de titel zegt het al!
ik zelf vind het best krom, want veiligheid staat voorop!
maar waarom kan er niet een nieuwe regel worden ingesteld om paarden/pony's in de dressuurproef met (toegestane) peesbescherming te laten rijden?
wat vind jij?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ambre schreef:Onder je peesbeschermers kun je van alles stoppen om het paard anders te laten lopen,vandaar dat dit niet mag.
Ook om het beeld niet te laten vertekenen.
Ieder paard kan zonder beschermers lopen en het is onzin dat dit die 7 minuten in een proef niet zou kunnen.
Ik rijd bijna alle paarden zonder kappen,gaat prima.

daantjuhhh schreef:Ik heb een keer een paar jaar terug mogen rijden met bescherming.
Het was echt ENORM blubberig en de ringmeester vond het best wel link.
Hij is toen naar alle jury leden gelopen en op de Z jury na vonden alle jury's het goed dat de bescherming om bleef!
Vond ik echt een goede actie, anders had ik niet gestart.
Het was echt zo blubberig dat paard die nooit strijken dat daar bijvoorbeeld wel ineens deden.
ambre schreef:Onder je peesbeschermers kun je van alles stoppen om het paard anders te laten lopen,vandaar dat dit niet mag.
Ieder paard kan zonder beschermers lopen en het is onzin dat dit die 7 minuten in een proef niet zou kunnen.
Kiimm_ schreef:ambre schreef:Onder je peesbeschermers kun je van alles stoppen om het paard anders te laten lopen,vandaar dat dit niet mag.
Inderdaad, ik rij de paarden eigenlijk altijd zonder kappen.
aerdenhout1 schreef:Als je een medische verklaring hebt dan mag je met bescherming rijden.
Zelf gebruik ik nooit iets om de benen van mijn paarden, Alleen bij jonge paarden of b.v drukke paarden die zichzelf kunnen aantikken.
Met springen bescherm ik ze wel altijd.

Anoeska schreef:Als je paard niet 10 minuten zonder bescherming kan lopen zonder zichzelf levensgevaarlijk te verwonden, dan zou ik eens goed te raden gaan bij mezelf of het wel verantwoord is om met zo'n paard wedstrijden te starten.
Hanneke_Inka schreef:ambre schreef:Onder je peesbeschermers kun je van alles stoppen om het paard anders te laten lopen,vandaar dat dit niet mag.
het kan best, maar mijn pony krijgt dan heel erg snel wondjes omdat ze met haar benen tegen elkaar komt.
daarom vindt ik dat er ook een regel moet komen dat de peesbeschermers gewoon om mogen tijdens een dressuur wedstrijd, desnoods controleert de ringmeester de paarden met peesbeschermers of bandages maar!!