Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kukkie schreef:Heel consequent zijn en blijven. En vooral focussen op wat goed gaat, dat ook belonen. Hij moet er wel weer plezier aan beleven, aan z'n goede gedrag.
Overigens vind ik je titel heel dwingend en absoluut niet uitnodigend.
countrygirl schreef:Hoe hard moet ie nog tegen je schreeuwen voordat je begrijpt dat hij gewoon veels te jong al is opgepakt?
Zo te lezen met een slecht passend zadel ook?
Wil je het probleem graag oplossen? Zet 'm in het land en laat 'm nog lekker minstens een jaar lopen.
Dit dier wil je wat vertellen... luister daarnaar.
Almeetje schreef:Als je heel zeker bent dat je paard medisch gezien in orde is... Zorg al voor een fatsoenlijk zadel, een zadel dat schuift lijkt me pijnlijk.
Als die bij het longeren op je af komt, gewoon een stap naar voor zetten, maak je groot, zwaai met de zweep en roep. Loopt hij netjes door, goed belonen. Hou het ook boeiend voor hem, geen uren longeren...
Je kan ook wat grondwerk gaan doen zodat hij jou als leider accepteerd en zodat er wederzijds respect en vertrouwen komt.
Altijd duidelijk en kordaat zijn, zodat je paard snapt wat je bedoelt.
Hou er ook rekening mee dat hij nog heel jong is he, niet meteen te veel van hem eisen.
countrygirl schreef:Hoe hard moet ie nog tegen je schreeuwen voordat je begrijpt dat hij gewoon veels te jong al is opgepakt?
Zo te lezen met een slecht passend zadel ook?
Wil je het probleem graag oplossen? Zet 'm in het land en laat 'm nog lekker minstens een jaar lopen.
Dit dier wil je wat vertellen... luister daarnaar.
brownhorse schreef:Gewoon vooruit meppen als hij niet luistert
is even zielig maar dan luistert hij wel
Je kan ook een join upje toepassen mischien
brownhorse schreef:Gewoon vooruit meppen als hij niet luistert
is even zielig maar dan luistert hij wel
Je kan ook een join upje toepassen mischien
idialist schreef:Elke keer weer opnieuw op je strepen staan en duidelijk aangeven wat wel en wat niet goed is.Inderdaad 4 jaar is een mooie leeftijd om te beginnen maar ik weet ook dat tinkers vaak iets langer nodig hebben om te groeien voor ze het aankunnen.
Doe alles stap voor stap en neem echt de tijd hij moet ook vertrouwen krijgen in je.