Vorig jaar had ik wedstrijd met mijn pony, 1ste keer, en er stond 2x op de coupon, takt fout.. Wat is een takt fout?
groetjes bumper.
Equipro
Geplaatst: 27-07-10 20:23
Een takt fout wil zeggen dat het ritme waarin je pony/paard draaft niet regelmatig is, dat er een hapering in zit....
PureSylk
Geplaatst: 27-07-10 20:26
Dat houdt in dat de beenzetting niet precies zo is als hoort bij de op dat moment gereden gang. In draf bijvoorbeeld, moet een paard zijn diagonale benen tegelijkertijd neerzetten en optillen, maar soms zet een paard bijvoorbeeld het achterbeen eerst, en vlak daarna het voorbeen, in plaats van gelijktijdig. Dan heb je dus een taktfout.
Dan zal hij misschien vóór het aanspringen zijn benen even verkeerd neer hebben gezet, of de eerste pas(sen) in galop misschien half gedraafd, half gegaloppeerd hebben, zoiets.
chrisje_83
Geplaatst: 28-07-10 13:28
bumper schreef:
maar bij mij was het met B-E-B grote volte doorzitten, op de volte tussen B en E arbeids galop links/rechts aanspringen, daar had ik takt fout.
Was het neergezet bij het punt van de volte of het aanspringen?
Amiigo
Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-10 11:22
chrisje_83 schreef:
bumper schreef:
maar bij mij was het met B-E-B grote volte doorzitten, op de volte tussen B en E arbeids galop links/rechts aanspringen, daar had ik takt fout.
Was het neergezet bij het punt van de volte of het aanspringen?
Tussen B en E arbeids galop links/rechts aanspringen