welk merk rijjasje voor smalle taille bredere heupen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

welk merk rijjasje voor smalle taille bredere heupen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 14:23

Ik hoop dat jullie hier wat zicht hebben op de pasvorm van rijjasjes, ik heb een wat moeilijk figuur....Ik heb in de winkels in de buurt al wel eens wat gepast, maar niks gevonden...
Ik ben 1.84 lang, heb lange armen (mouwlengte zo'n 65cm nodig)
taillemaat rondom zo'n 76cm
heupen rondom zo'n 105cm
Ik heb kledingmaat 40/42, maar bij ruiterkleding wijken de maten vaak enorm af is mijn idee, ik zoek iets in het zwart...wie heeft een tip??

Biskwie

Re: welk merk rijjasje voor smalle taille bredere heupen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:26

Lengtemaat Pikeur Diana!

Voor mijn 1.82 en 58 kilo, de oplossing!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 19:38

Hoe vallen die? groot of klein? Ik weeg wel wat meer hoor dan jij.... :D

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:25

De lengtematen vallen dusdanig dat als je normaal een maat 40 hebt bijv. en dat die in de breedte dan goed zit, maar in de lengte te kort, waardoor de taille niet meer klopt, dat ie net langer zit en daardoor super afkleed. Volgens mij hebben ze van pikeur diana tot maat 44 lengtematen. Evt. kan ik je voor het beeld wel een foto pb'en ofzo, dan kun je zelf beoordelen hoe het valt. Dit is het enige jasje wat ik qua lengte ook netjes pas. De rest is echt vreselijk lelijk en uit verhouding. Pikeur staat er wel om bekend dat ze meer tailleren en wat kleiner vallen dan gewone kleding maten.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 21:33

Mmmm jeetje...als ik het dus goed begijp, dan kun je beter een maatje groter nemen dan je echte maat? Ik heb maat 40 normaal gesproken, dus kom dan op maat 84 uit voor een pikeur diana? Dus eigenlijk 42 lang?
Trouwens bedankt voor je hulp!!! ;)

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:35

Graag gedaan :)

Ik denk dat je het beste bij een Divoza ofzo even verschillende maatjes kan aantrekken en zelf kijken wat prettig zit en er mooi uit ziet. Kijken en proberen hoeft geen kopen te zijn. Als je het goed wilt doen, onthoud je daar je maat en kijk je op internet in welke webshop je ze het goedkopste kan scoren.

taart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 21:40

Ik heb een behoorlijke voorgevel zeg maar :Y) een smalle taille, 'vrouwelijke heupen' en maat 38. Ik heb nu een lengtemaat Pikeur Diana en die zit echt prachtig. Bij andere modellen werd het een soort vuilniszak, doordat ze minder getailleerd zijn en ik dikker leek dan ik ben. Het was voor mij ook echt de oplossing.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 23:34

de taille en heupen zijn dr zeker...de voorgevel is een stuk minder hihihi :D
rottig voor mij is dat er geen flinke zaak in de buurt is die verschillende merken rijkleding verkoopt en ik heb ook meer vertrouwen in persoonlijke ervaringen dan met verkooppraatjes....beetje orientatie vooraf kan geen kwaad lijkt me... :D

@taart, heb jij met je maat 38 een maatje 80? dus 40 lang? even kijken of ik het snap.... :Y)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:36

Ik heb pas een nieuwe rijbroek gekocht, maar ben even het merk kwijt. Nedhorse geloof ik.
Was voor mij veel te lang (handige moeder maakt 'm korter :D). Maar ik heb ook nogal brede heupen en een smalle taille en dat zat echt perfect. Fijne stof ook, niet zo erg dun.
Een model met steekzakken, rondgenaaid zitvlak en een beetje bandplooi, maar zonder erg veel ruimte van voren te hebben zoals veel bandplooibroeken hebben.

En goed betaalbaar. Nog geen 100 euro.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:30

Ik heb een HKM, geweldig ding :D

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 17:39

Ik ben heel smal rond mijn taille (64 cm) maar heb wel weer brede heupen (95 cm) en ben 1.78 lang. Ik heb ook een Pikeur-jasje en ben er heel blij mee :D

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:09

Ik geloof best dat die Pikeur mooi aan zal sluiten, maar het flateert niet echt je heupen. Ik heb toevallig vandaag zo'n jasje gepast en ik had er een enorm dikke kont in, veel erger dan dat ik normaal heb. Met mijn 1.66 waren de mouwen wel goed van maat 80, maar het jasje zelf was veel te lang. Maat 40 was ook nog te lang, maar de mouwen aan de krappe kant. Ik heb normaal maat 38. Ik denk dus niet dat een pikeur Diana jouw ideale jasje is.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:30

Ik weet niet wat je budget is? En hoe vaak je wedstrijden rijdt etc.
Dan zou ik gaan voor maatwerk.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 19:09

Ik rijd misschien vier dressuurwedstrijden per jaar... :D Maatwerk is me dus iets te gortig... *D
Springen doe ik meestal niet in een jasje...
Grappig dat de meningen over de pasvorm van de diana nogal uiteen loopt. Meer ervaringen zijn welkom, met watvoor jasje dan ook!

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:13

Ik heb voor het springen een jasje van CSO. Heel fijn merk en ook ik heb "vrouwelijke" heupen en een smalle taille.
Is een heel mooi jasje en heel mooi getailleerd.
Maar, weet niet of het toegestaan is voor dressuur aangezien ik alleen maar spring.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 09:41

Heb je dr een plaatje van? ben wel nieuwsgierig.... :o

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:07

Ik heb pas ook een Pikeur Diana gekocht. Ik ben 1.82m lang en dun en heb ook nogal lange armen. Ik heb de lengtemaat van 38 en heb mijn moeder de mouwen uit laten leggen. Bij Pikeur kunnen ze dit ook maar dat kost gewoon te veel geld voor het werk wat eraan zit. Hij zit nu als gegoten, maar heb er helaas nog niet mee kunnen rijden omdat mijn paard een blessure heeft. |(

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:36