Mijn vzpaard laat zich niet uit de wei halen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Amber__

Mijn vzpaard laat zich niet uit de wei halen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 18:52

Sorry als hier al een topic over is, ik heb het niet gevonden tussen de zoekresultaten.

Ik heb sinds een tijdje een verzorgpaard.
Soms komt ze vanzelf naar me toe en kan ik haar zo vangen, en dan komt ze weer niet en moet ik haar echt lokken met haar voer of moet zelfs iemand anders haar pakken.
Als ik achter haar aan loop geeft ze het soms na een tijdje op, maar de laatste keer was ze hengstig en liep ze gewoon de hele tijd te 'showen'. Ik heb gewoon niet de tijd om elke dag een halfuur achter haar te lopen en zoek daarom tips om haar makkelijker te laten komen.
Bij andere mensen laat ze zich (vaak) wel vangen.
Ik ben natuurlijk de enige die (op rijvlak, longeren, etc.) echt iets met haar doet, dus ik snap wel dat ze niet zo blij is als ze me ziet, maargoed...
Natuurlijk rijd ik niet elke keer, poets ik haar vaak ook gewoon (daarna moet ze wel haar stal in omdat ze s nachts op de stal staat), ik longeer haar, af en toe gaan we buiten ( laatste tijd minder ivm iets met haar hoeven, ze heeft natuurlijk geen pijn! er is gewoon een klein stukje uit, en omdat wij alleen verharde weg hebben neem ik geen risico's!).

Ik dacht misschien aan een avond op de wei gaan zitten en gewoon wachten tot ze uiteindelijk (hopelijk) toch komt, haar nadat ik haar (ook weer hopelijk) gevangen heb even aan de hand laten grazen (in de wei staat niet zoveel gras),...

Help?
(Sorry als mijn tekst misschien wat onduidelijk is, ik typ vanuit wat ik denk, en dat is misschien niet heel duidelijk :o )

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 09:46

Over dit onderwerp loopt ook een ander topic, zie [OPG] paard uit de wei halen...
Nu is dit topic eerder geopend maar aangezien hier nog geen reacties geplaatst zijn en in het andere topic wel sluit ik dit topic.
Graag dus verder in bovengenoemd topic.