Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
want voor de paarden is het ook niet prettig rijden zoThalyaXx schreef:Bij ons is het ook niet meer te houden, vooral de dazen zijn verschrikkelijk. Ik heb al verschillende sprays van verschillende merken en zelfs eigen recepten gebruikt en dat werkt als ze met niet te veel zijn. Vanaf er veel dazen zijn, werkt het middel niet meer...
Dus ik ben ook benieuwdwant voor de paarden is het ook niet prettig rijden zo
@funnyhorses: werkt dit ook als ze met 30/40 tegelijk op je afkomen? :p

sasjaaa schreef:ik rijd altijd op fjorden, het valt bij ons mee mat dazen en horzels, alhoewel ik vandaag nog zelf gestoken ben door een horzel, echt pijn precies in mijn nek!
ik begleid bosritten dus heb wel ongeveer iedere 2 uur een ander paard, maar wij hebben vooral last van andere gekke steek vliegjes, ik ga even opzoeken hoe ze ook al weer heten

norski schreef:je vliegendeken insprayen met vliegenspray? Blijft wat langer zitten omdat die niet zweet.
Geen idee of het helpt maar ik kreeg een ingeving
En vroeg gaan rijden of later op de avond.
) hebben we het zeker geweten! Mijn (witte) pony heeft dan verschillende plekken bloed over zijn lichaam van dazen die hebben gestoken. Ook de vliegen blijven hem irriteren dan.