Ervaring Australische schoenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

Ervaring Australische schoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 22:24

Ik ben op zoek naar ervaringen met Australische schoenen.
Voorbeeldje: http://www.agradi.nl/boer-ruiter/laarze ... gorie/1355

Ik heb altijd Mountain Horse schoenen, van die stevige, waar ik zowel mee rijd als stalwerk doe, maar ik vind deze er zo fijn uitzien.
Mijn pony staat 24/7 buiten en schoenen moeten dus tegen een stootje kunnen; worden intensief gebruikt. (Bekappen, werken met de paarden, veel buiten werken in alle weersomstandigheden, rijden, enz.)
Ik rijd Western overigens.

Zijn dit fijne schoenen?

(Ik geloof niet dat ze hier in de buurt verkocht worden... :=)

Liselot

Re: Ervaring Australische schoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:33

die bluntstone schoenen zijn echt geweldig. zitten heel lekker, zijn robuust en gaan lang mee

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 22:34

Wat is het verschil tussen redback en bluntstone bijvoorbeeld, als dat aan te geven valt uberhaupt?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 08:39

geen idee, de redback heb ik geen ervaring mee. met bluntstone wel

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:28

Blundstone zijn geweldig, ben aan mijn 4e paar bezig (in 12 jaar tijd) en loop er dagelijks op in mijn werk en bij huis/paarden.
Ik heb 1x een paar Redbacks gekocht, maar daar loopt mijn zus inmiddels op. Ik vond ze minder fijn zitten, ze zijn wat lomper en minder soepel dan Blundstones.

Ik heb overigens model 062, daar zit wel een verstevigde neus in, maar geen stalen neus/zool. Is meer een jodpurmodel, met gladdere zool. Wat luxer.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 20:29

Lomper als in: goed idee voor in de blubber of lomper als in: zit niet zo lekker?

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:35

Ohja, model 062 lijkt op de foto echt bruin, maar ze zijn bij het zwarte af (wel met bruin elastiek).

En lomper als in: wat dikkere zool, rondere neus. Ze deden mij ook wat pijn aan mijn hiel, maar dat ligt aan mijn voeten, dat heb ik in wel meer schoenen (behalve in de Blundstones :D ). De Blundstones zijn wat eleganter.
Model 500 heeft wel een stalen neus, en is ook robuuster met een zool met meer profiel. Dat zijn de echte werkschoenen. De 062 is meer een rij-schoen, mede door het vlakkere profiel (weinig kans om in een beugel te blijven hangen). Maar ook de 062 wordt door mij in alle werk gebruikt, door de blubber, rijden, mennen, wandelen, werk als postbode, etc etc. Niet kapot te krijgen, en ze blijven heel goed waterdicht, ook na jaren gebruik.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 20:37

Klinkt eigenlijk allemaal goed. :)

Ik rijd Western, dus van ielige beugels heb ik sowieso geen last.

Stalen neus vind ik van het type afhangen, soms zit dat niet lekker, mijn tenen zijn blijkbaar niet plat genoeg daarvoor. :+

Ik vrees dat ik toch over internet moet gaan bestellen...
Heb jij je 'normale maat'? Of vallen ze anders?

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:46

Ik vind ze ietwat groot vallen, normaal heb ik 40-40,5 , maar van Blundstone heb ik maat 6. Dat komt volgens mij overeen met 39.
Op de site hanteren ze gewoon de europese maten zie ik, maar dan nog zou ik zelf een 39 bestellen. Je kan bij Agradi wel heel makkelijk ruilen trouwens.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:51

Als je op http://www.blundstone.nl kijkt, kun je een lijst met verkooppunten aanklikken. Wellicht dat er iets in de buurt van Leiden ligt?
Bij elk model (onder "producten") staat ook nog aangegeven in welke winkel ze die verkopen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 11:49

Al jaren loop ik op Redbacks. Ik heb meerdere paren gehad. Ze zitten heerlijk, zijn zeer slijtvast en hebben een hele fijne pasvorm voor mijn brede voeten.