Paspoort kwijt, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbey

Paspoort kwijt, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 22:22

Bij de koop van mijn pony is het paspoort zoek geraakt. [Gekocht als verzorgpony en heb 't paspoort zelf al eens in handen gehad, maar na overlijden van de boer is hij dus zoek..]
Pablo stond ingeschreven bij het paspoort van de Haflingers & Trekpaarden maar 't is een New Forester.
Ik wil graag weer een nieuw paspoort aanvragen, kan iemand mij vertellen of dit lukt, en of het dit maal bij de New Foresters zou kunnen? En wat de eventuele kosten daar aan vast zitten?

Alvast bedankt!

Tigra_

Re: Paspoort kwijt, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 23:31

Je kunt niet zomaar een nieuwe aanvragen. Je zult als ik me niet vergis een duplicaat aan moeten vragen en dat zul je volgens mij moeten doen bij degene waarbij het orginele paspoort vandaan komt. Als ik jouw was zou ik even bellen naar het Haflingers&Trekpaarden stamboek de zullen je beter kunnen helpen.

vraagje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:04

Chipnummer even na laten kijken door dierenarts en het stamboek bellen. Dan krijg je een duplicaat zoals diegene boven me al vertelde. Of je nog zo makkelijk een nieuwe krijgt weet ik eigelijk niet, jaren geleden igg nog wel. Succes

Marc69

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:45

Je kunt eenmalig een duplicaat krijgen, dit moet in overleg met het stamboek en de chip moet dan door een dierenarts die bevoegd is voor paspoort registratie worden gecontroleerd. Hij kan dan een rapport maken voor het stamboek en dan krijg je (na betaling kosten) eenmalig een nieuw duplicaat paspoort.