug gevonden, maar ik vind het relaxter rijden om gewoon een route te volgen en voor de rest van mijn paard en de omgeving te genieten. Een instantie moet toch die routes hebben uitgezet en de paaltjes in de grond hebben geramd, die zijn toch niet uit de lucht komen vallen?
) zonder vermelding van de routes en paaltjes. Tessebes schreef:De VVV heeft alleen 1 kaart met een route die gelijk is aan de veluwe trail, die route volgt gewoon het pad naast het fietspad, erg saai en met zware stukken. Ik heb vanaf mijn adres een route gevolgd in het roekelse bos. Op een gegeven moment ging hij te ver richting de mossel, naar mijn idee zou hij niet weer terugkomen bij mijn beginpunt, maar als ik had geweten dat het een rondje was, dan had ik hem wel uitgereden! Bedankt voor de reacties iig.
Tessebes schreef:Afgelopen dagen ben ik met mijn paard in Otterlo geweest. Wij hebben stad en land afgezocht naar een fatsoenlijke routekaart voor die omgeving. Er lopen namelijk genummerde routes in het Roekelse bos, hei, enz. en ik heb er wel een aantal gevolgd, maar het lijkt me dat de instantie die de paaltjes heeft neergezet hier wellicht ook een routekaart voor heeft. Wie weet het? Veluwetrail is het sowieso niet.
Waratje schreef:Tessebes schreef:De VVV heeft alleen 1 kaart met een route die gelijk is aan de veluwe trail, die route volgt gewoon het pad naast het fietspad, erg saai en met zware stukken. Ik heb vanaf mijn adres een route gevolgd in het roekelse bos. Op een gegeven moment ging hij te ver richting de mossel, naar mijn idee zou hij niet weer terugkomen bij mijn beginpunt, maar als ik had geweten dat het een rondje was, dan had ik hem wel uitgereden! Bedankt voor de reacties iig.
Er is een betere kaart dan dat verkrijgbaar, een uitgave van VVV Zuidwest Veluwe, de nieuwere versie heeft alleen een vreselijk gebrek aan contrast voor de ruiterroutes, dus je kunt ze nauwelijks onderscheiden. Die kaart gaat ongeveer van de Rijn tot net boven Harskamp en van Wageningen/Bennekom tot Oosterbeek/Arnhem.
Misschien heb jij een kaart uit die nieuwe serie van al die kleine kaarten?

en veel wild tegen komen (reeen, wilde zwijnen, 'wilde paarden' e.d.)