[EG] : Lavendel 17 jarige vliegenschimmel merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joan73

[EG] : Lavendel 17 jarige vliegenschimmel merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 13:56

Sinds 2 maanden ben ik de gelukkige eigenaar van een ca. 18-20 jarige vliegenschimmel merrie. Papieren zijn in de loop der jaren verloren gegaan, maar we denken dat het een engelse volbloed is. Ik heb haar gekocht van de manege waar ik reed (Venlo). De manege heeft haar een jaar of 4 geleden gekocht van een belgische paardenhandelaar. Deze man wist me te vertellen dat hij haar gekocht had van een belgisch echtpaar dat in echtscheiding lag.
Ik ben erg nieuwsgierig naar haar verleden, mede gezien het feit dat ze laatst koliek heeft gehad en erg heftig reageerde op de slang die via haar neus, haar slokdarm in moest.
Naam: Lavendel
Leeftijd: ergens tussen de 16 en 22? (handelaar zegt haar 4 jaar geleden als 12-13 jarige verkocht te hebben, tandarts zegt nu dat ze een stuk ouder is)
Engelse volbloed, ca. 1.60, vriendelijk, onstuimig, springtalent, verschrikkelijk snel maar echt een merrie!
Afbeelding
Afbeelding
27-7-2010: update: heb via KWPN afstamming gevonden, op papieren staat toch geborden 7 april 1993, maar heb me laten vertellen dat dit nieit perse hoeft te kloppen.... vader: Flipper, moeder RK Cottage, fokker Paardencentrum de Dalhoeve in Wamel, Nederland

Binckydenice

Re: [EG] : Lavendel 17 jarige vliegenschimmel merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 09:24

Joan73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 11:37

Dankje wel, maar .... been there, done that!
Zij hebben haar destijds als veulen al verkocht en kunnen me daarom ook niet meer info geven. Ik hoop eigenlijk op reactie van mensen die haar ooit gehad hebben!
Ik ga wel inderdaad bij KWPN navragen wanneer ze geregistreerd og gechipped is! Goeie tip!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 11:42

Als zij haar als veulen verkocht hebben, kunnen ze je ook wel vertellen hoe oud ze echt is, zou ik denken. Ze zullen toch bijgehouden hebben in welk jaar dat was?

Joan73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 15:26

Klopt, op afstammingsoverzicht staat 7 april 1993. Maar haar gebit ziet er ouder uit en dat zou weer kunnen komen door het soort krachtvoer dat ze nog al eens in de sport gebruiken.

Joan73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 21:22

Ben weer wat verder.... Ze heeft tussen 2001 en 2006 verschillende dressuur en springwedstrijden gelopen in de regio Noord- en Midden Limburg. Daarna is ze dus verkocht aan de manege. Wat er zich tussen 1993 en 2001 in haar leven heeft afgespeeld is nog helemaal onduidelijk. Ben wel erg benieuwd naar de ogenschijnlijk 3 ruiters die haar tussen 2001 en 2006 hebben uitgebracht.

Joan73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 22:36

update 24-1-2011:
Sinds een tijdje weet ik dat Lavendel tussen 2001 en 2006 in Melick (bij Roermond), bij de Tonndenhof heeft gestaan. Heb er inmiddels ook al iemand gesproken, maar kom toch niet verder in haar verleden. Gezien haar afstamming is de kans (volgens en kenner) zeer aannemelijk dat ze voor 2001 als eventer (military) heeft gelopen. Waarschijnlijk heeft ze in die periode ook een ongeluk gekregen waardoor ze in het zgn. verzekeringscircuit terecht is gekomen. Op de Tonnedenhof is ze gedurende 5 jaar gereden door een meisje en nadat dit meisje gestopt is, is het paard weer verkocht aan een handelaar. Via een tweede handelaar is ze uiteindelijk weer in Blerick terecht gekomen en nu dus bij mij.
Ik ben nog steeds op zoek naar informatie en vorige berijders!
Hierbij ook twee foto's, van hoe ze er nu uit ziet, rond, gezond en hartstikke kwiek!
Afbeelding
Afbeelding