HC starten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oretha

HC starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 20:38

Hoi bokkers,

Ik heb even een vraag. Ik zou met een paard in de klasse L2 moeten starten. Voordat ik dat doe, zou ik graag een paar keer HC mee willen doen. Nou zou ik graag een keer B HC willen starten en een keer L1 HC.
Mag ik 2 klasses lager starten? Of mag je maar 1 klasse lager starten? In het reglement staat het volgende:

a. Hors concours (buiten mededinging) starten is toegestaan in de klasse waarin men reglementair startgerechtigd is, in een lagere klasse of in één klasse hoger, dit laatste na toestemming van de jury op grond van de gereden proef in de eigen klasse. Indien de combinatie in de rubriek waarin zij startgerechtigd is zowel voor klassering als hors concours wil starten, dan dient de proef voor klassering als eerste te worden verreden.

Er staat duidelijk in vermeld dat je maar één klasse hoger mag starten. Maar voor een klasse lager starten zetten ze niet specifiek bij dat dat om één klasse gaat. Mag ik dus ook 2 klasses lager starten?

Uiteraard kan ik ook onderlinge wedstrijden mee pakken, maar wil dit paard om bepaalde redenen toch HC mee nemen. Wie weet of ik toch B mag starten HC?

En weten jullie ook hoeveel proeven je maximaal HC mag starten? Ook dit werd me niet duidelijk in reglement: http://www.knhs.nl/objects/00017561.pdf (pagina 6)

Alvast bedankt!

Sussie85

Re: HC starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:39

Je mag zoveel klasses lager starten als je wilt HC. Dit is niet gespecificeerd door de KNHS. Je mag echter slechts 1 klasse hoger starten. Je kunt dus gewoon een keer B HC starten en een keer L1 HC starten (mag ook vaker). Je mag zoveel proeven HC starten als je wilt, zolang het wedstrijdsecretariaat meewerkt van de organiserende vereniging. Verder moet je je natuurlijk wel houden aan het max. aantal starts per dag.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 18:09

Oke super! Dank je wel voor je antwoord.

IloveLiranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:05

volgens mij mag je ook altijd lager starten maar maar 1 klasse hoger. dit omdat je toch niet mee telt in de puntentelling. zo is het dus niet erg voor de andere deelnemers in de lagere klasse. want ik vind dat als je wel mee telt in de puntentellling en je start lager dan is toegestaan dan rij je iedereen eruit.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:53

Ik weet dat Tony afgelopen winter met Olivia M1 is gestart HC en dat ze officieel Z1 zou moeten starten. Maar ik denk wel dat je dan een goede reden moet kunnen geven.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 16:53

Nee hoor je hoeft geen reden op te geven

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:54

_tarja_ schreef:
Ik zou met een paard in de klasse L2 moeten starten. Voordat ik dat doe, zou ik graag een paar keer HC mee willen doen. Nou zou ik graag een keer B HC willen starten

waarom zou je een keer B willen starten als je al overmoet naar de L2?????

wat heeft dat dan voor zin om zo laag nog eens te rijden, je rijd toch al hoger.

Whoopi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 14:04

Schiet mij maar lek, maar waar is HC eigenlijk goed voor .. rij al jaren mee in de wedstrijden, maar dat HC.. snap daar niks van..

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:08

Hc, betekend Hors Concours

dan kun je dus kijke, of je klaar bent voor een hoger niveau.
je rijd gewoon mee met officieel wedstrijd, maar je coupons worden niet opgestuurd naar het KNHS.

dat is het verschil.
Laatst bijgewerkt door xTweetyx op 30-07-10 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

_Linnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:15

Dat betekent Hors Concours, ofwel buiten mededingen. Je kunt dus ook gewoon in je eigen klasse starten als je bijv met een zweep wilt rijden en niet perse een klasse hoger.

Edit: En het juiste antwoord is als gegeven, je mag ook 2 klassen lager starten :)

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:19

xTweetyx schreef:
_tarja_ schreef:
Ik zou met een paard in de klasse L2 moeten starten. Voordat ik dat doe, zou ik graag een paar keer HC mee willen doen. Nou zou ik graag een keer B HC willen starten

wat heeft dat dan voor zin om zo laag nog eens te rijden, je rijd toch al hoger.

Waarschijnlijk heeft ze een nieuw paard gekocht waarmee ze direct in het L2 moet beginnen ;)
En je mag indd 2 klasses lager starten ;)

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:31

Mensen zeiden tegen mij dat het Hoog concour betekende :P
hebben ze dan fout.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 18:04

xTweetyx schreef:
_tarja_ schreef:

Waarschijnlijk heeft ze een nieuw paard gekocht waarmee ze direct in het L2 moet beginnen ;)
En je mag indd 2 klasses lager starten ;)[/quote]
Klopt, het is idd een nieuw paard voor mij die ik gelijk L2 moet starten, maar om een aantal redenen hem een paar keer HC wil starten.
Vroeg verder ook alleen of je 2 klasses lager HC mocht rijden, en geen reacties of het wel/niet zinvol is. :D

Bedankt allemaal voor degene die het antwoord wisten!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 21:55

Kleine correctie het is Hors concour..

Buiten mededinging meedoen.

Niet Hoog concour ;)

Vigo2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:01

Je rijdt volgens mij ook niet mee voor de prijzen. En wij sturen de coupons wel altijd op naar de KNHS er staat alleen heel groot HC op.

groeten Femke

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 14:55

Reglementsvraag, hierbij een slotje.