Last van de hitte, of wat anders?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Milou

Last van de hitte, of wat anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 17:52

Ik heb geen idee of het hier goed staat..

Vannochtend heb ik gereden met mijn paard en het ging allemaal heel erg goed en het was nog niet zo warm, en toen gewoon weer in de wei gezet met een (UVwerende) vliegendeken.

Nu kom ik een kwartier geleden op stal en staan ze gewoon met z'n alle stil en ook niet te grazen maar een beetje voorzich uit te kijken, toen moest ik even een nieuw vliegenmasker omdoen en gaf ik haar meteen een hand brokjes wat ze graag op at, en daarna liepen ze allemaal weg en mijn paard liep een beetje 'stijfjes', dus mijn moeder even met haar lopen om te kijken of ze misschien niet kreupel was, maar het ging steeds beter dat ze daarna niet meer stijf/kreupel liep.

Toen haar weer los gelaten en ging ze was grazen (overigens wel bij het schrikdraad) en 'zakte' ze een beetje door haar voorbenen en sprong opzei en ging naar de drinkbak. Eerst dachten we nog van misschien kreeg ze wel een stroomschok, alleen bleek er helemaal geen stroom op het draad te staan, het kon misschien ook zijn dat ze ergens van schrok maar wij zagen daar geen aanleiding voor.

Dus mijn vraag; zou dit met de hitte te maken kunnen hebben? Want ze heeft wel een hele middag in de wei gestaan en het was wel erg heet (wel non-stop vers water).

Als ze morgen nogsteeds/weer stijf/kreupel loopt of andere 'symptonen' laat ik een dierenarts er bij komen,
Maar als het morgen weer helemaal goed gaat en ze loopt weer goed en nergens last van, dan denk ik echt dat het met de hitte te maken had en dat ze zo stijf was omdat ze een tijdje stil had gestaan in de wei en niks gedaan had.

Ben benieuwd wat jullie denken!

LiVetime

Re: Last van de hitte, of wat anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:20

Misschien stapte ze even in een kuiltje? Kan natuurlijk ook nog..
Een paard dat even stil heeft gestaan op het land loopt normaal gesproken niet gelijk daarna stijf. Zeker niet met dit warme weer nu de spieren toch warm blijven.
Zweette ze ook? Of dat niet?

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:24

Hmmm... volgens mij loopt je paard gewoon anders door de deken. Doen veel paarden en pony's bij ons ook. Je zou idd bijna de DA erbij halen. Gewoon even kijken met de deken af of er dan ook nog iets aan de hand is...

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 19:06

Maar die deken heeft ze al 2 á 3 weken op, had hem 1 dagje afgelaten omdat ik dacht dat het wat ging afkoelen maar toen ik vannochtend kwam zat ze weer helemaal onder de vliegen dus had ik de deken er weer op gedaan. En dat vliegenmasker was afgegaan en kwijt geraakt op de een of andere manier dus had ik precies dezelfde nieuw gekocht en die weer om gedaan, dus ik denk dat het daar niet aan kan liggen.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:29

We kunnen raak gaan speculeren hier wat het geweest kan zijn, maar zou dan gewoon even afwachten hoe het morgen gaat :)

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 19:32

Was ik ook van plan, ik dacht ik deel het even met bokt of sommige mensen het herkende met dit weer. ;)

Maar ik wacht rustig af tot morgen.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:37

Snap ik hoor! :) , maar t kan zoveel geweest zijn.

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 19:39

Trouwens, ik had nog niet op je eerste reactie gereageerd of ze zweette: Nee ze zweette niet, en in een kuil stappen is ook een optie.

Ik laat dit topic sluiten want ik kan het best gewoon morgen afwachten! :)
Bedankt in iedergeval

Mirgeenjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:24

Ik denk dat ze zich gewoon heeft verstapt

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 14:23

Misschien, te fanatiek gereden, en hierdoor niet goed uitgestapt?

Tip: Met dit warme weer, kun je het beste ook af en toen in haar drinkensbak een schepje electrolite doen, dat helpt ook vaak.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 00:01

Inderdaad, ik zou ook denken aan iets met de spieren. Je hebt haar net, en jij belast haar (benen) vast anders dan de vorige ruiter :)

Het is heel normaal dat paarden overdag staan te slapen, dat is lekker veilig in de kudde en wanneer het warm is overdag doen ze dat nou eenmaal. Misschien dat ze wat loom of slaperig was. Voelden haar benen normaal aan? Niet dik of warm?

As_LoveYou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:03

Hoe was ze de volgende dag?

Lover97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:49

mischien gewwoon het paard ze dag niet en zag hij fv spoken, oja en dat sijve komt mischien omdat je niet lang genoeg uitstapt en haar dan stil zet??

Saraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:20

Teveel koud water gedronken in een keer en daardoor buikpijn? Al lijkt me dat eigenlijk ook wel onwaarschijnlijk want dan moet ze wel heel veel drinken.