Verzekering betaald niet,dus nota maar op mijn naam zetten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Verzekering betaald niet,dus nota maar op mijn naam zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 18:30

Vorig jaar is er een pony [1.58m] van mij gewond geraakt,ze werd vast gebonden aan een ijzeren hek en toen is ze geschrokken [waarschijnlijk van een duif die opvloog] en heeft het hek mee getrokken achter haar aan.Ze is ermee door de vastzetbalk gegaan en door de omheining [stroomlint].De vastzetbalk is dwars door de midden gegaan evenals de zijpalen.Doordat deze houten palen door de midden gebroken waren is er een afgebroken paal [de punt ervan] in het achterbeen van de pony gespiest,het gevolg een hele diepe wond tot op het bot.
Ik was er zelf niet bij,ik werd gebelt door X [ik noem de persoon X] dat de pony een wond had opgelopen.
X was in paniek en zei gelijk; het is MIJN schuld en ik betaal alle kosten voor de veearts,enz.
Ik ben er gelijk heen gegaan en het was idd. een hele diepe wond.Heb meteen de veearts gebelt en die kwam gelijk,die heeft het been behandelt daar.Maar de pony moest op stal [boxrust] die ik niet had,dus een stal gehuurd voor de pony,koste ook nog 100,- euro per mnd.De pony is daar op stal vele malen behandeld en de kosten liepen hoog op.
X zei ook tegen de behandelend veearts dat zij [X] alle kosten betaald en de nota's moest ook op haar naam.
Nu betaald hun verzekering niet uit,de reden?het hek was ondeugelijk.Nou een pony rukt zelfs nog een betonnen paal de grond uit,dus die reden slaat nergens op.Ook vonden ze dat ik als eigenaar er verantwoordelijk voor ben.Maar X heeft de pony gepakt en vast gezet zónder mijn medeweten en mijn toestemming.Ook wist X dat de pony NIET kon vast staan,de pony was nog aardig groen.
Ook is dit een keer eerder ook precies zo gebeurd, X had ook toen een groene pony vast gezet aan dat hek,pony trok ook toen dat hek mee.Gelukkig is dat toen goed afgelopen,maar X wist er wel vanaf.
Nu het probleem:ze willen nu de nota op mijn naam zetten en dat ik dan de rekening [1250,- was de nota] betaal of op zijn minst de helft.De reden:er is een brief v.d. deurwaarder gekomen vandaag bij hun,totale kosten nu 2300,- euro.
Het punt is eerst stelden ze zich wél aansprakelijk en nu de verzekering niet betaald en de deurwaarder is ingeschakeld stellen ze zich NIET aansprakelijk.Maar dit kan toch zo niet?

1) de pony is vast gebonden aan een hek i.p.v. aan de vastzetbalk.
2) X wist dat de pony niet vast kon/mocht staan.
3) toen de pony vast stond heeft ze er niet meer opgelet,totdat ze los brak.
4) ze stelde zichzelf aansprakelijk,ook tegenover de veearts.
5) de nota's staan op hun naam.
6) er was nog een meisje bij,en die zou de pony vast gezet hebben.Dat hoorde ik pas aantal dagen later.

Dit is mij al een keer eerder overkomen dat iemand de rekening niet betaalde aan veearts en de rek. op mijn naam schoof.

Heeft/weet iemand een oplossing?

kohtje

Re: Verzekering betaald niet,dus nota maar op mijn naam zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:34

Dus als ik het goed begrijp is die dierenarts nog steeds niet betaald? Dat zou ik eerst maar even doen , die man kan er niets aan doen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:35

Rechtsbijstand bellen!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:36

Ik zou meteen mijn rechtsbijstand inschakelen! Heb je die niet ga dan naar juridisch loket.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 18:36

Nee die is nog niet betaald en dat kan nu ook niet meer,want het loopt nu via de deurwaarder.Ik heb wel zelf die veearts gebelt en ze zijn op de hoogte.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:37

Citaat:
X zei ook tegen de behandelend veearts dat zij [X] alle kosten betaald en de nota's moest ook op haar naam

Als zij dat inderdaad zo tegen de veearts hebben gezegd dan is dat dus hun probleem....
Maar normaliter betaald de eigenaar van het paard de rekening van de dierenarts en dan wordt de rekening bij de verzekering van de tegenpartij ingediend.
Als de veearts dus zelf op aangeven van X de rekening op naam van iemand anders heeft gezet dan mag hij ook daar het geld gaan halen.

