Paard exporteren naar Israël

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elsamarieke

Paard exporteren naar Israël

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 13:52

Ik ga volgend jaar naar Israël emigreren en ik wil heel erg graag mijn eigen paard en evt. nog een tweede paard, beiden IJslanders, meenemen. De discussie omtrent of het al dan niet verstandig is om IJslanders naar zo'n warm land als Israël te exporteren wil ik hier niet voeren, aangezien ik daar zelf ook nog niet uit ben. Maar ik wil allereerst goed uitzoeken wat de kosten zullen zijn van zo'n expeditie en hoeveel tijd het zal kosten, zowel qua voorbereiding als eventuele quarantaine. Wie heeft goede tips/ideeën/contacten/soortgelijke ervaringen voor mij? Alvast erg bedankt voor het meedenken!
Groetjes, Marieke

hoogendroog

Re: Paard exporteren naar Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:00

www.horseservice.nl

Denk dat je eens bij bovenstaand bedrijf moet informeren, die kunnen je vast heel wat wijzer maken!

elsamarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 10:44

dankje voor je tip! ik heb het uitgezocht en ze kunnen dat inderdaad doen, alleen voor een bedrag wat surreeel is voor mij ;-) vooral omdat ik dan een hele box moet betalen waar drie paarden in gaan, en de kans dat ik er een 3e bij zal vinden is miniem. maar ik blijf doorzoeken!

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:53

probeer anders Peter Langeweg, hij is altijd wat makkelijker dan horseservice. Ik heb wel gehoord dat er soms friese paarden naar Egypte gaan, misschien dat je met die in een container kan en dan verder anders vervoer regelen, ik zeg maar wat, heb geen idee vd werkelijke afstanden... :o
In duitsland en belgie zitten ook nog organisaties...

Oja, over ijslanders en warmte. Ik heb een tijdje in california gewerkt en daar waren ook 2 ijslanders. Ze hadden geen problemen met de hitte. Het was boven in de bergen, dus ze moesten ook kou gewend zijn. Temperatuurwisselingen waren dus geen probleem (soms de ene dag boven de 30gr en dan de andere dag sneeuw). Bovendien zijn ze later verhuist naar nieuw zeeland en voor zover als ik weet hebben de paarden het daar ook prima...

elsamarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 11:09

tof, nog een optie! heb ze meteen gemeeld, lijken inderdaad iets minder duur ;-)
goed om te horen van jouw ervaringen met ijslanders in californie. ik denk dat het hoe dan ook erg afhangt per paard, en dat kan je al hier in nederland merken. als ze hier al last hebben van de hitte, moet je ze niet naar israel brengen. mijn eigen paard trekt deze hitte prima, een trainingspaard wat ik nu heb echter heeft het er zwaar mee...

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:14

elsamarieke schreef:
tof, nog een optie! heb ze meteen gemeeld, lijken inderdaad iets minder duur ;-)
goed om te horen van jouw ervaringen met ijslanders in californie. ik denk dat het hoe dan ook erg afhangt per paard, en dat kan je al hier in nederland merken. als ze hier al last hebben van de hitte, moet je ze niet naar israel brengen. mijn eigen paard trekt deze hitte prima, een trainingspaard wat ik nu heb echter heeft het er zwaar mee...

vergeet trouwens niet de veeartskosten die er ook nog overheen komen. Ik geloof dat een paard over laten vliegen naar amerika, met veearts en quarantainekosten iets van €8000 is en dan zitten ze met zijn 3en in een container...

Obi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:32

Je kan eens navragen bij de CAL of EL AL (beide airlines) zij vliegen beide vanaf Luik naar Israel, wie zei gebruiken als agent.
Hou er rekening mee dat als er verder geen export paarden zijn je altijd de prijs voor een hele container moet betalen.

EHS kan je ook nog benaderen.

Peter Langeweg zou ik vermijden… reden per pb.

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:34

Obi schreef:
Je kan eens navragen bij de CAL of EL AL (beide airlines) zij vliegen beide vanaf Luik naar Israel, wie zei gebruiken als agent.
Hou er rekening mee dat als er verder geen export paarden zijn je altijd de prijs voor een hele container moet betalen.

EHS kan je ook nog benaderen.

Peter Langeweg zou ik vermijden… reden per pb.

ik heb anders niets dan goede ervaringen met Peter Langeweg, als horsegroom en van verhalen van handelsstallen die hem gebruiken...

Obi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:38

Mijn ervaringen zijn ook zakelijk. Als je hem momenteel nog kan bereiken dan zou ik graag zijn nummer ontvangen ;-)

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:58

Obi schreef:
Mijn ervaringen zijn ook zakelijk. Als je hem momenteel nog kan bereiken dan zou ik graag zijn nummer ontvangen ;-)

heb vorig jaar augustus voor t laatst contact gehad, misschien heeft de crisis hem ook bereikt....