wat voor knot met lang/veel haar..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BBMarin

wat voor knot met lang/veel haar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 14:04

Ik heb lang, veel en dik haar :o? <- zonder vraagteken :+

Wat voor knot kan je hier nou het beste voor maken? Ik heb namelijk gauw dat iets uitzakt of dat mijn staart er zo uit ligt..

tips en suggesties :D evt. voorbeelden :D

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 14:09

Als je een gewone staart maakt met een elastieke tegen je hoofd.
Je haar los er omheen draait en er dan weer een elastiek overheen doet blijft het dan zitten?

Ik heb haar tot mijn heupen en als ik wedstrijd moet rijden dan doe ik eerst een gewone staart in.
Die staart vlecht ik heel losjes.
Dan draai ik de vlecht om mijn staart heen en doe ik er weer een elastiek overheen.
Soms doe ik ook wel een van die hele kleine klipjes in mijn haar en ik gebruik hele grote elastieken

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 14:13

hallo ik maak met wedstrijd altijd een hele lage staart met een dun elastiek. daaroverheen schuif ik een donut, dan vouw ik als ware mijn staart uiteen en draai de hare aan de onderkant van de donut zolang tot dat het strak zit. daaroverheen een haarnetje twee keer en dan een dunelastiekje daarover gaat me parelnetje waaraan ik 2 schuifjes heb bevestigd en zet dit vast. dan doe ik of twee witte elastieken of zwarte elastieken erover in de kleur van me parelnetje. Ben er even mee bezig maar blijft perfect zitten. heb ook heel dik en lang haar. tip doe dit met nat / net gewassen haar. als je parelnetje wilt moet je er eentje hebben waarvan de binnenkant ook van elastiek is. tenminste met mijn dikke haar. hoop dat je het snapt.

ik dacht altijd geen donut heb al haar genoeg, maar hierdoor blijft het juist perfect en mooi zitten. deze is bij de paardenwinkel verkrijgbaar in de kleuren blond, bruin en zwart dacht ik.

johanne

Re: wat voor knot met lang/veel haar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 14:24

Afbeelding
eerste foto zoals ik hem tegenwoordig heb en blijft perfect zitten.

Afbeelding
tweede foto niet heel duidelijk maar zakt uit haar ziet en spriet eruit en bungelt met rijden op je rug, makkelijk te verliezen en niet mooi.

Fjordtje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:05

Ik heb heel lang dik haar maar mijn haar blijft altijd heel goed zitten.
Ik maak altijd eerst een staart en dan een vlecht.
aan het eind van de vlecht doe je een elastiekje dan rol je het om het eerste elastiek heen dat het een knot word.
dan nog een elastiekje.
Ik heb altijd een gehaakt netje die je erover heen kan doen inplaats eentje met een spelt.
soms moet ik wel met een paar spelden het goed vast zetten maar het blijft prima zitten!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:14

Als ik een knot maak, dan kan ik niet links of rechts meer kijken ;)

Ik maak een lage staart, vlecht die in en vouw die 2x dubbel. Goed sterk elastiek omheen (ik pak dan 2 van de h&m). Dan een kralennetje er omheen. Dat ziet er netjes uit, maar staat wel iets van het hoofd af. Dus kan ik mijn hoofd wel bewegen :D

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:16

Ik heb gewoon zo'n haarnetje die je over je hele hooft doet, echt een uitkomst, want veel haarnetjes zakken bij mij ook uit :j

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:17

Zo'n haarnetje gaat bij mij niet, het gewicht van het haar duwt hem meteen af. Heb ik wel geprobeerd, maar bleef niet zitten ;)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:19

Ik doe een knot in m'n haar, haarnet over m'n hele hoofd, doe dan onderin weer een elastiek in m'n knot met dus het haarnetjes eroverheen, dan blijft het wel zitten hoor :j

*Hoop dat je het een beetje begrijpt :=*

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:23

Ik heb hetzelfde haar :D
Lengte valt momenteel wel mee, tijdje terug heb ik er 30 cm vanaf geknipt. De lengte is nu tot net over m'n BH zeg maar :+

Wat ik doe om een knot te maken:
- Hele haar uitkammen en scheiding maken;
- Haar in 3 delen verdelen. Eerst twee delen haar maken alsof je je haar halflos wil doen (bovenste haarlagen dus);
- Per deel draai ik de pluk haar naar binnen toe, zodat er een soort ingedraaide dikke pluk ontstaat. -> Dat doe ik dus met de bovenste twee delen haar;
- Deze twee delen draai ik om elkaar heen tot in een knot en zet ik vast met een elastiek (ik heb van die anti-slip elastieken);
- Het derde deel haar (onderste laag) draai ik ook iets in en daarna om de andere knot heen -> Hieroverheen plaats ik nog een nieuwe elastiek.

Dan ziet het er ongeveer zo uit (van bovenaf).