Niet helemaal netjes maar goed het is gebeurd.
Maar, jij bent wel de eigenaar van het paard dus eigenlijk zou jij de rekening zelf moeten betalen, je zou de VA kunnen bellen en de rekening betalen maar dan wel zonder al die incassokosten want dat is niet jouw probleem.
Jouw probleem is dat je dat geld dan alsnog van X zou moeten krijgen en dat kan wel eens moeilijk worden. Heb je een rechtsbijstandsverzekering?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:44

Jeeetje wat een vervelende situatie.

X had gezegd dat ze alle kosten op zich neemt omdat het haar fout is, en dat vind ik netjes van X, die mag het oplossen, vind ik.

Want ze wist dat de pony niet vast mag/kan, toch heeft ze het gedaan, dus waarom zou je moeten opdraaien voor de kosten. ze heeft van je pony af te blijven en zeker helemaal als ie niet vast mag staan en het toch doet.

Laat ze zelf de rechtsbijstand bellen en regelen en alles.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:47

Ik denk dat je op bokt niet het antwoord zult vinden.

Kijk maar naar het topic van het losgebroken paard uit de wei. Daar hebben we iemand die weet waar ze het over heeft, we hebben de 'schuldige' partij, én we hebben de eigenaar van het paard in het topic.

En nog zul je daar op bokt niet uitkomen.

Je moet gewoon met je rechtsbijstand (als je die hebt) gaan praten.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:51

Dat hun verzekering niet betaald is niet jouw probleem.

Mij is nu niet helemaal duidelijk wie de deurwaarder aan de deur heeft maar als dat X is, is ook dat niet jouw probleem.

Zij had jouw pony nooit mogen vastzetten aan een"ondeugdelijk" of ander hek waarmee hij aan de haal kon gaan.
X heeft helemaal gelijk, zij moeten betalen en daarna proberen te verhalen op de verzekering maatschappij.

Als die hun niet betalen moeten zij de RB inschakelen niet jij.

De denkfout zit erin dat veel mensen denken dat als zij de schade niet vergoed krijgen zij dan ook et slachtoffer niet hoeven te betalen en dat is dus niet zo.

Voor je extra kosten moet je ze schriftelijk aansprakelijk stellen met een kopei voor je rechtsbijstand of juridisch loket.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 18:54

Ik heb helaas geen rechtsbijstand,maar kan wél een advocaat van onvermogen krijgen.Ik moet over 1½ week de veearts terug bellen,degene die er toen bij was is nu met vakantie.
Ik heb zoals ik al zei dit eerder mee gemaakt en ben ervoor opgedraait,maar dat doe ik geen 2de keer meer.
Straks loopt er iemand mijn weiland in,pakt mijn pony zomaar en er gebeurt wat mee.En ik moet steeds er voor opdraaien?Nee daar heb ik geen zin meer in.Mensen moeten gewoon van andersmans dieren afblijven en geen dieren vast binden zomaar.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:59

geen man over boord, zij krijgen het echt niet voorelkaar dat de DA de rekening opeens aan jou stuurt, hadden ze al veel eerder bezwaar moeten aantekenen.

Hou je zo afzijdig mogelijk, dit is hun probleem niet de jouwe!

w.s. weet de DA ook waarom de rekening hun kant uit moest... dat was afgesproken!

Morgen langs het juridisch loket en een brief op stellen met de door jou gemaakte kosten!

Zij moeten echt de afwijzing aanvechten, dus nu maar voor ze hopen dat ze zelf een RB hebben of een hardwerkende tussenpersoon.....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 19:15

Kijk ik heb ook liever dat er een verzekering betaald,ik heb ook verder geen ruzie met deze mensen of met de betreffende veearts.Maar ik zie het niet zitten om nu opeens zelf de rek. te betalen.En de deurwaarderskosten die zullen ze ook niet zomaar opheffen?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:32

die deurwaarderskosten zijn niet voor jou, die zijn voor X en die zijn niet overdraagbaar, zou van de zotte zijn ook als dat zou kunnen. Ik zou daar zeker niet mee accoord gaan!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 19:44

cissy schreef:
die deurwaarderskosten zijn niet voor jou, die zijn voor X en die zijn niet overdraagbaar, zou van de zotte zijn ook als dat zou kunnen. Ik zou daar zeker niet mee accoord gaan!

