betere band

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ikheetik

betere band

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 22:56

heee,

ik heb echt een hele lieve verzorgpony! Alleen zou ik nog wat tips willen om een nog betere band te krijgen. weet iemand hoe ik een fijne, mooie en goede band krijgt met je pony??

groetjes ikheetik

Tigra_

Re: betere band

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:28

Veel aanwezig zijn, lekker poetsen, wandelen, vlechten.

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:49

Grondwerk doen?

Turbolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 10:05

Door grondwerk kun je een beter band met je paard krijgen, en gaat je verzorgpony je waarschijnlijk vertrouwen, waardoor hij je ziet als een vriend ;)
Er zijn wel boeken over te vinden, ik heb bijvoorbeeld het boek 'grondwerk met paarden' gelezen, waardoor ik nu veel meer weet over grondwerk en paardentaal :)
^miss. heb je daar wat aan.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 10:10

Grondwerk inderdaad, als er bij ons iets is wat ervoor gezorgd heeft dat wij een band kregen, dan is het wel grondwerk.
Je kunt je erin verdiepen met verschillende boeken en door veel te lezen op internet.
Mocht je tips willen hebben voor wat beginners oefeningen, dan mag je mij ook altijd een pb-tje sturen :j

As_LoveYou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 22:11

Ik wilde ook een betere band met mijn paard, maar wat ik er juist van geleerd heb is dat je het niet te graag moet willen. met het idee de wei in komen van; kom naar me toe, vind me leuk. daar had ik heel veel moeite mee waardoor hij alleen maar afstandelijker is gaan doen. en vooral veel aan de hand doen en grondwerk helpt inderdaad, maar probeer niet te veel te verwachten van hem is mijn tip ;)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 04:13

grondwerk is idd een hele goede tip.
Daarnaast, probeer te kijken naar wat zij nodig heeft en fijn vindt en probeer daarin te voorzien.
Verder is het gewoon een kwestie van tijd waarin zij zal merken dat ze het fijn heeft met je.

Veel plezier samen!

Bleubilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:17

As_LoveYou schreef:
Ik wilde ook een betere band met mijn paard, maar wat ik er juist van geleerd heb is dat je het niet te graag moet willen. met het idee de wei in komen van; kom naar me toe, vind me leuk. daar had ik heel veel moeite mee waardoor hij alleen maar afstandelijker is gaan doen. en vooral veel aan de hand doen en grondwerk helpt inderdaad, maar probeer niet te veel te verwachten van hem is mijn tip ;)

Het heeft ook gewoon tijd nodig om elkaar te leren kennen en vertrouwen. Door samen bezig te zijn bouw je dit op. Ik ben me pas sinds kort aan het verdiepen in NH maar doordat we elkaar al 7 jaar kennen en weten wat we aan elkaar hebben, hebben toch een bepaalde vertrouwensband die er in het begin zeker nog niet was. Ik denk dat je met rust en geduld al een heel eind komt. En als dingen niet gaan zoals je wilt of verwacht probeer dan te achterhalen hoe dit komt en wat je anders zou kunnen doen. Ik vind zelf het boek 'paard, volg mij' van Pony Boy Gawani inspirerend om aan de band met m'n paard te werken...

Quincy1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 09:46

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je ook een band kunt hebben met een pony als je 1 uur in de week les hebt op een manege. Of is het zowiezo moeilijk om een band met een pony te hebben met manegeponys?

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:48

nou, ik heb wel een beetje een band met een manegepony :D het is wel een dominante merrie, maar toen ik nog veel op haar reed, aaide ik haar iedere keer als ik voorbij kwam, maar nu rijd ik niet zo veel meer op manegepony`s maar op handelspony`s, en als ik nu voorbij haar stal loop en haar niet aai, kijkt ze ineens heel verdrietig naar mij en dan moet ik haar wel even knuffelen ;)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 14:33

Er mee omgaan. Poetsen, grondwerk, rijden, buitenrijden etc.

Dinges11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:46

Er is al een hele hoop opgenoemd wat je kunt doen, wat ik zelf altijd wel lekker vond was dan nam ik mijn verzorgpony mee naar een plek waar hij lekker kon grazen en dan ging ik bij hem in gras zitten. Het lekker ongedwongen bij elkaar zijn.

101ponypower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:02

Turbolover schreef:
Door grondwerk kun je een beter band met je paard krijgen, en gaat je verzorgpony je waarschijnlijk vertrouwen, waardoor hij je ziet als een vriend ;)
Er zijn wel boeken over te vinden, ik heb bijvoorbeeld het boek 'grondwerk met paarden' gelezen, waardoor ik nu veel meer weet over grondwerk en paardentaal :)
^miss. heb je daar wat aan.

das een goed boek :)
of natural horsemanschip staan ook goede dingen in :) x