Waar veilige strandrit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Waar veilige strandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 21:38

Hee bokkers!
ik en VERAx op bokt wilden binnenkort graag ergens een strandrit maken,
maar waar kan je een leuke, veilige strandrit maken.
graag incl. begeleiding, en niet waar de pony's al vol wegstuiven als je nouwelijks het strand op bent.

Even voor de duidelijkheid: Wij willen GEEN manege Heemskerk.
iemand ideeën?
Xx. Sophie
Laatst bijgewerkt door HappyBuddha op 26-07-10 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

VERAx

Re: Waar strandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:42

Jep, en graag in de omgeving van Leiden, hoeft niet maar zou fijn zijn :)

HappyBuddha

Re: Waar veilige strandrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 10:22

niemand?
wij willen ook graag weten wat jullie van manege Grol vinden.

x_jumper_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:33

In bergen aan zee heb je een manege (weet effe de naam niet meer)
waarbij je prima pony's en paarden kunt huren samen met instructeur
of instructrice. Bij google op internet kun je het wel vinden, ligt vlak bij
de duinen. Er is een speciaal ruiterpad door de duinen en richtingstrand.
Je kunt ook gewoon op het strand te rijden. *D

XXXX x_jumper_x

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:36

Manege noot?

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:09

SophieFT schreef:
niemand?
wij willen ook graag weten wat jullie van manege Grol vinden.

Ik heb vorig jaar ind e zomervakantie best veel bij grol gereden :)
ze hebben leuke paarden, alleen jammer dat sommige in stands staan
(dit wordt wel afgewisseld, dus week stand en dan een week stal ofzo)
Naar mijn idee zijn de ritten veilig
Zelf vond ik het iig erg leuk :D

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:13

ik ben een paar keer met manege bakker meegegaan www.manege.nl was erg leuk! brave paarden en ponies die elke week op het strand komen. Ik ben ook eens met de stal ( ja zo heet dat ) meegeweest maar daar waren 2 van de 4 paarden kreupel en het was erg duur! dus die raad ik je af.
veel plezier alvast!

Kataklop72

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:15

Jawel, jawel!! Recreatie De Stal (http://www.manegerecreatiedestal.com) in Noordwijk vind ik een echte aanrader. Aantal keren mee geweest. Super paarden (geen slome manegepaardjes, er zit wel ene kop op), veilig, weg oversteken en je zit in het duin en zo op het strand. Gewone buitenritten en dagtochten....

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:18

manege bakker en manege smit in noordwijkerhout
Laatst bijgewerkt door Stephanie_86 op 27-07-10 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:19

@Katalop: En dat is niet zo dat je gelijk op het strand wegstuift? Want we willen wel eerst graag stap en draf op het strand.

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:23

@ VERAx Ik ben een keer in galop omgekerd met een paard van manage de stal, echt rengalop het strand af! terwijl er beginners bijware! ik kan het wel hebben maar was blij dat er geen andere paarde meededen. En bij de tweede rit hadden wij een buitenrit geboekt. twee paarden kwamen direct uit een manegeles van een uur, en de andere twee waren kreupel. de ervaringen bij manage bakker waren veel beter! de paarden daar zagen er beter doorvoed en verzorgt uit. ook werden zij even gepoetst ( dat doe je zelf ) voor het opzadelen zodat je het paard ook even ziet. en de rit was heel leuk ze hadden een leuke route en de paarden waren heel braaf! er was ook voldoende keuze voor beginners gevorderden paardn en ponymensen.

Tris_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:25

SophieFT:
Mag ik vragen waarom jullie niet bij Manege Heemskerk willen rijden?

Kataklop72

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:41

VERAx schreef:
@Katalop: En dat is niet zo dat je gelijk op het strand wegstuift? Want we willen wel eerst graag stap en draf op het strand.

Hi Vera, nou, ik zit met enige verbazing de reacties van Kim te bekijken, want dit is na ruim een jaar bijna wekelijks daar rijden mijn ervaring absolúút niet. En op het strand wordt rustig gestapt, gedraaft en gegallopeerd. Natuurlijk zijn de paarden in de winter of na een dagje vrij iets frisser, maar echt rare dingen heb ik er nog niet meegemaakt -en ik ben geen held op het strand! :D En áls er al onverhoopt een paard kreupel is -wat altijd kan gebeuren en ik 2x heb meegemaakt- is het dier direct stilgezet. Dus....

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:45

Bakker of Smit in Noordwijkerhout inderdaad, dan heb je eerst nog wat duin.

Anders Manege Jonker in Katwijk (www.manegejonker.nl) dan zit je direct op het strand. Gewoon stappen en draven. Ze hebben ook in de zomer in de avonden ritten van 1 uur, dat is wat rustiger om mee te beginnen.

