met de paarden naar centerparcs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

met de paarden naar centerparcs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 00:09

Hallo iedereen!

Mijn vriendin en ik kijken al een tijdje naar een leuke vakantie met de 2 paardjes.
Echter is een paard duur als je onze leeftijd heb (zij is wel stukje ouder maar student) en een vakantie dus nog duurder.
Tot vorige week hebben we dus het plan een beetje laten waaien tot we wat meer geld 'over' hadden. Maar vorige week kreeg mijn vriendin via de post een gratis weekeindje centerparcs naar keuze binnen. Nou leek het ons ideaal om dit te combineren met de vakantie met de paarden.

Jullie begrijpen de vraag al: waar is er een park waar het ook dicht in de buurt (liefst loopafstand) mogelijk is om paarden te stallen, het gaat om een weekeindje en enkel weide zou voor onze 2 prima zijn als ze dan bij elkaar staan zonder andere (mijn pony kan niet zo goed van zich af bijten en heeft snel wonden als ze bij onbekende paarden staat).

Wie kan ons helpen?

groetjes Katja

Kasty

Re: met de paarden naar centerparcs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:57

bij centerparcs heijderbos zit een manege.. misschien is dat wat?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 11:59

Daar zit inderdaad een manege precies langs....
Maaar ik heb geen idee of die korte-termijn stalling doen. De manege heet Bergemo dat weet ik wel.

Verder zijn er wel leuke uitrijmogelijkheden geloof ik, alleen één maar...tot half/eind augustus stikt het hier van de horzels! Ik weet niet precies hoe het daar is, ik woon op ongeveer 10/15 km afstand en hier hoef ik me voor 10 uur 's avonds niet buiten te wagen met een paard...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 12:28

Bergemo doet inderdaad aan vakantiestalling: http://www.bergemo.nl/nstal.htm . Hoe het er is weet ik niet, ik ben er nooit geweest, maar dit heb ik van de site.

Yvonne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:10

Ik ben anderhalf jaar geleden naar Heijderbos geweest en heb toen een buitenrit gereden daar op een van de paarden van Bergemo.
Je loopt inderdaad van het park het manegeterrein op.

Ik was daar dus niet met eigen paard dus daar kan ik niks over zeggen.

Ik vond dat de stallen er verzorgd en netjes uitzagen. De paarden die daar stonden zagen er goed verzorgd uit. Ook het tuig was prima in orde. De paden langs de gangen ook netjes aangeveegd. Ik had een goede indruk van de stal. Ik vraag me alleen af of er mogelijkheid tot weidegang is. Voor de manege is wel een weiland(je), maar ik was daar in de winter dus er stond niks in de wei.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:36

2 jaar geleden zouden wij 2 kleine pony's op manege bergemo stallen tijdens onze midweek op het Heyderbos ,
ik had 3 maanden voor we gingen de manege om de prijs van de stalling gevraagd en ik weet niet meer het exacte bedrag , maar het was te doen , ik neem maar even als voorbeeld 12 euro per nacht per pony .
Omdat het A pony's waren , vroeg ik of ze voor die prijs in 1 box konden , dat kon , hoefde ik alleen bij te betalen voor eten , dus kwam op 14 euro per nacht , toen ik een maand later de box wilde boeken , was het veel en veel duurder geworden , de prijs kon alleen maar per pony en niet per box , terwijl ze dat al hadden gezegd , het was dus ik denk 20 euro per nacht per pony , maar dan mochten ze wel in 1 box -:(-
De prijs was in een maand ongeveer 300 % duurder geworden , dus afspraken kun je niet met ze maken , we hebben de pony's thuisgelaten , de manege verder zag er oke uit , ze hadden ook een groot deel van de pony's in groepsstal , maar ik zag maar weinig paarden op de wei , alleen een paar van die koudbloeden , weet niet of ze verderop nog land hebben natuurlijk.