alsnog transportbeschermers op een warme dag?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ulo

alsnog transportbeschermers op een warme dag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 22:54

hallo,

ik ga vaak met mijn paard in de trailer. ze heeft dan altijd transportbeschermers om van 2,5 cm dik.
ik heb gehoord dat het niet goed voor je paard is om warme transportbeschermers om te doen al het heel heet is. zijn jullie het daarmee eens? en zijn gewoon peesbeschermers genoeg? of kan ze ook gewoon zonder bescherming de trailer op. dit vind ik toch wel een beetje eng. ze is heel braaf in de trailer hoor ook is in en uitladen geen probleem. ik ben aleen bang dat als er dan toch iets gebeurd. ik een paard met een kapot been heb.. #) weeten jullie raad?

bedankt. :D

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:57

Die van mij heeft altijd zijn transportbeschermers om, hij zal wel een keer naast de klep stappen.
Ik neem het risico niet!!

lovefi

Re: alsnog transportbeschermers op een warme dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:59

Met Echte hitte zou ik sowieso geen transportbeschermers doen die zijn hartstikke heet. Mijn paard staat regelmatig ( lang) op de trailer en heeft nooit beschermers om. Er is nog nooit wat gebeurt.

stienmasjien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:59

Toen het erg warm was hebben wij gewoon een soort van 'rustbandages' omgedaan ipv transportbeschermers.
Weet niet of je het kent maar dat is zo'n soort doek met daarover de bandage (geen idee hoe ik het anders moet uitleggen :'))
Bandageren duurt misschien langer maar ze zijn uiteindelijk toch goed beschermd en ze zweetten er niet echt fel onder.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 23:01

lovefi schreef:
Met Echte hitte zou ik sowieso geen transportbeschermers doen die zijn hartstikke heet. Mijn paard staat regelmatig ( lang) op de trailer en heeft nooit beschermers om. Er is nog nooit wat gebeurt.

totdat er een x wel wat gebeurd ;) kan me voorstellen dat heel wat mensen dat risico niet willen lopen!
je kunt ook evt. voor springschoenen + peesjes omdoen. of evt. bandages (met dikke onderlappen)
weet niet hoelang je meestal onderweg bent, maar zoveel kwaad kan 't niet ;)

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 23:04

Ik weet 't. Er kan altijd wat gebeuren. Maar daarvoor ga ik hem toch die dingen niet om doen( niet aanvallend bedoeld hoor)Ik ben meestal 2.5 uur onderweg.

ulo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 23:13

ik ben meestal niet meer dan 40 minuten onderweg. :D

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:55

Peesjes met springschoenen zouden evt ook wel kunnen maar geven wel minder bescherming.

Dan zou ik eerder gaan voor Bandages met dikke onderlappen ;)

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 14:07

weet je wat ik dan nooit snap? Ik neem aan dat je transportbeschermers omdoet voor de veiligheid. Waarom is die veiligheid nu in een keer anders als het warm is? Omgekeerd zou je toch ook kunnen zeggen: als ze met warm weer niet omhoeven, hoeven dus eigenlijk nooit om. Ik zet mijn paarden altijd zonder iets op de trailer.

Zefde met bandages: waarom zou je bij warm weer niet bandageren en bij 'normaal' weer wel? Dan is het toch helemaal niet meer logisch waarom je bandageert

x_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 22:33

Bij mij gaat echt veiligheid boven alles mijn paard wil nog wel is naast de trailer stappen ben dus toch al een aantal keer de transportbeschermers erg dankbaar geweest dus sowieso met laden gaan ze om als die er eenmaal instaat zijn die dingen inprincipe nutteloos dus mocht het heel erg warm zijn doe ik als die eenmaal in de trailer staat wel eens af, zodat de pezen niet te warm worden.

blond_queen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 23:53

Paard van een vriendinnetje van me had ze ook gewoon om.
Daarna heeft ze gewoon even met hem gestapt.
Hij zweet zoiezo erg snel.
Volgensmij kan het verder geen kwaad. :)

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 14:15

Voor mijn paard met dit warme weer geen transportbeschermers. Ze zijn zo dik dat haar benen heel warm worden. Schijnt heel slecht voor de pezen te zijn. Ik doe nu eventingbeschermers om met ingebouwd coolsysteem!

Goeie tip om ze na het laden af te doen, weet alleen niet hoe gemakkelijk dat bij mijn paardje zal verlopen.....

x_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 01:04

Ja dit vind het paard(neem ik aan :D) fijner dan dat hij ze continu omheeft, Hoezo zal dat niet makkelijk verlopen?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 01:05

Ik moet morgen ook een heel eind met de trailer weg, maar ik doe de transportbeschermers toch rond... liever dat dan achteraf spijt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:47

mijn paard heeft 2 weken terug met 30 graden 2 uur in de trailer gestaan met lage transpsportbeschermers en dat was prima gegaan, was niet doorweekt eronder ofzo...

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:52

Gewoon om die transportbeschermers.... Ja, het kan dan wel warm zijn, maar zitten altijd nog luchtiger om het been heen dan bandages, peesbschermers enz..... Ik denk dat je transportbeschermers je beste optie zijn.
Ja, warmte op de benen is niet goed, maar op de trailer is altijd nog wat anders dan volop in de training; dan pas denk ik dat kritieke hitte onder beschermers aan de orde zijn.
Helemaal zonder bescherming zou ik niet snel doen, hoewel er inderdaad mensen zijn die dit spul om de benen nooit omdoen in de trailer. Ik zou het er niet op gokken, zo in een bewegende "kar".

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:59

Die van mij gaat altijd rondom in de beschermers. Ze raken vaak eens de wanden of zullen maar naar de klep stappen. Brrrrrr, moet er niet aan denken!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 06:36

Ik zou ze, ook met de warmte, omdoen met trailer laden.
Zekerheid voor alles en de veiligheid van je paard staat voorop.