Weet je dat wel heel zeker? ze hebben dat deurwaarders kantoor gebelt,wat er gezegd werd weet ik niet, en die vroegen toen wel om mijn naam en adres.Maar dat heeft ze niet gegeven,dat wil ik ook zeker niet.Ik ga morgen mijn eigen verzekering bellen,vragen wat ik moet doen,zij hebben er meer verstand van dan ik.
Wat ook raar is,dat X nooit meer wat gehoord heeft van hun verzekering en ik wel.Mij hielden ze wel op de hoogte en belde ze mij. X moest via mij te horen krijgen dat de verzekering van hun niet betaald.Ik kreeg er een brief van en hun niet.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:48

Ga gewoon naar juridisch loket! Je verzekering kun je bellen maar dat zal weinig toevoegen. Hun zullen bezwaar moeten maken bij hun verzekering!

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:57

vreemd verhaal zouden ze de verzekering wel gebeld hebben?

maar het is indd moeilijk mijn vader heeft laatst met de hond met en tak gespeeld en toen heeft mijn hond door de tak zijn tong geheel gespleten!
mijn vader heeft toen contact opgenomen met zijn verzekering en die keerde niets uit omdat hij eerlijk vertelde dat het de hond van zijn dochter was,
ik heb toen mijn verzekering gebeld en die zeiden dat ze niet uitkeren omdat ik dan maar een aparte verzekering voor de hond moet hebben !!
waar betalen we toch al die kostenen voor joost mag het weten!!!!!!!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:01

ja zeg, jouw hond, zijn hond..... je kan je eigen vader toch niet aansprakelijk stellen!

Als je dat verschil niet ziet tussen jullie hond die gewond raakt bij een spelletje en het geval van TS,waarbij een DERDE! betrokken is, dan moet je bij jezelf gan zoeken en niet een verzekering maatschappij de schuld geven van je eigen onkunde.

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:05

Frantic schreef:
ja zeg, jouw hond, zijn hond..... je kan je eigen vader toch niet aansprakelijk stellen!

Als je dat verschil niet ziet tussen jullie hond die gewond raakt bij een spelletje en het geval van TS,waarbij een DERDE! betrokken is, dan moet je bij jezelf gan zoeken en niet een verzekering maatschappij de schuld geven van je eigen onkunde.

wat een overdreven reactie zeg!
bah!
ik benadeel jou toch niet met je dat je het verschil niet ziet ik ben niet van gisteren hoor!
natuurlijk zie ik verschil! en mijn vader zei gelijk daar ben ik voor verzekerd het is tenslotte schade aan een bezit van een 3e!!!
dus als je het verschil niet ziet!!!

maar daar doelde ik helemaal niet op! ik doelde er op dat het erg moeilijk om de schade door een ander gemaak op een verzekering te verhalen de verzekering vind dat de eigenaar aansprakelijk is en de verzekening van de eigenaar vind dat de ik noem het maar even schuldige(bedoel het niet letterlijk) het bij zijn of haar verzekering maar moet uitvechten.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:09

je vader zal niet gezien worden als derde, daarbij is er sprake van opzicht als hij jullie hond onder zijn toezicht had, of te wel hij aanvaarde het risico dat de hond zou kunnen beschadigen door met hem te spelen.....

Afijn, heeft niets te maken met de toestand waarin TS buiten haar schuld is betrokken!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:22

gohya schreef:
cissy schreef:

Weet je dat wel heel zeker? ze hebben dat deurwaarders kantoor gebelt,wat er gezegd werd weet ik niet, en die vroegen toen wel om mijn naam en adres.Maar dat heeft ze niet gegeven,dat wil ik ook zeker niet.Ik ga morgen mijn eigen verzekering bellen,vragen wat ik moet doen,zij hebben er meer verstand van dan ik.
Wat ook raar is,dat X nooit meer wat gehoord heeft van hun verzekering en ik wel.Mij hielden ze wel op de hoogte en belde ze mij. X moest via mij te horen krijgen dat de verzekering van hun niet betaald.Ik kreeg er een brief van en hun niet.

