Angst...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

matyee95

Angst...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 12:30

Hoi allemaal!
Ik heb een klein probleempje...
Ik rij ongeveer al anderhalf jaar paard en bij de manege waar ik reed ging alles goed en was er niks aan de hand.
Ik heb zelf een verzorgpaard waar ik altijd op reed, en totaal geen angst had. :9

Nu rij ik bij een andere stal, waar ik op een hele makke fries rij die nooit wat uithaald. Maar toch ben ik bang...
Ze is heel rustig maar bij mij doet ze heel druk. Ik ben normaal al een beetje een paniekerig typje maar nu ben ik echt angst..

Weet iemand een maniertje om de angst te verminderen?

Groetjes matyee95 :o
Laatst bijgewerkt door Revanches op 16-07-10 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Cursief verwijderd uit de tekst voor een betere leesbaarheid

mupjekarel

Re: Angst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:33

Waarschijnlijk reageert de fries op jou spanning. Ga beetje kletsen of zingen als je erop zit. Klinkt misschien raar maar dan ontspan je jezelf meer en heb je jezelf onder controle.
Maak er wat leuks en gezelligs van, ik ging altijd de gekste verhalen vertellen tegen me pony. Daar werd ze veel rustiger van....

Succes!

_Fleurtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:00

Wat degene boven mij al zegt, de Fries voelt jouw spanning en reageert daar waarschijnlijk op.
Je zal zelf toch moeten proberen te ontspannen, denk bijvoorbeeld aan een leuk doel waar je naartoe wilt werken.
Zoals wedstrijden rijden, een heerlijke bosrit, een lekkere strandrit, noem maar op.
Bedenk waarom je wilt paardrijden en wat je er leuk aan vindt!

matyee95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 19:04

mupjekarel schreef:
Waarschijnlijk reageert de fries op jou spanning. Ga beetje kletsen of zingen als je erop zit. Klinkt misschien raar maar dan ontspan je jezelf meer en heb je jezelf onder controle.
Maak er wat leuks en gezelligs van, ik ging altijd de gekste verhalen vertellen tegen me pony. Daar werd ze veel rustiger van....

Succes!

haha klinkt leuk! alleen als je nog bij 4 andere mensen in de les rijdt, is het een beetje raar als ik rare verhalen ga vertellen :P

Bedankt voor je tips!!!

SuuZ_AnnuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:21

Gewoon rustig beginnen en niet te veel willen! Probeer te ontspannen en te denken : he er gebeurd niets (klinkt stom maar heeft mij geholpen :P

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:57