Yellowbird schreef:Ja we weten zelf eigenlijk ook niet wat het veulen al kent. We weten alleen dat het iedere dag in handen komt. Dus we zullen haar met heel veel geduld de trailer in laden. Het is 3 kwartier rijden. Ik bedoel een emmer en wat water voor bij een eventuele tussenstop wat te kunnen drinken.
De haflingerhengst die we al hebben reageerde vorig jaar super goed op een merrie haflingerveulen. Die waren 2 handen op een buik, net papa en zijn kindje haha. Nu komt er dus ook een haflinger merrieveulen.
Die 2 draden is inderdaad wel veiliger, alhoewel ik niet met zekerheid kan zeggen dat ie niet overenthousiast wordt en erdoor rent haha.
Tip, gewoon met 2 man, handen vast pakken, onder de billen, enzo de trailer opduwen. is vaak voor het veulen het minst stressvolst en het snelst. veulen worden bij ons zo altijd vervoert
(veulen dan he, geen jaarlingen enzovoort)
veulen eet toch niet onderweg 
gewoon in een keer doorrijden. 3 kwartier is niet lang. bij grotere afstand zou ik het wel doen.
In de trailer wel halster af, voor als ze eventueel ergens aan kan vast haken?
inderdaad stanger eruit (bij anderhalfpaards trailer zou ik de bilstang er wel aan houden (maar dat is persoonlijk)