The problem;
mn jaarling staat lekker 24/7 buiten, maar wél bij veel slootjes, dus ook heul veel beessies. En hij irriteert zich er echt mateloos aan, arm beest.
Nou vraag ik me dus af of het een idee is om er een vliegendekentje op te gooien.... Ben normaliter niet zo van dat soort maatregelen, in t wild heeft een paard immers ook geen fijn vliegendekentje, maar toch... Poown moet krijgen wat t beste voor m is. Ik ben er niet alle dagen, maar wel zo veel mogelijk wat in de praktijk neerkomt op een keer of 4, soms 5x per week. Moet dus wel dag en nacht kunnen, heb geen tijd om ff snel heen en weer te brommeren om deken op of af te doen.
Daarbij een probleem van practische aard; de maat... Ik heb een regendekentje (ok, past niet bij mn eerdere statement, maar hij heeft m ook nooit om hihi) maat 135, en die lengte is op zich ok. Punt is alleen dat een jaarling zo'n lekker kippeborstje heeft. Bovendien is die deken van boven naar beneden wat aan de lange kant. Is het dan wijs om een maatje kleiner te gaan of zijn vliegendekentjes per definitie wat korter?