Duitse wedstrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Science90

Duitse wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 12:01

Hoi,

Ik ga zaterdag op vakantie naar Duitsland en ik vroeg me af hoe daar de paardrijwedstrijden heten? Hebben ze in duitsland ook een bond, net zoals de KNHS of werkt het daar anders? Ik wil namelijk graag een keer bij een Duitse wedstrijd gaan kijken, om te zien of dat er nou anders aan toe gaat dan in Nederland, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet zoeken op internet.

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:05

FN is in duitsland zoiets als hier knhs
klasses zijn wel anders opgebouwd als in nl
als je op de site van de fn kijkt kun je wedstrijd zoeken op datum/plaats (zoiets als staartlijsten.nl zeg maar)
fn-neon.de

gr

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:46

In Duitsland is het inderdaad anders. Kijk eens op de Bokt-wiki.
Ik heb een kleine tijd bij een Duitse stal gereden en daar is me wel het eea uitgelegd over het Duitse wedstrijdensysteem, ik snapte er alleen nooit wat van :P Alleen dat LK0 de 'mongolenklasse' is en dat het niveau van de klassen in verhouding tot de NL'se klassen nogal wat hoger ligt. Daarna komt LK6, t/m LK1.
LK = leistungsklasse ;)

Het schijnt wel zo te zijn dat ze soms proeven met meerdere personen tegelijk rijden ivm teveel deelnemers, maar dat heb ik me ook maar laten wijsmaken.
Wil dat zelf nog wel graag een keer zien, want dit lijkt me erg bijzonder, 2 paarden tegelijk in de ring :P

Wbt de klassen: http://sleipnir.bokt.nl/forums/viewtopi ... 1&t=995331

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 07:40

ja, ze zeggen wel dat het niveau hoger ligt, mar daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Je mag in Duitsland al vanaf de L met stang en trens rijden (en daar rijden ze in de L echt niet beter als hier!)
wat je dus ziet zijn proeven met 3 man in een ring waarbij alleen de eerste rijdt, de rest hobbelt er achteraan als in een groepsles en dan ook nog eens aan een stang liggen te trekken omdat ze hun paard niet netjes nageeflijk hebben. het klopt wel dat je daar veel eerder een galopwisseltje of contragalop moet rijden :P
ohja, en wending op de voorhand (zeg maar keertwending om de achterhand maar dan precies andersom (op de voorhand dus) wat daar het nut van is????