zijn er meer paarden met een dikke vacht in de zomer???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hynstefamke

zijn er meer paarden met een dikke vacht in de zomer???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 15:18

hoi,
wilde even weten of er meer paarden zijn die nu midden in de zomer opeens een dikke vacht krijgen.
mijn paard loopt gehele jaar door met deken op.in de winter was ze als een spiegel zo glad en mooi kort in het haar.met de overgang naar warmer weer een zomerdeken op en hupsakee!!!! ze krijgt gewoon een wintervacht!
ze moet in september voor de keuring en ik wil haar het liefst niet scheren want dat zie je.
ze is nu al aardig aan het verharen,hoe krijg ik haar sneller door het verharen heen?
ik geef haar lijnzaadolie door het voer,verder nog tips????
alvast bedankt

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:20

Furmionator ;)

hynstefamke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 23:02

hoi doei,heb het even opgezocht,wist niet wat het was.
mareh weet jij waar zoiets te verkrijgen is?dit lijkt me toch wel ideaal om mee te werken.doe het nu met een zweetmes,de ribbelkant werkt anders ook prima!!!!maar wel enorm lamme armen krijg je er van en zere vingers,hahaha.
bedankt!!!! ennuh mooie haf heb je! ik heb er ook 1,merrie van 12 en net drachtig!zoooo'n poppie!!!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:05

Bedankt :D
DubbelDun van bokt levert ze voor 21 euro! ;)
Van wie is ze drachtig als ik vragen mag?

Groetjes!

BiHB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 08:43

Ik merk ook dat mn pony ( shet ) een dikkere vacht krijg, ik hoor het ook bij mensen om mij heen... het schijnt met t weer te maken, maar ook ik borstel me drie slagen in de ronde om hem een beetje toonbaar te maken..

groetjes

ElsB

Re: zijn er meer paarden met een dikke vacht in de zomer???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:57

Het heeft niet met het weer te maken, maar met het feit dat de dagen al weer korter worden. Dat is namelijk waar de paardenvacht op reageert: op het aantal uren daglicht.

hynstefamke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 22:23

ik heb er 1 gekocht vandaag,resultaat viel me wat tegen.met het zweetmes haal ik er meer haar uit en blijft ook niet tussen de tandjes zitten.dus die gaat weer terug!!!nahjah,toch geprobeerd.ik merk dat de lijnzaadolie en een dikkere deken op s'nachts toch zijn werk gaan doen.ze ziet er nu al veel gladder uit,geen gorilla meer,hahaha.btw de haf is drachtig van een schimmel arabier,we wilden eens een avontuurtje.ben benieuwd wat er uit komt!!

hynstefamke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 22:37

maar wat ik me nog wel afvraag????
ze moet in september voor de keuring en ze is al een stuk gladder.maar echt kort is het haar niet,moet ik haar nou scheren voor de keuring of niet?zit wat in 2strijd nu.

Yellow_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 21:11

Hoi, MultiVit 15 van Pavo zou het verharen mss kunnen versnellen. Geef dit zelf in combinatie met lijnzaadolie en het resultaat is een gladde, gezonde vacht. ;)

FjoFjo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 11:27

Mijn pony heeft precies hetzelfde.
In de winter had hij een hele dikke wintervacht, toen het warmer werd ging hij verharen. Nu krijgt ie weer een dikke vacht en begint hij weer opnieuw erg te verharen.
Ook word zijn vacht een beetje dof. Ik doe wel lijnzaadolie door zijn voer, ook vitaminen.