2 en -2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elise95

2 en -2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 16:55

Ik had een tijdje geleden een dressuurproef (L1). Toen moest je E afwenden B linkerhand. Ik ging met m'n droge hoofd rechtsaf :+. Maar omdat de volgende oefening A afwenden was reed ik door over de hoefslag. Okej eigenlijk had ik het moeten herstellen, maar wist ik veel als meisje van 12 :P.
Het afwenden was wel gewoon netjes, maar toen kreeg ik een 2 voor de oefening en ook nog eens -2 voor de fout.
Dit vond ik wel heel vaag.
Dat hoort toch niet?

mohica

Re: 2 en -2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:07

ja het is een fout inde proef ... heb dit ook al gehad zelf al had ik me herstelt in de proef ....

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:26

Tja, je hebt het fout gedaan, wanneer je opnieuw afgewend had en wel de goede kant was opgegaan dan was het misschien wel een 7 -2, je hebt namelijk een stuk van de proef niet goed gereden.

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:29

Het was misschien ook wel slim van het desbetreffende jurylid om even te bellen !

De -2 voor de programmafout is teregt, maar de bocht naar links heeft ze nooit kunnen beoordelen daar jij naar rechts ging !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:16

Van mij had je denk ik een 1 gehad en -2.. -2 voor het de verkeerde kant op gaan en een 1 omdat je bij A van de verkeerde kant komt, dus die hele wending is niet wat er gevraagd wordt.
Maar ik denk dat ik misschien ook wel had getoeterd en je een volte had laten rijden zodat je goed bij de A uitkwam :j

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:58

Ik had gebeld en haar de oefening op de juiste wijze laten rijden en dan met een -2.
Je kan niet door laten rijden want ze komt bij A van de verkeerde kant wat weet een programma fout is.
Dit had dan een -4 moeten zijn.

Bij programma fout naar mijn mening altijd bellen en als jury bepalen waar opnieuw te beginnen.
Dan is het voor iedereen duidelijk !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:11

Idd, maar meestal wacht ik ff wat de ruiter doen, aangezien ze het 9 vd 10 x al vrij snel doorhebben..

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:13

Relaxed schreef:
Idd, maar meestal wacht ik ff wat de ruiter doen, aangezien ze het 9 vd 10 x al vrij snel doorhebben..

Klopt !
Maar in dit geval dus niet ! ;)

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:30

Relaxed schreef:

Terwijl dat dus eigenlijk niet de bedoeling is.
Indien een ruiter uit zichzelf een oefening overnieuw doet hoort de jury het eerst getoonde te beoordelen.

Bij verkeerd rijden hoort de jury gewoon in te grijpen en het onderdeel overnieuw te laten doen.
Indien er een fout wordt gemaakt maar dit het verloop van de proef niet stoort kan ervoor gekozen worden de proef door te laten gaan maar bij de verkeerde kant op rijden moet gewoon ingegrepen worden aangezien dan heel de proef niet meer klopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:27

_10_ schreef:
Relaxed schreef:

Terwijl dat dus eigenlijk niet de bedoeling is.
Indien een ruiter uit zichzelf een oefening overnieuw doet hoort de jury het eerst getoonde te beoordelen.

Bij verkeerd rijden hoort de jury gewoon in te grijpen en het onderdeel overnieuw te laten doen.
Indien er een fout wordt gemaakt maar dit het verloop van de proef niet stoort kan ervoor gekozen worden de proef door te laten gaan maar bij de verkeerde kant op rijden moet gewoon ingegrepen worden aangezien dan heel de proef niet meer klopt.

Zoals ik al zei, ik wacht af wat de ruiter doet.. Ik kan wel meteen de auto uitvliegen als iemand de verkeerde kant op gaat, maar meestal komen ze er zelf snel achter, draaien een volte en klaar.. Als mensen uit zichzelf onderdelen over gaan doen, beoordeel ik die 2e x niet. En in de situatie van ts had ik waarschijnlijk wel al ingegrepen..
Maar ik vlieg niet meteen de auto op bij iedere vergissing, ik wacht even af wat er gebeurt, dat geeft meer rust voor de ruiter..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:18

Inderdaad, in zo'n geval moet je bellen en de ruiter het opnieuw laten doen. Wel -2 geven.
Door laten rijden met een 1 en -2 vind ik absoluut niet kunnen, je straft een vergissing dan onredelijk hard af.

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:05

En je beoordeeld een oefening die anders is dan staat beschreven !
Dus zowiezo (bb) niet te beoordelen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 10:04

Elise95 schreef:
Ik had een tijdje geleden een dressuurproef (L1). Toen moest je E afwenden B linkerhand. Ik ging met m'n droge hoofd rechtsaf :+. Maar omdat de volgende oefening A afwenden was reed ik door over de hoefslag. Okej eigenlijk had ik het moeten herstellen, maar wist ik veel als meisje van 12 :P.
Het afwenden was wel gewoon netjes, maar toen kreeg ik een 2 voor de oefening en ook nog eens -2 voor de fout.
Dat hoort toch niet?

Dit hoort inderdaad niet. Na jouw fout die terecht -2 opleverde had de jury moeten bellen en je de oefening opnieuw laten rijden. Dan ga je ook de goede kant op richting A. De 2 voor het afwenden vind ik dus een Juryfout.

@Relaxed: Jij maakt het wel bont met je -2 en dan een 1 geven. Jij hoort de deelnemer weer op het goede spoor te zetten na een vergissing in de proef. En nee, niet gaan wachten of de combinatie zelf de fout ontdekt, gewoon bellen en opnieuw laten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 10:39

CharleyT schreef:
Elise95 schreef:
Dat hoort toch niet?

Dit hoort inderdaad niet. Na jouw fout die terecht -2 opleverde had de jury moeten bellen en je de oefening opnieuw laten rijden. Dan ga je ook de goede kant op richting A. De 2 voor het afwenden vind ik dus een Juryfout.

@Relaxed: Jij maakt het wel bont met je -2 en dan een 1 geven. Jij hoort de deelnemer weer op het goede spoor te zetten na een vergissing in de proef. En nee, niet gaan wachten of de combinatie zelf de fout ontdekt, gewoon bellen en opnieuw laten doen.

Dat had ik in deze ook wel gedaan, aangezien je na een kwart ronde wel ziet dat diegene geen volte gaat draaien ;)

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:09

tja, je hebt de oefening niet getoond. dus krijg je een 2. je hebt nog geluk. soms krijg je zelfs een 0.
meestal als je hem daarna overnieuw doet krijg je een 6 en -2..
jammer, beetje eigenschuld...
ik had dit weekend ook zo'n domme fout..
gelukkig wel overnieuw gedaan.
maar ik had 181-2. dus 179... :(