paard met artrose doet gek in trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Persephone

paard met artrose doet gek in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 15:08

Wellicht heeft iemand tips voor mij, mijn paard heeft altijd al moeite gehad met op de trailer staan. Ze staat nu rechts in een tweepaardstrailer en dat ging heel goed. Maar ze heeft last van artrose en de laatste keer dat we haar vervoerd hebben, ging het bijna niet in de trailer. Ze staat dan te stampen of springen, met name in bochten. Het lijkt wel of ze haar evenwicht niet kan houden (waarschijnlijk omdat ze pijn had vanwege de artrose). Ze staat nu 24/7 op het land maar moet daar eind van de zomer weg. Ik ben nog op zoek naar een goed plaatsje voor haar, maar ben een beetje bang voor de volgende trailerrit. Ook naar de dierenarts gaan is dus een drama (ze is wel ingespoten geweest voor haar artrose). Ze heeft het nu prima naar haar zin op het land, dus vind ik dat ze nog wel een tijdje mag genieten. Iemand ervaring met een paard die in de bochten in een trailer uit z'n dak gaat en tips daarvoor?

Anoniem

Re: paard met artrose doet gek in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:09

Waarom geef je d'r niet gewoon een paar strepen Quadrisol voordat ze de trailer op moet?

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:10

Misschien is het een idee om met een vrachtwagen haar te vervoeren?? Omdat ze daar ook over de andere richting kan staan.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:39

heel rustig rijden! Zeer kritisch zijn op de rijstijl van de chauffeur!
Ze zal best problemen hebben met haar balans houden als dr gewrichten zeer doen en daardoor om gaan vallen.
Inderdaad waarom haar niet helpen met die pijn door een pijnstiller te geven voor transport?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:16

Vraag me af of het één wel met het ander te maken heeft.... Mijn paard heeft ook erge artrose maar nooit last op de trailer gehad. Pijnstiller erin kan helpen maar als je paard zó slecht is dat ze niet meer op de trailer kan staan dfoor de artrose ben ik benieuwd hoe het paard normaal loopt? Als het paard verder niet kreupel loopt...

En ingespoten voor de artrose bedoel je denk ik in het gewricht en niet met een pijnstiller ??

Denk eerder dat het 2 losstaande dingen zijn... maar succes ermee

BAK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:21

Ook ik denk dat de twee los staan van elkaar.

Mijn oude paardje (33 jaar geworden) had zware artrose, maar kon wel mee op de trailer of vrachtwagen zonder probleem.

Om zijn pijn iets te verzachten en hem nog een fijne tijd te gunnen (zeker tegen de herfst / winter) heb ik hem zijn laatste jaar een voedingssupplement bij gevoerd. Het had echt verbazingwekkende resultaten, hij galoppeerde weer als een jonge hengst door het land ;)

Misschien kan het ook wat voor jou paardje doen: (http://www.nutriminds.eu/shop/product.p ... 252&page=1) Het heeft osteo-sport. Is bedoelt voor mensen maar in een iets hogere dosering (6 caps p.d) heel effectief voor paarden. Geheel op kruiden basis.

Succes.

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:11

Haal het schot uit de trailer zodat ze een 2paardstrailer voor zich zelf heeft. Mijn paard doet het ook, zodra we een bocht door gaan vreselijk stampen en doen. Nu heeft ze alle ruimte en is er niks aan de hand.

Lunalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:23

Inderdaad wat HRE zegt kan zeker werken.
Wij hebben er ook eentje die heel moeilijk doet en zij staat ook gewoon los in een tweepaardstrailer, draait erin rond naar alle kanten en zoekt haar beste manier van staan dan.
Wisselt wel maar meestal staat ze met haar hoofd naar de laadklep, dus omgekeerd dan dat ze staan als ze aangebonden worden in een klassieke trailer.
Wij weten dit omdat onze trailer uitgerust is met een handige camera, zo kan je makkelijk volgen wat ze doet en kan je ook een beetje leren wat de impact is van je rijstijl op het evenwicht van je paardje.

stefluffmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:07

mijn vorige paard had ook ineens een evenwicht stoornis in de trailer. ik had haar altijd aan de linker kant staan. en toen zij iemand tegen ons je moet hem dan is aan de andere kant van de trailer zetten. en sindsdien had ze die evenwichtstoornis helemaal niet meer. wat mijn paard in de trailer deed was met het lijf tegen de linkerkant aan leunen en alle 4 de voeten stonden achter me kaar te stampen tegen het tussenshot aan.

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:24

Ja maar mijn paard deed dat ook met een schot er tussen in. Nu hebben we het schot er tussen uit en gewoon ander paard er naast staan en nu is er niks meer aan de hand.... Mijn paard wil gewoon ruimte :P

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:30

Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn paard (had ook artrose).
Hij ging soms bijna zitten, bochten waren ook een ramp.

Ik heb het tussenschot van onze tweepaardstrailer er tussenuit gehaald. Mijn oom heeft een lange stang gelast, want zo'n tweepaardstrailer heeft natuurlijk 2 korte stangen. Nu zat er dus gewoon een stang achter zijn kont, wat wel zo veilig is met het opendoen van de klep.

Daarna was het onrustige in de trailer over.

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:31

:j zo hebben wij het ook

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:33

Ja, t werkt echt..
Paarden zijn toch vaak claustrofobisch, geef ze de ruimte en ze voelen zich veel prettiger.

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:34

dit hebben wij ook gehad.

wij hebben mijn pony ook wel in 2 paards trailler vervoerd, en dan deden we het schot naar 1 zijkant toe.
dat ze de ruimte had om te bewegen.