rugpijn door bodyprotector

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hafjesliefde

rugpijn door bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 09:43

hallo bokkers,
ik rijd al ongeveer zeven jaar paard en sinds mijn zus was gevallen en haar arm (!) had gebroken moet ik een bodyprotector. Ik had er geen probleem mee, anders was het gewoon niet meer paardrijden. Maar nu, veel rijlessen later ben ik redelijk gevorderd. Meestal als ik rijd heb ik tegen het einde altijd wat last van mijn rug. Laatst ging ik mee met een vriendin naar haar eigen paard. Ik had m'n bodyprotector niet mee want ik dacht dat ik alleen maar ging uitstappen ofzo. Maar ik heb wel degelijk bijna een vol uur gereden, dus ook galopoefenignen inbegrepen. Zonder dat ding voelde ik vrijheid! En niks rugpijn! Kan zo'n bodyprotector invloed hebben op mijn rug?

Elpharo

Re: rugpijn door bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 09:49

Ik rijd al jaren met bodyprotector en heb nergens last van. Misschien dat jouw protector niet helemaal netjes past? Het zou toch geen invloed moeten hebben eigenlijk. Heb je wel eens met een andere gereden (geleend misschien?).

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 09:54

heb je nog steeds de zelfde als toen je begon?

gezien je leeftijd ben je ook groter geworden als je nog steeds de zelfde aan hebt is die niet meer goed passend en zou je daar echt veel last van kunnen hebben!!

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 09:56

goldynf schreef:
heb je nog steeds de zelfde als toen je begon?

gezien je leeftijd ben je ook groter geworden als je nog steeds de zelfde aan hebt is die niet meer goed passend en zou je daar echt veel last van kunnen hebben!!

het is mijn tweede. het past nog. Maar ik heb soms de indruk dat het voor mij als een korset werkt en dat k mij op mijn paard zo niet goed kan ontspannen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 09:57

Ik kreeg ook pijn in mijn rug van mijn bodyprotector. Ik had er een van euro star(zo'n harde uit 1 stuk gemaakt). Dus heb ik een andere gekocht en heb nu nergens meer last van. Ik heb nu de Race safe. Met losse blokjes. En het maakt zoo veel verschil!

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 09:57

Anoniem schreef:
Ik kreeg ook pijn in mijn rug van mijn bodyprotector. Ik had er een van euro star(zo'n harde uit 1 stuk gemaakt). Dus heb ik een andere gekocht en heb nu nergens meer last van. Ik heb nu de Race safe. Met losse blokjes. En het maakt zoo veel verschil!

ik heb air-o-wear, het word zacht van je lichaamstemperatuur en past dan aan aan de vorm van je lichaam

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 10:00

oke nou ik zoou dr even mee naar de winkel gaan of je instrecteur vragen om te laten kijken of hij goed aansluit op je lichaam.

inelk geval zou ik dr niet lang mee door rijden want t is niet goed als je last ervan hebt.
je word belemert in je beweging als je last van je rug hebt en dat is voor je zelf niet goed maar ook niet voor je paard!

succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 10:01

hafjesliefde schreef:
Anoniem schreef:

ik heb air-o-wear, het word zacht van je lichaamstemperatuur en past dan aan aan de vorm van je lichaam

Volgens mij is mijn ES van het zelfde materiaal. Maar ik zou als ik jou was gewoon een Race safe proberen. Grote kans dat je probleem dan opgelost is

Matheso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 14:05

Zoals iemand anders ook ergens zei, probeer eens een Race Safe. Heb ik veel goede verhalen over gehoord, schijnt heel fijn te zitten! :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 14:06

Het kan inderdaad zijn dat het niet jou maat is, waardoor het niet lekker zit.
Van Race Safe heb ik ook goeie verhalen gehoord!

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 21:11

Anoniem schreef:

ik heb even op internet zitten zoeken, ik heb er ook een van race safe blijkbaar! ik was op de site van het merk aan het kijken en air-o-wear stond er ook tussen. (heb ik)
edit: die is niet in blokjes...

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:20

Hallo,

Balen joh!

komt de rug-onderkant van je BP misschien tegen het zadel aan? Als je op een zadel rijdt met een hoge lepel dan kan het zijn dat je steeds net met de onderkant van je BP tegen het zadel aan stoot. Dat zou een oorzaak voor je rugpijn kunnen zijn.

Ik mijn BP aan de onderkant ingekort, want ik had er nl echt last van.

Altobelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:01

je zou ook eens een airbackvest kunnen proberen (zijn wel wat duur ;( ) maar het is meer een bodywarmer die opblaast als je valt.

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 18:12

Altobelli schreef:
je zou ook eens een airbackvest kunnen proberen (zijn wel wat duur ;( ) maar het is meer een bodywarmer die opblaast als je valt.

ja idd duur :( ik heb niet echt interesse voor er een te kopen, maar wat moet je dan doen als je bent gevallen en je wilt terug rijden? kan je hem dan aflaten fzo of moet je 'n nieuwe kopen?

Altobelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 08:14

hafjesliefde schreef:
Altobelli schreef:

ja idd duur :( ik heb niet echt interesse voor er een te kopen, maar wat moet je dan doen als je bent gevallen en je wilt terug rijden? kan je hem dan aflaten fzo of moet je 'n nieuwe kopen?

nee, er zitter patronen met CO2 in en als je een reserve bij je hebt kun je die er ook zelf weer in zetten. dan doet hij het gewoon weer op nieuw. de patronen moet je wel opnieuw kopen ;(

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:38

HAR-->RUI