hoofd omhoog.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

danique1995

hoofd omhoog.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 13:15

Beste bokkkers,

Ik heb een probleem met Audrey,
Ze gooit iedere keer haar hoofd tijdens het rijden onnodig omhoog,
Met longeren doet ze dat ook en als ik bijzet gebruik gaat ze stijgeren ongeacht hoe los of strak de bijzet staan.
Haar tanden zijn 3 weken terug gecontroleerd en nagekeken en daar was niks mis mee of ligt het aan haar puber gedrag?

En ik begin vanaf volgende week met lessen.
Maar misschien dat jullie wat tips tot die tijd voor mij hebben.

Alvast bedankt.

Tigra_

Re: hoofd omhoog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:50

Heb je haar rug weleens laten nakijken?

danique1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 14:08

Tigra_ schreef:
Heb je haar rug weleens laten nakijken?

Nee nog niet,

Maar er is mij ook verteld dat het aan het zadel kan liggen , dat het zadel niet goed passend is.
Dus ik ga ook al achter een ander zadel aan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:00

ik denk dat jouw vraag meer een rijtechnisch probleem is dus kun je die beter hier stellen:
[RT-P] Praktijkproblemen

wacht totdat je les krijgt,dan leer je het namelijk dan wel.
van achter een computer advies krijgen word moeilijk omdat we niet zien hoe je op een paard zit en wat je dus allemaal verkeerd doet

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:21

danique1995 schreef:
Maar er is mij ook verteld dat het aan het zadel kan liggen , dat het zadel niet goed passend is.

Je hoeft niet direct achter een ander zadel aan maar laat dit zadel eens controleren door een zadelmaker. Als je paard ook aan de longe altijd met haar hoofd in de lucht loopt denk ik dat je het meer in de rug moet zoeken. Heeft ze het altijd al gedaan of begon ze er later pas mee? Hoe oud is ze en hoe lang is ze al onder zadel?

danique1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 12:21

Aukelizzy schreef:
danique1995 schreef:

Je hoeft niet direct achter een ander zadel aan maar laat dit zadel eens controleren door een zadelmaker. Als je paard ook aan de longe altijd met haar hoofd in de lucht loopt denk ik dat je het meer in de rug moet zoeken. Heeft ze het altijd al gedaan of begon ze er later pas mee? Hoe oud is ze en hoe lang is ze al onder zadel?

Ze begon er later pas mee en is dit jaar 6 geworden maar is sinds oktober lichtelijk onder het zadel maar het echte trainen begon pas eind maart / begin april

Anoniem

Re: hoofd omhoog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 09:00

Omdat ik van achter de pc natuurlijk de reactie van het paard niet kan zien, kan ik er ook niet echt wat van zeggen... Het kan protest zijn, daarbij moet je goed op agressieve lichaamstaal letten, het kan ook angst of pijn zijn, hierbij zal het paard wit in zn ogen tonen.. Heb je wat meer uitleg van de verschijnselen? En mag je haar bijvoorbeeld rossen rondom de schoft en ruggengraad?