Ervaringen gevraagd; Daihatsu Terios

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BBMarin

Ervaringen gevraagd; Daihatsu Terios

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 14:56

Hoi :)

Ik zou graag (na mijn auto, als ik wat geld heb :P ) een auto willen die ik voor een 1,5 paards trailer kan zetten..
Ik heb niet het geld om een enorme bak te kopen dus daarom was mijn zoektocht gestart.
Nu ben de Daihatsu Terios tegen gekomen ( 1.3, 4x4 wielaandrijf, schakel, benzine, weegt 1020kg leeg en mag geremd 1400 kg trekken )

Zouden jullie deze voor je trailer zetten?? Omdat hij 4x4 heb, mag hij dus het gewicht van 1400 kg trekken, maar het is toch (maar) een 1.3 motor en weegt (maar) 1020 kg..

Iemand ervaringen? :)

het zou dan wel gaan om een autotje met niet zo veel km (t liefst niet boven de 160.000 en het liefst uit '99 of jonger :) )

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:17

Ik heb de Terios, hij is leuk :+:
..maar ik vind em te licht om een trailer met paard te trekken. Hij kan het wel trekken, makkelijk, maar er hoeft maar iets uit balans te raken, een tikje van een andere auto tegen de trailer of een berm die wat dieper is of een flinke windstoot, en de trailer schuift gewoon opzij en trekt de auto zo mee. Dus ik gebruik em alleen om hooi te halen enzo. Voor mn paard vind ik hem niet veilig genoeg. Zou hooguit voor noodgevallen kunnen.
Als je een goedkopere terreinwagen zoekt die er op lijkt en beter een trailer kan trekken dan zou ik eens kijken naar een oude Grand Vitara. Die zijn breder, beetje zwaarder en hebben een betere wegligging :j

BBMarin

Re: Ervaringen gevraagd; Daihatsu Terios

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 15:19

Dank je voor je info :D Jaa hij is idd écht heel qute haha ben echt verliefd op hem, maar hij moet wel kunnen, want daar zou hem wel voor aanschaffen zegmaar.. (voor wedstrijden e.d. )

VDB

Re: Ervaringen gevraagd; Daihatsu Terios

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:55

er zijn toch wel zwaardere Terios autootjes? 1020 is weinig.
Misschien kan je eens kijken naar de Toyota RAV 4-deurs?
Is ook een leuk autootje. :-)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:19

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:57

Volgens mij mag hij geen 75 kg kogeldruk hebben, dus het is een no go om er een trailer achter te hangen. Dit kun je nalezen op autoweek.nl.