Als ik mijn pony zonder peesjes en strijkjes rij dan krijgt ze heel snel wondjes op haar kogel.
kan ik de peesjes en strijkjes aan houden bij een dressuur wedstrijd of moet ik daar dan iets speciaals voor aanvragen bij de knhs?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Hanneke_Inka schreef:hee,
Als ik mijn pony zonder peesjes en strijkjes rij dan krijgt ze heel snel wondjes op haar kogel.
kan ik de peesjes en strijkjes aan houden bij een dressuur wedstrijd of moet ik daar dan iets speciaals voor aanvragen bij de knhs?
jury schreef:waar?
jury schreef:Ik kan me ook vergissen hoor (ben ook mens), maar laatst kreeg ik de vraag van iemand of ze haar pony met peesbeschermers mocht rijden omdat hij net "genezen" was van een blessure.
Nee dus, zou ook niet goed zijn als het paard peesjes nodig had om niet weer geblesseerd te raken.
heeft volgens mij ook nog laatst in P&S gestaan.
Johanna59 schreef:Je kan natuurlijk ook de hoefsmid eventjes laten kijken. Want het is toch niet normaal, dat een pony zijn kogels stuk strijkt.
En als je de beschermers afdoet voordat je de ring ingaat, zal het toch wel meevallen? Een proefje duurt niet zo lang. En daarna gewoon weer omdoen.