Band maken.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ellen14

Band maken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 10:37

Haaaaaaay"
Ik heb sinds de winter een pony
Mijn pony staat bij mijn vader
mijn ouders zijn gescheiden
en ik ben een week bij mijn vader
een week bij mijn moeder enzo.
als het school is kan ik alleen de zaterdag om de twee weken naar mijn pony gaan
dus heb ik bijna geen band met mijn pony
dat heeft invloed op het rijden en we gaan als maar
bergaf hebben julie misschien tips om een betere band met mijn pony te krijgen ?

x

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 10:41

Denk dat dat bijna onmogelijk is als je maar eens in de 2 weken naar je pony kan.
Mag ik vragen waarom je een pony hebt als je hem zo weinig aandacht/beweging kunt geven? Of dat er nog iemand is die ermee rijdt oid?
Vind het een beetje sneu anders, je bent 3/4 van het jaar op school en idd dat doet jullie band niet ten goede. Het enige wat ik kan bedenken is veel leuke dingen doen met je pony als je er bent, zodat hij weet dat jullie wat leuks gaan doen als jij komt!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 11:40

suus_ schreef:
Denk dat dat bijna onmogelijk is als je maar eens in de 2 weken naar je pony kan.
Mag ik vragen waarom je een pony hebt als je hem zo weinig aandacht/beweging kunt geven? Of dat er nog iemand is die ermee rijdt oid?
Vind het een beetje sneu anders, je bent 3/4 van het jaar op school en idd dat doet jullie band niet ten goede. Het enige wat ik kan bedenken is veel leuke dingen doen met je pony als je er bent, zodat hij weet dat jullie wat leuks gaan doen als jij komt!

het is niet eens in de 2 weken..
week 1 ze is hele week bij haar vaderduskan ze elke dag de pony aandacht geven...
week 2 ze is hele week bij haar moeder,
week 3 weer vader
week 4 weer moeder..enzovoort

dus als ze die zaterdag in de week dat ze bij haar moeder is, dan pakt ze die dag om naar haar vader/pony te gaan.
maar de avonden/middagen in die (school) week bij moeder kan ze niet naar dr pony
Laatst bijgewerkt door 01San op 17-07-10 11:56, in het totaal 2 keer bewerkt

01San

Re: Band maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 11:41

Ellen, woont je vader ver bij je moeder vandaan??

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 11:47

1x in de 2 weken is sowieso te weinig om een band op te bouwen, dan begrijp ik niet eens waarom je een pony hebt...
Dus je zou eerst al moeten proberen om veel vaker te gaan, eventueel je pony van stalling/wei veranderen zodat die tussen je vader zijn huis en je moeder haar huis staat?
Pas dan kan je echt beginnen met een band op te bouwen, door bv. grondwerk te doen. Succes!

Ellen14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 11:56

01San schreef:

mijn moeder woont in aalst en mijn vader in gavere
maar ik heb ook een shetlander waar ik evenveel aandacht aan geef als aan mijn c-pony
en daar heb ik een hele sterke band mee
x.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 11:57

Ellen14 schreef:
01San schreef:

mijn moeder woont in aalst en mijn vader in gavere
maar ik heb ook een shetlander waar ik evenveel aandacht aan geef als aan mijn c-pony
en daar heb ik een hele sterke band mee
x.

beschrijf je band eens in woorden die je wel met je shet hebt en niet met je cpony?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:01

Wat wordt er met de C- pony gedaan als jij er niet bent? Of je een band hebt of niet mag geen oorzaak hebben of het rijtechnisch goed gaat of niet. Als je een week hard werkt, hem vervolgens een week stilzet en daarna weer hard gaat werken, denk je dat dat eerlijk is voor je paard?

Een band met een paard krijg je door veel tijd met hem door te brengen, grondwerk met hem te gaan doen. Maar het kan heel goed dat jullie characters botsen, en dat de klik er gewoon niet is. De klik die je wel met je shet hebt en niet met je andere pony...

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:12

01San schreef:
suus_ schreef:

het is niet eens in de 2 weken..
week 1 ze is hele week bij haar vaderduskan ze elke dag de pony aandacht geven...
week 2 ze is hele week bij haar moeder,
week 3 weer vader
week 4 weer moeder..enzovoort

dus als ze die zaterdag in de week dat ze bij haar moeder is, dan pakt ze die dag om naar haar vader/pony te gaan.
maar de avonden/middagen in die (school) week bij moeder kan ze niet naar dr pony

"als het school is kan ik alleen de zaterdag om de twee weken naar mijn pony gaan "

Beter lezen.

Ga verder met Cassidy mee, kan ook gewoon zijn dat de klik er niet is.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:16

oh ik begreep eruit dat ze een wekelijkse omgangsregeling met haar ouders heeft.. :o

Ellen14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 23:40

Cassidy schreef:
Wat wordt er met de C- pony gedaan als jij er niet bent? Of je een band hebt of niet mag geen oorzaak hebben of het rijtechnisch goed gaat of niet. Als je een week hard werkt, hem vervolgens een week stilzet en daarna weer hard gaat werken, denk je dat dat eerlijk is voor je paard?

