Op mijn werk hebben we momenteel een 3-jarige merrie staan. Deze hebben wij zelf van het land gehaald, om keuringsklaar te maken en vervolgens te verkopen.
Nou zijn we al ongeveer 3 maanden bezig met longeren (elastiekje) met veel ontspanning.. Dit gaat beetje bij beetje beter.. Toch blijft ze tijdens het eerste rondje áltijd bokken, om de singel. Wanneer ik haar zonder singel longeer doet ze dit niet.
Nou is ze in de omgang ook heel bangig en schrikkerig, en hoe dat komt? Zelf als ik haar beloon schiet ze nog wel eens in de achteruit. Nou ben ik gewoon bezig met het belonen, lees; klopjes geven over het hele lichaam. Hier blijft ze ook schrikkerig op, al zie ik een minimale verbetering.. Zo heeft ze met alles wel wat..
Stapmolen: Stroom interesseert d'r niks. Madame gaat gewoon staan, maakt zich klein en laat het hek over zich heen komen..
Nou merk ik wel dat de kleine dingen die ik doe wel helpen, maar zou graag nog meer tips willen
. Kan natuurlijk niet hele dagen bezig zijn met de merrie maar wil er toch de nodige aandacht aan besteden, omdat de merrie straks toch verkocht moet worden.Dus als jullie tips hebben?! Kom maar op!
Thnx alvast
.
.