Paard opnieuw berijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Thnx4nothing

Paard opnieuw berijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 15:08

Hoi,

Ik heb een merrie die inmiddels ongeveer 20jaar oud is. Ik rij al paard sinds m'n 6de, maar 5jaar geleden ben ik hard ten val gekomen & sindsdien ben ik altijd bang geweest om opnieuw te beginnen rijden. Mijn paard staat dus al ongeveer 5jaar stil. Nu heb ik opnieuw moed gevonden om er weer aan te beginnen, maar wanneer ik m'n paard naar de weide wil brengen om te longeren, begint ze te trekken en stijgeren. Dan word ik weer bang &blaas ik heel mijn actie om haar te longere weer af. Ik voel me echt heel slecht om het feit dat ik zo bang ben. Langs de ene kant wil ik niets liever dan weer starten en m'n paard weer inrijden, maar langs de andere kant word ik heel bang wanneer ik met haar wil werken. Ik heb er al aan gedacht van opnieuw lessen te volgen om terug wat zelfzekerder te worden in m'n omgang met paarden, maar natuurlijk zou ik dan naderhand op mijn eigen paard terug willen rijden. Denken jullie dat ik misschien beter iemand laat langskomen die m'n paard weer kan inrijden? Of hebben jullie soms andere tips zodat ik weer kan beginnen met paardrijden?

Groetjes

Otti1977

Re: Paard opnieuw berijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:13

Als ik jou was zou ik gewoon iemand laten komen die op je paard kan rijden. Dan kan jij zien hoe ze hier op reageerd. is ze braaf dan kan je bijvoorbeeld eens beginnen met uitstappen. Dit kan je dan zelf steeds meer uitbreiden tot je het vertrouwen in je paard weer terughebt.
Dit lijkt mij de beste oplossing.

anyw1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:19

misschien kun je lessen nemen en SAMEN met iemand weer het vertrouwen opbouwen?
alleen ga je dit niet redden denk ik, maar als je 'm wegbrengt naar een stal ben je er ook niet bij en is er met jou niets veranderd. jullie zullen het toch samen moeten doen uiteindelijk.
goede hulp zoeken is mijn advies, iemand die jij vertrouwt en die jou en je paardje kan helpen elkaar weer te begrijpen en vertrouwen.
succes!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:33

ik zou samen met je paard een cursus NH gaan doen, lekker grondwerken zodat de verhoudingen weer recht komen te staan en dan pas gaan denken aan rijden. Misschien in de tussentijd een ander wat laten rijden en dan later samen aan de slag.

spyro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:00

Ik zou zelf samen met een ervaren iemand met je eigen paard aan de slag gaan. Dat diegene eerst het longeerwerk en rij werk oppakt en jij bijvoorbeeld assisteerd. Zo kun je zien dat het allemaal goed gaat. Onderwijl zou ik een paar rijlessen gaan nemen op een betrouwbaar ander paard. Zodat je je zelfvertrouwen weer terug krijgt.

Thnx4nothing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 19:52

Quincy1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:26

Ben benieuwd hoe het je vergaat!

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:43

succes en houd je ons op de hoogte?