Rijschoenen met kunststof/verstevigde neuzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

em_papillon

Rijschoenen met kunststof/verstevigde neuzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 16:43

Hallo,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar heb nog steeds niet gevonden wat ik zoek. Ik zoek gewoon een soort berg schoenen die je als stal en rij schoen kunt gebruiken. Jodphurs wil ik niet. Gewoon goede schoenen waar je goed op kunt lopen maar die ook voor rijden geschikt zijn. En na een paar keer een paard op mijn voeten te hebben gehad ook het liefst met kunststof neuzen...

Het maakt mij niet uit of het van scapino of ariat is.. als het maar goed is :)

em_papillon

Re: Rijschoenen met kunststof/verstevigde neuzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 19:16

Niemand die een goede tip heeft ? ;(

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:19

Ik heb jarenlang de schoenen bij Scapino gehaald van het merk Moutain Peak - geloof ik dat ze heten. Ze bevielen goed en waren niet duur. Vorige week heb ik weer gekeken, ik schrok me rot, kosten opeens iets van 60 euro!
Dat ben ik niet van plan er voor te geven en ga daarom weer op zoek naar wat anders.
Hoofdzakelijk nylonschoenen maar wel stevig. Maar niet bestand tegen een paard op je voet. Dan kom je al in schoenen met een stalen neus ben ik bang en of die er in nylonuitvoering zijn?

Een andere optie voor stalen neus is je voeten niet onder die van je paard steken :+

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:22

Ariat hád een geweldige loopschoen met stalen neus. Zo geweldig dat ik er zelfs mee kon gaan hardlopen. Helaas is deze schoen om weet ik veel wat voor reden uit de producktie gehaald |(
Ik heb nu schoenen via een bouwhandel, zijn niet idioot lomp/ zwaar als de huidige stalen neus schoenen van ariat

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 13:49

oww... ja ik had ook al bij welkoop werkschoenen gepast.. maar vond ze toch allemaal te breed of te zwaar of te groff.. of geen hak noem maar op :) Vanmiddag ga ik even langs een paardenwinkel.. hoop dat ze iets naar mijn wens verkopen!

Michiel2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 14:59

Ik rij meestal ook met werkschoenen (met stalen neus, helaas noodzakelijk met m'n lompe Haflinger).
Dit weekend hebben ze weer hun dienst bewezen toen ie weer bovenop m'n voet ging staan!

Echte rijschoenen met stalen neus zijn er helaas niet echt of superduur (meer dan 200 euro). En mijn ervaring is dat het niet uitmaakt of je goedkope of dure hebt, na een jaar zijn ze vaak toch versleten. Ik ga nu dan ook voor goedkopere werkschoenen en vervang ze regelmatig.