Prijzengeld verdwenen. Wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roxxiejj

Prijzengeld verdwenen. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 10:10

Ik weet niet goed of het hier moet staan, maar het kan altijd verplaatst worden :)

Dit weekend was er hier in de buurt een wedstrijd (2daags) waar ik aan mee heb gedaan (beide dagen). Op zaterdag mocht ik een 2de en 3de prijs ophalen, maar omdat de laatste starter in de L 3 uur na mij moest, hebben we daar niet opgewacht. Ik heb toen netjes bij het secretariaat gemeld (erg nadrukkelijk, hou er nooit van als mensen niet bij prijsuitreikingen komen opdagen) dat ik weg moest, maar dat ik de prijzen de volgende dag, dus zondag, zou ophalen (de wedstrijd was immers nog gaande, dus dat was geen probleem).

De volgende dag liep ik naar het secretariaat, andere paard in de trailer, en daar wisten ze me te vertellen dat mijn prijzen al waren vergeven! Ik dacht oh, dat zal mijn lesgeefster wel hebben gedaan, die zou ik die dag ook nog zien (moest zelf ook nog rijden). Lesgeefster op haar beurt wist me alleen te vertellen dat zij ze niet had, maar er was nog wel 1 prijs voor haar achtergebleven. Toen dacht ik, 1 van de parcoursbouwers ken ik, die heeft het vast gedaan. Maar die had het ook niet! Vrouwtje waar ik tegen moest, secretariaat van een andere vereniging, was 2de in mijn 2de ring, had ze ook al niet! Alle mogelijke personen hadden ze niet.

Nou is dus mijn vraag, zou het secretariaat iets kunnen hebben verwisseld? Dat mijn prijzen aan een wild vreemd iemand waren gegeven? Ik zie ze er niet echt voor aan om mijn prijzen zelf te houden, maar ondertussen zeg ik nooit nooit..

Iemand een idee wat ik kan doen? Heb alle mogelijke personen al gesproken en de vereniging heb ik al gemaild. Als het nou om een klein bedrag ging, 12 euro of zo, dan maakte het mij niet gek veel uit. Maar het is 50 euro...

chocobroodje

Re: Prijzengeld verdwenen. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:12

Jeetje dat is banketstaaf zeg, wie heeft er voor getekend of hoeft dat niet? Dan wordt het tijd dat dat wordt ingevoerd.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:18

Jeetje dat is vervelend zeg.
Ik denk dat je weinig meer kunt doen. Als de vereniging de prijs heeft uitgegeven dan moet je erachter zien te komen wie diegene dan is geweest die de prijs heeft ontvangen.

Ik heb een keer meegemaakt dat ik binnen kwam toen de prijsuitreiking al gaande was. Ik kon toen nog net voorkomen dat iemand anders mijn prijs meenam. Iemand die voor mij een wildvreemde was :=

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:36

Dus niemand hoeft er voor te tekenen? Dat vind ik raar zeg! Ik zou een klacht indienen bij de KNHS niet voor de club die het organiseerde maar ik neem aan dat dit dan vaker is gebeurt bij andere clubs?

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:40

Nou zo vaak zal het niet gebeuren hoor. Maar er zijn gewoon wel eens uitzonderingen helaas.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:41

Fout van het secretariaat, ze mogen prijzengeld niet aan iemand anders geven.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:43

In princiepe wel maar hoe vaak gebeurt het dat iemand anders de prijs in ontvangst neemt voor een ander....

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:46

Klopt, het gebeurd regelmatig maar toch is de organiserende vereniging verantwoordelijk. Wil je dit soort dingen voorkomen, moet je dus niet zomaar prijzengeld weggeven.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:47

Ja, daar heb je helemaal gelijk in natuurlijk.

Een vereniging handelt dan in goeder trouw maar of dat altijd wel zo kan tegenwoordig?

