fjord sterk aan de hand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

romeoluver

fjord sterk aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 13:18

hee ik heb een vraag.
mijn lievelingspony op de manege is nogal sterk aan de hand als je met hem loopt ofzo.
weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat hij wat meer op mij let??
het is namelijk niet leuk want hij trekt je zo mee!!!
dankjewel.

Anoniem

Re: fjord sterk aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 08:53

Zodra hij jou voorbij loopt, moet jij blijven staan en aan het halstertouw (niet met teugels doen!) hem terug trekken zodat hij weer met zijn hoofd bij jou komt te staan. Als hij dan met zn hoofd bij jou staat, en nog steeds probeert hij bijvoorbeeld gras te eten, dan draai je hem weer 'terug' door aan het touw te treken en op zn kont te prikken met een vinger. Als hij niet direct reageert op jou, maak je je hulpen steeds sterker, zodra hij dan doet wat je zegt, direct de druk van zn kont en halster afhalen en hem belonen door eventjes tussen zn ogen te krabbelen. Mocht hij gewoon blijven staan nadat je hem omgedraait hebt, is het natuurlijk ook goed, je blijft dan even staan, en je loopt dan naast zijn hoofd met hem verder, zodra hij je weer voorbij loopt herhaal je hetzelfde. Niet proberen te voorkomen met een vroegtijdig ruk aan het halstertouw, je kan het paard beter zn fout laten maken en hem daarop terrecht stellen dan dat je het probeert te voorkomen, want dat zal hij niet altijd snappen...

mijnponynero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:16

of een hengstenketting om doen ;)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:18

Gezien het een manege pony is denk ik dat jij in je eentje geen verandering kunt maken. Kan je hem niet houden? gewoon even zorgen dat er iemand mee loopt die hem wel kan houden :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 11:11

Zodra hij gaat trekken rustig een ophouding maken met je touw. Luistert hij niet dan zou ik hem teruguit zetten een paar pasjes. Dan loop je weer weg en doe je hetzelfde zodra hij begint te trekken. Mijn shetlanderruintje heeft er soms ook een handje van om hard te gaan lopen en niet te luisteren naar een ophouding. Na 2 of 3 keer achteruit gezet te zijn luistert hij weer gewoon.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:50

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 10:47

Dubbeltopics zijn inderdaad niet de bedoeling. Daarom hier een slotje.