Een band met een paard krijg je door veel tijd met hem door te brengen, grondwerk met hem te gaan doen. Maar het kan heel goed dat jullie characters botsen, en dat de klik er gewoon niet is. De klik die je wel met je shet hebt en niet met je andere pony...

heeeey
mensen jullie moeten niet denken dat ik mijn pony de ene week mishandel hoor
als ik er nh ben zorgt mijn vader er voor jh
ze krijgt alles wat haar hartje haar beheert
ze kan op de weide en dat kon ze vroeger niet
ze kan in stal als ze wil ze krijgt elke dag haar GEZONDE portie eten
om de 6 weken krijgt ze nieuwe hoefijzers en hoeveel uur ik haar al heb geaait geborsteld en gewassen
hoeveel massages ik haar al heb gegeven
ik probeer echt men best te doen maar julie weten niet hoe het is
als je in de ochtend afkomt en dat ze je afwijst
dat ze aan de longe naar je staat te bokken
en dat je ze niet eens een knuffel mag
en nee het ligt niet aan mij ik heb een andere pony waar
ik evenveel aandacht aan geef en wij zijn onafscheidelijk
en in de avond kuis ik haar stal zodat ze
warm slaapt
x.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:43

ik zou eens wat les nemen :)
dat gaat je hoe dan ook verder brengen dan zelf aanrommelen :)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:45

Misschien wat grondwerk? Als je hier op Bokt de zoekmachine gebruikt, kom je veel tegen :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:50

Misschien passen jij en je pony gewoon niet bij elkaar?
Zoals ik lees is ze vrij opstandig tegen je. Je kan zorgen dat je les/begeleiding krijgt om te kijken of het toch gaat werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 08:26

Ik zou een beetje gaan zoeken richting de stijl van Monty Roberts, niet zo zeer om haar zadelmak of wat dan ook te maken, maar wel om het vertrouwen van je pony te winnen. Vertrouwen is de beste basis die je kan hebben met een pony. Hoe oud is jouw pony eigenlijk?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 10:29

IK wil je ten zeerste afraden om het te zoeken in de stijl van Monty Roberts. Of bedoel je met "zoeken in de stijl van Monty Roberts" dat je haar adviseert om aan Natural Horsemanship te gaan doen? Dan zou ik je willen adviseren om je te gaan verdiepen in Parelli.

Het feit dat je paard niet toestaat dat je haar knuffelt, of niet zo snel een knuffel teruggeeft, kan in haar character zitten maar kan ook een uiting zijn van dominantie. Naar je bokken aan de longe is pure dominantie.

Het klinkt alsof je C-pony je serieus de baas is. Dat valt recht te zetten, maar leiderschap en vertrouwen verdien je bij een paard niet door voer, door hoefijzers, door goede verzorging. Je paard zal niet denken: nu moet ik goed mijn best doen en vriendelijk en aardig zijn omdat er zo goed voor me word gezorgd.

Een paard wil een leider. Gelijk niveau bestaat niet. Jij kunt geen vriendjes worden met een paard. Of jij bent een leider die je vertrouwen kunt en waar je 100% van op aan kunt, of je paard gaat die rol zelf invullen.

En ik denk zomaar dat jij een leider bent voor je shet, en dat niet bent voor je C-pony. En daar kun je aan gaan werken.

Ik zou zeggen, ga grondwerk doen (en dat is meer dan alleen longeren en aan de hand meelopen).
Ik zou me gaan verdiepen in Parelli.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 15:50

Ik bedoelde idd in de zin van Natural Horsemanship, dat je wat grondwerk gaat doen en daarmee als leider wordt gezien door je pony. Iemand waar hij graag voor wil werken, en dus ook zn veiligheid bij zoekt.

Meara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 17:40

Hoop dat het snel wat beter gaat tussen jou en je pony. Verder sluit ik me aan bij al het bovenstaande. Misschien heeft het ook gewoon tijd nodig.

Ellen14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 22:43

Ireentj schreef:
Ik zou een beetje gaan zoeken richting de stijl van Monty Roberts, niet zo zeer om haar zadelmak of wat dan ook te maken, maar wel om het vertrouwen van je pony te winnen. Vertrouwen is de beste basis die je kan hebben met een pony. Hoe oud is jouw pony eigenlijk?

12
x.

Ellen14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 22:46

Cassidy schreef:
IK wil je ten zeerste afraden om het te zoeken in de stijl van Monty Roberts. Of bedoel je met "zoeken in de stijl van Monty Roberts" dat je haar adviseert om aan Natural Horsemanship te gaan doen? Dan zou ik je willen adviseren om je te gaan verdiepen in Parelli.

Het feit dat je paard niet toestaat dat je haar knuffelt, of niet zo snel een knuffel teruggeeft, kan in haar character zitten maar kan ook een uiting zijn van dominantie. Naar je bokken aan de longe is pure dominantie.

Het klinkt alsof je C-pony je serieus de baas is. Dat valt recht te zetten, maar leiderschap en vertrouwen verdien je bij een paard niet door voer, door hoefijzers, door goede verzorging. Je paard zal niet denken: nu moet ik goed mijn best doen en vriendelijk en aardig zijn omdat er zo goed voor me word gezorgd.

Een paard wil een leider. Gelijk niveau bestaat niet. Jij kunt geen vriendjes worden met een paard. Of jij bent een leider die je vertrouwen kunt en waar je 100% van op aan kunt, of je paard gaat die rol zelf invullen.

En ik denk zomaar dat jij een leider bent voor je shet, en dat niet bent voor je C-pony. En daar kun je aan gaan werken.

Ik zou zeggen, ga grondwerk doen (en dat is meer dan alleen longeren en aan de hand meelopen).
Ik zou me gaan verdiepen in Parelli.

bedankt werk ik aan ;)

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 23:35

Als je pony niet erg knuffelachtig is, trek je dat ook niet te hard aan he. Almé is ook wel zo, ze eist haar aandacht op, kan een knuffel wel hebben maar niet te lang, dan wordt ze het gewoon beu. Ze heeft ook buien dat ze wat zuurder is dan anders. Het is een dier he, met eigen karakter, eigen stemmingen...