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:54

Maar hoe weet je als organiserende vereniging nu of je de prijs aan degene geeft die de prijs heeft gewonnen of aan een ander? :?
Je leest een naam op, er komt iemand naar voren: of dat nu de echte prijswinnaar is, of iemand die het voor hem/haar komt ophalen zou ik niet weten (ik ken echt niet iedereen van gezicht ). Moet je iedereen dan eerst laten legitimeren voordat je een prijs uitreikt, en dan laten tekenen dat ze de prijs ontvangen hebben? Dat zal een hoop boze gezichten opleveren :(

Neemt niet weg dat het voor de TS heel vervelend is, en ik hoop dat de prijs weer terecht komt!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:58

Kelan schreef:
Maar hoe weet je als organiserende vereniging nu of je de prijs aan degene geeft die de prijs heeft gewonnen of aan een ander? :?
Je leest een naam op, er komt iemand naar voren: of dat nu de echte prijswinnaar is, of iemand die het voor hem/haar komt ophalen zou ik niet weten (ik ken echt niet iedereen van gezicht ). Moet je iedereen dan eerst laten legitimeren voordat je een prijs uitreikt, en dan laten tekenen dat ze de prijs ontvangen hebben? Dat zal een hoop boze gezichten opleveren :(

Neemt niet weg dat het voor de TS heel vervelend is, en ik hoop dat de prijs weer terecht komt!

Waarom boze gezichten? Ik vind het niet raar om te tekenen, en ik denk dat veel mensen daar ook geen punt van maken. Je hebt toch een KNHS pasje? lidmaatschapsnummer opgeven en tekenen..... Dan heb je deze problemen ook niet meer.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:58

Ja, dat is natuurlijk nog het allerergste.. dat er mensen zijn die gewoon prijzengeld innemen waar ze geen recht op hebben..

In het noorden is 1 concours waar je enkel je prijs kan ophalen op basis van je startkaart.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:03

Mijn moeder haalt vaak mijn prijzen op.
Ik geef haar dan ook mijn coupons, daarnaast kan ze met der rijbewijs ook wel laten zien dat ze mijn mama is, verder laat ik het ook nooit aan een ander over.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:10

Hetzelfde is mij vorig jaar ook eens overkomen. Bij mij was de wedstrijdorganisatie zo aardig om mij nieuwe prijzen te geven omdat ik netjes had aangegeven wie mijn prijzen zou meenemen (een bekende van hen). Maar het verbaast me nog steeds dat er blijkbaar mensen zo brutaal zijn gewoon naar voren te lopen en ijskoud andermans prijzen in te pikken.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:21

chocobroodje schreef:
Waarom boze gezichten? Ik vind het niet raar om te tekenen, en ik denk dat veel mensen daar ook geen punt van maken. Je hebt toch een KNHS pasje? lidmaatschapsnummer opgeven en tekenen..... Dan heb je deze problemen ook niet meer.

Omdat dat ontzettend veel tijd kost. Bij de prijsuitreiking van 1 of 2 ringen is dat nog niet zo'n probleem,
maar als je de prijzen uitreikt van 12 ringen van het ochtenprogramma, en je wil iedereen controleren en laten tekenen dan ben je wel even bezig. Daar worden de mensen die op hun prijs in ring 12 staan te wachten niet erg blij van.
Daarnaast vinden veel mensen het prettig als iemand anders het voor ze meeneemt. Die zijn dan boos dat een ander het niet voor ze mee mag nemen.
En verder zal minstens de helft geen pasje/legitimatie bij zich hebben, of dat in de auto hebben liggen. Krijgen die hun prijs dan niet mee?

Kortom, als je zeker wil zijn dat je je prijs ontvangt, moet je zelf bij de prijsuitreiking zijn (dan kun je ook zelf ingrijpen als iemand onterecht jou prijs wil meenemen). Zo niet, dan loopt je een klein risico dat je je prijs misloopt. (dat laatste is natuurlijk eigenlijk van de zotte, dat er mensen zo brutaal zijn onrechtmatig je prijs mee te nemen, maar daar kan je in mijn ogen de organiserende vereniging niet verantwoordelijk voor maken)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:55

echt te bizar voor woorden :n
dus een wildvreemde kan zo je prijs inpikken/ zowiezo erg brutaal/gevaarlijk om zomaar naar voren te lopen.
vaak lopen/staan er toch bekenden van de winnende ruiter, en die zullen toch wel herkennen dat er iets niet klopt?

Hier vorige week ook voor een kennis de prijs opgehaald. moest zelf nog 1.5 uur blijven omdat ik prijs had, en kennis wilde paard naar huis brengen ivm dat het 35 graden was. prima.. 2 verschillende namen werden er opgelezen, en ik kwam dus 2X naar voren.
even kort uitgelegd bij het overhandigen, en kreeg de boel netjes mee

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 18:43

Ik vind dat de persoon zelf moet ophalen, of iets van een coupon moet geven aan degene die het wel moet ophalen. Een coupon kun je vaak wel even missen, maar geef je niet zo snel aan een wildvreemde zodat diegene vervolgens je prijs kan meenemen.

