leren laarzen die schuiven op zadel, wat hier aan te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jadis

leren laarzen die schuiven op zadel, wat hier aan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 21:34

hey,

ik heb juist nieuwe laarzen gekocht maar ik heb er een klein probleempje mee. ze schuiven namelijk enorm op mijn zadel.

bij mijn vorige laarzen (ander merk) had ik daar totaal geen last van. maar toen ik die inree was dat vel op een wintec dus dat kan meschien de reden zijn waarom ze toen niet zo schoven, maar nu op mijn leren zadel schuiven die ook niet.

mijn nieuwe laarzen zijn wel gecoat (denk ik), maar deze schuiven dus enorm. wat kan ik hier aan doen, gewoon goed inrijden?? of zijn er nog andere middeltjes??

alvast bedankt

oeke96

Re: leren laarzen die schuiven op zadel, wat hier aan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:49

Hoi,

Wat je kunt doen is de binnenkant insmeren met lederbalsem net voordat je gaat rijden, dan blijf je goed "plakken".
Ik doe dit op concours ook wel eens, en dan ook op het zadel zodat mijn "kont" beter blijft plakken!!

kientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 07:29

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:35

denk dat je dan toch moet werken aan je benen goed stil te houden.

dan is het leer gewoon goed opgepoetst denk ik.(had dit in het begin ook een beetje, nieuw zadel en nieuwe rijlaarzen) goed je benen stil houden en na een tijdje stopt het vanzelf.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:58

Idd Tweety is benen leren stil houden 1 zaak. Maar het is ook wel makkelijk als je laarzen dan iets beter 'plakken'. Ik vind dat je dan meer grip op je paard hebt met je benen en ik vind dat mijn paard met 'plaklaarzen' beter loopt.

De binnenkant invetten (ookal is dit heeeeeel slecht voor lederen rijlaarzen) of van dat speciaal plakspul bij de ruitershop werkt wel goed :)

kientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 16:19

Tuurlijk moet je je benen stilhouden mee eens maar als alles heel nieuw en glad is dat best lastig,
je hoeft het ook niet de hele tijd te gebruiken toch is even een hulpmiddeltje

jadis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 22:51

normaal gezien kan ik mijn benen vrij stil houden. kheb nogal een heel smal paardje en hij heeft nogal hobbelpassjes (andere mensen vinden hem heel moeilijk om een goede houding op te hebben, ik in het begin ook, maar je went er aan natuurlijk)

invetten ga ik zeker niet doen, daarvoor hebben mijn laarzen veel te veel gekost.

maar ik ga wel eens gaan kijken voor zo een creme of zo ( wist niet eens dat het bestond =D)