Jij bent toch niet degene die de rekening heeft gekregen en niet heeft betaald? Mooie deurwaarder als hij de kosten van X bij jou zou komen halen, moet niet gekker worden...
Ze kunnen het wel proberen uiteraard want zij willen ook hun kosten betaald krijgen maar geloof nooit dat ze dat hard kunnen maken mocht het voor de rechter komen.

Het kan toch niet dat als iemand zn rekening niet betaald en die wordt omgezet naar iemand anders dat die die deurwaarderskosten ook zou moeten betalen? Als jij de rekening in 1e instantie zou hebben gekregen had je m waarschijnlijk gewoon op tijd betaald, jij hoeft toch niet op te draaien voor de fout van iemand anders....
Je hebt waarschijnlijk nog niks gehoord van die deurwaarder?
Wat zegt de dierenarts er zelf van?

Edit:, als ik op mijn werk een factuur stuur en die wordt maar niet betaald en het blijkt tijdens de incassoprocedure dat die factuur naar een ander bedrijf had gemoeten, dan moet ik de 1e factuur crediteren en een nieuwe factuur sturen naar het andere bedrijf, denk je dat die de incassokosten van het andere bedrijf gaat betalen? Echt niet. Die incassokosten zal ik zelf moeten dragen.
Jouw DA is ook een bedrijf dus het zal daar niet anders werken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 23:02

gohya schreef:
cissy schreef:

Jij bent toch niet degene die de rekening heeft gekregen en niet heeft betaald? Mooie deurwaarder als hij de kosten van X bij jou zou komen halen, moet niet gekker worden...
Ze kunnen het wel proberen uiteraard want zij willen ook hun kosten betaald krijgen maar geloof nooit dat ze dat hard kunnen maken mocht het voor de rechter komen.

Het kan toch niet dat als iemand zn rekening niet betaald en die wordt omgezet naar iemand anders dat die die deurwaarderskosten ook zou moeten betalen? Als jij de rekening in 1e instantie zou hebben gekregen had je m waarschijnlijk gewoon op tijd betaald, jij hoeft toch niet op te draaien voor de fout van iemand anders....
Je hebt waarschijnlijk nog niks gehoord van die deurwaarder?
Wat zegt de dierenarts er zelf van?

Edit:, als ik op mijn werk een factuur stuur en die wordt maar niet betaald en het blijkt tijdens de incassoprocedure dat die factuur naar een ander bedrijf had gemoeten, dan moet ik de 1e factuur crediteren en een nieuwe factuur sturen naar het andere bedrijf, denk je dat die de incassokosten van het andere bedrijf gaat betalen? Echt niet. Die incassokosten zal ik zelf moeten dragen.
Jouw DA is ook een bedrijf dus het zal daar niet anders werken.[/quote]

Nee ik heb zelf nix gehoord van die deurwaarder omdat ze mijn adres niet hebben.Ze vroegen er dus wel om,maar het is niet gegeven [nog niet].
De veearts geeft mij ook gelijk,die zegt ook probeer er buiten te blijven.
Hij zegt ze kunnen niet zomaar de nota omzetten naar een andere naam.
Ik heb zelf niet één rekening gehad,alles is naar X gestuurd zoals ze zelf gezegt had tegen de veearts.
Ik begrijp ook niet dat ze het zover hebben laten komen.Als ze nou overlegd hadden met de veearts,hadden ze een betalings regeling kunnen doen.Dan was de rekening ook nietverhoogd van 1250,- naar 2300,- wat ik wel belachelijk veel vind.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:32

En weer wordt weer eens het belang van een rechtsbijstandverzekering onderstreept. ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:39

De deurwaarder kan niks met jou. De rekening staat niet op jouw naam. Mocht de deurwaarder jouw naam en adres weten te achterhalen dan mag je ze de deur wijzen met de mededeling dat de rekening niet op jouw naam staat en jij dus niet verantwoordelijk bent voor betaling van de rekening.

Abeltje77

Al zelfs de DA zegt 'hou je er maar buiten' dan zou ik me er geen seconde langer druk om maken.

Laat X en de DA het lekker uitvechten. Jij staat er nu helemaal buiten.

RSDICBS

Hè wat een vervelende situatie!
Is je pony er wel boven op gekomen??