Er ligt nu een houten bodem in met rubberen gietvloer.
En weet iemand wat ongeveer de kosten zijn voor een nieuwe bodem bij een bedrijf er in te laten leggen??
alvast bedankt,
Groetjes
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Karreman schreef:Nooit een oude gietvloer als mal gebruiken .De fout dat je de nieuwe bodemplaat een cm te smal of te kort zaagt is zo gemaakt. Gewoon(?) de oude vloer er uit slopen en dan de maten voor de nieuwe vloer opmeten!, uittekenen op de nieuwe bodemplaat en weer monteren.En net zoals Cissy opmerkt, als de bodemplaat TUSSEN de zijwanden ligt is het makkelijker dan wanneer de zijwanden op de bodenplaat staan.Wel er om denken dat je alle bedrading aan de onderkant van de bodem eerst los maakt anders heb je kans dat je die ook nog kapot trekt!
Citaat:wij zijn begonnen het is nog een heel klusje de rubber gietvloer wil niet los van het hout dus halen we het hout en de gietvloer er samen uit. we zijn nou op de helft de schroeven wilden niet los dus we moeten stukje bij beetje de bodem er uit halen..
), op de nieuwe vloer.Paul11 schreef:Citaat:wij zijn begonnen het is nog een heel klusje de rubber gietvloer wil niet los van het hout dus halen we het hout en de gietvloer er samen uit. we zijn nou op de helft de schroeven wilden niet los dus we moeten stukje bij beetje de bodem er uit halen..
Ik heb de vloer zelf ook in stukken eruit moeten halen, was zo'n beetje het zwaarste werk.
Ik kreeg de gietvloer er gelukkig bijna in z'n geheel eruit, en die ligt er nu weer in als rubbermat), op de nieuwe vloer.
succes
ikke schreef:eldango schreef:Wij zijn ook bezig de bodem te vervangen.
Wij leggen er hardhouten planken in van 4cm. Daar gaat de rubberenmat die er nu in ligt overheen.
Zet je 'm dan wel even op de weegbrug voordat je weer gaat rijden.
Karreman schreef:De hardhouten bodem heeft een grotere massa dan de originele.Hierdoor word de eigen massa van de trailer wat hoger en gaat het laadvermogen wat omlaag(ik schat zo'n 80-100kg)Het bruto laadvermogen blijft echter gelijk dus niet echt een probleem lijkt mij. Er rijden veel meer trailers rond met een hoger eigen gewicht dan op het kenteken. Er word een standaard prototype RDW-gekeurt en gewogen en alle trailers van dat type krijgen hetzelfde gewicht van die (vaak basis) uitvoering op het kenteken. Als er dan later bv trapbescherming, een gietvloer, reservewiel mat op de klep etc word gemonteerd dan krijg je hetzelfde effect als bij jouw nieuwe vloer. Niet echt iets om van wakker te liggen lijkt mij.
ikke schreef:Karreman schreef:De hardhouten bodem heeft een grotere massa dan de originele.Hierdoor word de eigen massa van de trailer wat hoger en gaat het laadvermogen wat omlaag(ik schat zo'n 80-100kg)Het bruto laadvermogen blijft echter gelijk dus niet echt een probleem lijkt mij. Er rijden veel meer trailers rond met een hoger eigen gewicht dan op het kenteken. Er word een standaard prototype RDW-gekeurt en gewogen en alle trailers van dat type krijgen hetzelfde gewicht van die (vaak basis) uitvoering op het kenteken. Als er dan later bv trapbescherming, een gietvloer, reservewiel mat op de klep etc word gemonteerd dan krijg je hetzelfde effect als bij jouw nieuwe vloer. Niet echt iets om van wakker te liggen lijkt mij.
Het is alleen erg vervelend wanneer je opeens 300kg meer weegt en je marge toch al niet zo groot was als je dacht en je "opeens" overbeladen blijkt te zijn.......
Meten is weten.