vliegen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ikheetik

vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 22:25

hoi,

mijn verzorgpony staat altijd in de wei. Dit vindt ze helemaal niet erg. Maar nu omdat het warm weer is enz. komen er veel vliegen. ze heeft wel z`n ding die je aan het halster vast kan maken met sliertjes voor haar ogen, maar het werkt niet echt. voor de spray tegen vliegen en dazen is ze als de dood. je hoeft het flesje maar te pakken en ze flipt al helemaal uit. ze begint allemaal weg te galopperen. ook als je haar vast houdt gaat ze dan galloperen.

heeft er iemand misschien een idee zodat ze minder vliegen heeft? het is wel alleen maar mijn verzorgpony dus ik zou waarschijnlijk niet veel grote ingepen kunnen doen. heeft er iemand een idee?

dank je

Tanja

Re: vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 10:56

VSW-->SV

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 11:00

Je kunt ook antivlieg op een doek doen en dan op haar wrijven.
ook kun je overwegen (evt. samen met de eigenaar) een vliegendeken te kopen, als je goed zoekt zijn ze niet zo duur.
deze bijvoorbeeld.
verder kun je haar een vliegenmasker opzetten,
dat is veel fijner als die sliertjes!

Zeelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:46

uiteindelijk kan je er niet veel aan doen

Zolbabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:25

idd de vloeistof uit het flesje op een doek of spons doen, dan zal z het vast minder eng vinden...

Maar inderdaad als het erop aankomt kan je weinig doen aan al die vliegenzooi...

Sanne25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:37

Je kunt idd vliegenspray op een doekje doen. Zorg dat je dat doet als je uit het zicht staat.