Ik heb ook dat mijn straat/knot e.d. snel uitzakt, maar als ik het zo doe niet :)

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:30

Oh, dan snap ik het, maar mijn haar komt tot mijn broeksband. Vandaar dat het niet te doen is om zo te knotten :o

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:34

Zo lang?! Pff, bij mij komt het iets onder m'n BH en dat is altijd al een heel gedoe!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:34

Mijn dochter heeft een las cap, met zo'n knot uitsparing. en ook dik en lang haar.

Ze maakt een staart, haalt hem door een donut, vouwt haar haar erom heen en maakt het vast met een elastiek. Het restant legt ze dan op haar hoofd en zet de cap erop.Parel netje om de knot en klaar.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 08:42

Mijn dochter heeft ook lang, dik haar. Zij maakt ook en staart, door de donut, legt de staart op haar hoofd, netje om het hele hoofd, elastiekje om de donut, zet het netje vast met wat schuifspeltjes, kralennetje om de donut, daar weer een dik wit elastiek om heen. Cap op en voila een mooie knot die perfect blijft zitten.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 09:48

Dat met die staart, elastiek, dan vlecht, elastiek, dan vlecht om elastiek heen draaien tot knot, elastiek en evt. speldjes lijkt voor mij wel wat :=
het is zo'n gedoe! ik heb haar tot aan mijn onderrug... (in profiel kan je wel een inschatting krijgen hoe het eruit ziet... )
maar dat zakt er dus gauw uit, zo'n donut blijft bij mij niet zitten en ik heb altijd 2 netjes maarja, dat wil nog wel eens dat door de beweging op het paard dat mijn staart dan uit de netjes wippen.. dus dat schiet niet op..

wel bruikbare tips hier!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 10:02

Ik heb vroeger ook lang en dik haar gehad. Heb het nu kort, maar had het vroeger tot aan mijn kont zo lang. Deed er altijd een vlecht in en geen knot.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 12:28

Ik heb heel erg dik/lang krul haar, dus ik weet er alles van :+.
Ik maak het eerst nat. Dan heel veel gel in de boven kant. Dan een staart maken. Dan vlecht ik het strak in. En dan de speld boven het bovenste elastiek steken. En dan je vlecht in het netje proppen.

Kimberley6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 14:54

Bij mij valt het nu op zich wel mee met de lengte, heb heel lang gehad. Het is wel heel erg dik! :P
Nu maak ik eerst een staart, daarna vlecht ik hem en vouw ik hem onder het elastiek van mijn staart door, netje erover heen en ik ben klaar.
Als het langer wordt vraag ik het me af of het zo nog gaat lukken O:)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:05

Ahh drama!!!!

Ik heb echt ontzettend dik haar.. en lang..

Ik zorgde altijd dat het nat was en dan eerst zo'n dikke wokkel erin..
Dan mijn haar draaien en om die wokkel heen draaien maar wel zo dat het tegen mijn hoofd aan bleef. Weer 2 dikke wokkels daar om heen.
Dan het netje er overheen (ik vouwde een haarnetje er in 2x overheen, een parelnetje past bij mij niet eens) en dan weer 2 a 3 wokkels en megaveel haarlijk....

Hoofdpijn van jewelste maar zo bleef het zitten haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:10

Ik heb ook erg lang en dik haar.
Soms heb ik een knot in, zit best wel makkelijk.
Ik maak dan eerst een staart en die draai ik dan rond, net zolang tot het niet verder kan.
En dan draai ik het in een knot.
Zit ontzettend stevig. :j

Edit; Ik heb het even voor je op de foto gezet.
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-07-10 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:12

Ik heb haar tot over m'n kont. Ik maak eerst altijd een lage staart en daarns die staart opdraaien en dan em het elastiek van de staart heen. In de knot zelf doe ik altijd 3 á 4 elastieken ( wel dikke) maar ik moet vaak na een tijdje wel weer overnieuw doen :=

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:32

Mijn dochter heeft dus ook lang en dik haar, als die het doet zoals KBK dan heeft de knot een halve meter vanhaar hoofd aan staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:53

Hoe strakker je draait, hoe kleiner hij wordt. :)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:01

Ik heb ook flink wat haar, zoveel dat een parelnetje te klein was inderdaad.

Ik heb het middelste van het parelnetje losgeknipt, als je dat heel voorzichtig doet, echt het binnenste cirkeltje, dan krijg je dus een gat in je parelnetje in het midden. Zonder dat dat hele ding uit elkaar flikkert :+
Die gaat er eerst omheen, zover mogelijk tegen mn hoofd aan dus. En dan daaroverheen nog een netje dat ik niet kapot heb geknipt.
Past prima en staat wel zo sjiek vind ik.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 16:10

KoudbloedKim schreef:
Hoe strakker je draait, hoe kleiner hij wordt. :)

Dat ziet er wel netjes uit! En blijft dat ook zitten als je 2 proeven moet rijden? :P