Verlengde 1,5 paards trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mosh

Verlengde 1,5 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 13:51

Mijn nogal lange paard staat niet zo fijn in onze 1,5 paards trailer welke 310 cm lang is.
310 cm is toch wel een beetje de standaard lengte voor een 1,5 paards trailer, tenminste, deze kom ik vaak tegen. Mijn vraag is: weet iemand een 1,5 paards polyester trailer die rond de 320/330 cm is?
Voorkeur gaat uit naar Atec, Böckmann, Humbaur, Henra...

2 paards hoeven niet aangeboden te worden, dit hebben we al uitgezocht en wordt een heel gedoe om dat voor elkaar te krijgen. Alvast bedankt :)

EllyC

Re: Verlengde 1,5 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:00

Heb je al eens contact met Heja uit Garderen gehad. Volgens mij maken die ook trailers op maat. Ik vond het altijd fijne trailers tegen een redelijke prijs.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:45

En als de voorstang gewoon wat verder naar voren wordt vastgeschroefd? Mijn paard heeft van voren altijd nog heel veel ruimte, die stang zou bij onze bockmann makkelijk nog 20cm naar voren kunnen :j

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:45

naast de totaal lengte van de trailer zou je eigenlijk de tussenlengte moeten meten (dus de max lengte tussen de twee stangen in). Dit verschilt aanmerkelijk tussen de verschillende trailermerken.

De trailerboeren zeggen vaak dat het niets uitmaakt, maar een vriendin van mij had hetzelfde probleem (haar paard stond overdwars in mijn trailer anders pastte het niet) en is toen gaan meten en kwam erachter dat dit zo hier en daar flink verschilt. Ze heeft nu een bockmann waar het paard prima inpast.

Mijn idee is overigens dat de nieuwere trailers allemaal groter gebouwd worden dan voorheen (zeker hoger) omdat de paarden ook steeds groter worden.

Daarnaast als je nieuw besteld dan kunnen ze misschien ook nog schuiven met de stangen (iets meer naar voor en achter).

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 16:21

Bedankt voor de tips! Onze trailer is idd al wat ouder, dus helaas zitten de stangen al maximaal uit elkaar. Misschien toch maar eens gaan kijken bij een trailer met een meetlint op zak :)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:20

Weijer maakt voor zover ik weet trailers op bestelling, dus als je een langere wil dan standaard neem daar eens contact mee op. Wat ik begrijp zijn het goede trailers voor een nette prijs.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:24

Ik heb sinds een paar weken een blomert deze heb ik naar mijn wensen laten maken en ik heb ook de stangen 10 cm verder uit elkaar laten zetten als standaard.