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:54

Oké het is even een eindje rijden, maar ik heb twee keer een rit op ameland gemaakt. Eén keer bij Nella Dorien, dit was een duinrit. Mijn ervaring, hier absoluut niet heen gaan. Zo gauw we ook maar in de buurt van het strand kwamen was het paard waar ik op reed eigenlijk niet meer te houden. Ik stel me zo voor als je daar echt het strand op gaat dat, dat dus ongecontroleerd gaat. De begeleidster heeft tijdens de hele rit nauwelijks achterom gekeken.
De tweede keer heb ik bij De Blinkert in Ballum gereden en dat is een echte aanrader. De paarden waren super, er zitten er zeker een stel bij met lekker veel pit, de mijne was wat rustiger. Maar ze zijn ook goed in de hand te houden. Eerst ga je lekker een stuk stappen op het strand, dan stukje draf, stukje galop, hardere galop. Dan weer stap en draf en natuurlijk nog een stuk rengalop. Helaas is er bij onze rit wel iemand vanaf gevallen. Het paard schrok van een staaf/paal op het strand en sprong opzij en maakte vervolgens nog een rare sprong. Gelukkig stond de groep binnen no-time stil en de leider greep goed en kordaat in. Voor mij niks dan positiefs over de Blinkert. De rit is overigens ook erg afwisselend. Je hebt stukken duin, veeel strand en ook nog eens een stuk bos. Je ziet echt een mooi gedeelte van ameland. Ik zou zeggen maak er een lekker waddeneiland dagje van!

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 17:08

Lydalfa schreef:
Oké het is even een eindje rijden, maar ik heb twee keer een rit op ameland gemaakt. Eén keer bij Nella Dorien, dit was een duinrit. Mijn ervaring, hier absoluut niet heen gaan. Zo gauw we ook maar in de buurt van het strand kwamen was het paard waar ik op reed eigenlijk niet meer te houden. Ik stel me zo voor als je daar echt het strand op gaat dat, dat dus ongecontroleerd gaat. De begeleidster heeft tijdens de hele rit nauwelijks achterom gekeken.
De tweede keer heb ik bij De Blinkert in Ballum gereden en dat is een echte aanrader. De paarden waren super, er zitten er zeker een stel bij met lekker veel pit, de mijne was wat rustiger. Maar ze zijn ook goed in de hand te houden. Eerst ga je lekker een stuk stappen op het strand, dan stukje draf, stukje galop, hardere galop. Dan weer stap en draf en natuurlijk nog een stuk rengalop. Helaas is er bij onze rit wel iemand vanaf gevallen. Het paard schrok van een staaf/paal op het strand en sprong opzij en maakte vervolgens nog een rare sprong. Gelukkig stond de groep binnen no-time stil en de leider greep goed en kordaat in. Voor mij niks dan positiefs over de Blinkert. De rit is overigens ook erg afwisselend. Je hebt stukken duin, veeel strand en ook nog eens een stuk bos. Je ziet echt een mooi gedeelte van ameland. Ik zou zeggen maak er een lekker waddeneiland dagje van!

het is een beetje ver weg... en Vera en ik zijn er laatst nog op ponykamp geweest, dus we gaan liever gewoon bij een manege die niet zo ver weg is...

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 17:09

Tris_Amo schreef:
SophieFT:
Mag ik vragen waarom jullie niet bij Manege Heemskerk willen rijden?

absoluut niet meer :((
De paarden wilde bij ons het strand niet op dus zijn we omgekeerd...
Het werd te gevaarlijk, ze stijgerde bijna allemaal enzo....
En eerlijkgezegt vond ik de stallen en de stands ook prut...

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:10

Ameland gaat hem niet worden denk ik...
Een beetje te ver weg en ik ga al in de herfstvakantie op ponykamp op Ameland.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:11

Ben een keer bij manege Grol meegeweest op een strandrit. Helaas zat ik op een pony die compleet afgestompt was en die op geen enkele hulp meer reageerde... Sindsdien heb ik manegepaarden afgezworen, met als enige uitzondering Stal Edda op Vlieland. :P

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:11

Apple schreef:
Bakker of Smit in Noordwijkerhout inderdaad, dan heb je eerst nog wat duin.

Anders Manege Jonker in Katwijk (http://www.manegejonker.nl) dan zit je direct op het strand. Gewoon stappen en draven. Ze hebben ook in de zomer in de avonden ritten van 1 uur, dat is wat rustiger om mee te beginnen.

Oei jammer..
Manege Jonker is gesloten tot 8 augustus en we wilden graag volgende week gaan.

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:18

Het word waarschijnlijk manege Bakker!
Iemand daar een strandrit gemaakt en welke paardjes zijn leuk? :P

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 09:10

VERAx schreef:

ik zat op een fjordje die erg leuk was! en er was een hafje mee die ook lief was. de andere paarden weet ik even niet meer.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 09:21

Ik heb daar vorig jaar een strandrit gemaakt. Zat op een schimmel genaamd ruby.
In de stal was het echt een merrie en om te rijden was ze echt leuk.
Het was een leuke rit, alleen hadden ze ook beginners bij de groep zitten. Toen we die aan een ander hadden gekoppeld was de rit erg leuk met mensen van hetzelfde niveau.
OOk vond ik dat de paarden wel uitgezocht werden op je niveau. We waren met 5 meiden en vonden alle 5 dat het paard wel bij ons paste

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 13:39

VERAx schreef:

Ik heb 1 keer bij manege bakker gereden.
Vond er eigenlijk helemaal niks aan.
De omgeving waar je rijdt is wel mooi, daar niet van.
Maar ik had gevraagd om een pony die wel een beetje voorwaarts was,
ik kreeg een nog al slome halflinger mee.
De begeleidster die we meehadden vond het strand zelf eigenlijk niet leuk
en ze durfde neit hard te gaan.
Op het strand hebben we een galopje gedaan zoals je dat in de bak doet.
Het is neit erg dat het niet heel hard gaat, maar voor die prijs vind ik dat er best wat meer pit in de rit mag zitten.
Ik vond het erg tegen vallen.

Tineeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:41

In Port-Zélande is een groot strand met weinig mensen alln weet ik niet of je daar met je pony naartoe mag :s