Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Je zag precies zo de twee takken van het ijzer in zijn rug staan

freespirit schreef:Is het mogelijk om beslagen en onbeslagen paarden bij elkaar te laten lopen in een kleine kudde ?
Specifiek in dit geval, één beslagen paard samen met 3 onbeslagen paarden op 3 ha land.
Wie heeft daar ervaring mee ?
hestejente schreef:Als de paarden genoeg ruimte hebben, genoeg ruwvoer hebben en voldoende sociaal zijn zie ik de noodzaak van een draadje niet. Heb mijn paard er altijd zo bij gezet en dat heeft nooit problemen opgeleverd. Bij de laatste kuddewijziging (mijn paard zijn paddockgenootje ging weg en er kwamen twee nieuwe paarden voor in de plaats) lag hij na een rustige nacht 's ochtends met de nieuwe paarden in de zon.
L0ttt schreef:Ik deed het ook altijd zo, totdat het fout ging. Er was ruimte zat en gras genoeg. Dat sociale was dan nog wel een twijfel geval, maar mijn stalgenoot is er ruimte tijd bij blijven staan. Het leek allemaal goed te gaan. Ik raad tegenwoordig iedereen gewoon aan voorzichtig te zijn, het scheelt je zo een paar duizend euro. negen van de tien keer gebeurt er natuurlijk ook niets, maar een ongeluk zit in een klein hoekje.
Maar er werd niet gemept.