Ik weet momenteel nog geen enkel idee wie het wel heeft meegenomen. Het gaat dus om 2 prijzen.. Echt zo jammer dat er zulke sneue mensen in de wereld zijn, je zou ze toch serieus wat doen...

Vereniging mailt ook niet terug, maar het zou natuurlijk ook nog kunnen dat ze mijn prijzen apart hadden gelegd, omdat ze wisten dat ik ze niet zou ophalen. En dan vervolgens dit weer te vergeten... :z

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:47

Kelan schreef:
chocobroodje schreef:

Omdat dat ontzettend veel tijd kost. Bij de prijsuitreiking van 1 of 2 ringen is dat nog niet zo'n probleem,
maar als je de prijzen uitreikt van 12 ringen van het ochtenprogramma, en je wil iedereen controleren en laten tekenen dan ben je wel even bezig. Daar worden de mensen die op hun prijs in ring 12 staan te wachten niet erg blij van.
Daarnaast vinden veel mensen het prettig als iemand anders het voor ze meeneemt. Die zijn dan boos dat een ander het niet voor ze mee mag nemen.
En verder zal minstens de helft geen pasje/legitimatie bij zich hebben, of dat in de auto hebben liggen. Krijgen die hun prijs dan niet mee?

Kortom, als je zeker wil zijn dat je je prijs ontvangt, moet je zelf bij de prijsuitreiking zijn (dan kun je ook zelf ingrijpen als iemand onterecht jou prijs wil meenemen). Zo niet, dan loopt je een klein risico dat je je prijs misloopt. (dat laatste is natuurlijk eigenlijk van de zotte, dat er mensen zo brutaal zijn onrechtmatig je prijs mee te nemen, maar daar kan je in mijn ogen de organiserende vereniging niet verantwoordelijk voor maken)

Hoeveel mensen hebben er (geld) prijs, 3 of 4 toch? Ik zou zeggen zet een extra persoon achter een tafeltje en probleem opgelost. Niks geen problemen meer.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 18:50

Hier in het oosten zijn het vaak ringen van 30 mensen of meer, dus dan zijn er wel meer prijzen. Aan de andere kant, de ene kan de rozetten uitreiken, dan loop je door naar een tafeltje daarachter met 2/3 man, zet je je handtekening (of krabbel of naam) en dan krijg je je prijzengeld. Kost volgens mij niet veel meer tijd dan op deze manier.. Zeker niet afgelopen weekend, er was 10 man aan slapen of zo van het bestuur... :=

marisje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:54

In eext kun je alleen je prijs ophalen als je je startkaart bij je hebt. De eerste keer kijk je raar op! Maar als je het eenmaal weet is het niet anders! Daar hoor je ook niemand over klagen!

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:57

Toch heb ik wel eens wedstrijden gereden waarbij wel een dergelijk systeem gehanteert werd.
De prijzen werden uitgereikt en samen met je rozet kreeg je een voucher. Daarmee kon je na de prijsuitreiking mee naar het secretariaat en kon je je prijs ophalen. Zonder voucher geen geldprijs.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:01

Roxxiejj schreef:
Vereniging mailt ook niet terug, maar het zou natuurlijk ook nog kunnen dat ze mijn prijzen apart hadden gelegd, omdat ze wisten dat ik ze niet zou ophalen. En dan vervolgens dit weer te vergeten... :z

Mensen die concoursen organiseren doen dat erbij en hebben meestal gewoon een baan.

Hoe vervelend het ook voor je is, ik vind het jouw probleem en niet dat van de vereniging, jij was immers zelf niet aanwezig.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 19:06

En aan de andere kant: zij zijn 'verplicht' het aan de prijswinnaar mee te geven, zolang de wedstrijd nog duurt (en die was de volgende dag ook). En ze kenden me blijkbaar allemaal, want ze vroegen me nog uitgebreid waarom ik nu uitkwam voor een andere rijvereniging...

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:07

Wat gek dat er kennelijk iemand zo`n geldprijs ophaalt :oo

Zelf heb ik wel een keer gehad dat er envelopjes verwisseld waren. Tijdens Indoor Tolbert won mijn pony twee geldprijzen en de eerste keer klopte de prijs wel met het bedrag, maar bij de tweede ereronde niet.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 19:14

Ik heb 1 keer gehad dat ik een lege envelop kreeg := was dat ik nog aan tafel in de kantine zat, anders had ik het niet eens doorgehad. Ze wisten gelukkig wel dat als ze geld teveel overhadden, ze een envelopje niet gevuld hadden :+