tips voor 1e wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kyarahh

tips voor 1e wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-10 12:32

ik heb 5 september mijn eerste wedstrijd met Abel. heeft er iemand nog tips voor een eerste wedstrijd? :D Abel kan soms nog best schrikachtig zijn op ander terrein..

wilm

Re: tips voor 1e wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:50

Bij mijn paard helpt Naf instant magic, dat haalt net het scherpe randje eraf zonder dat hij sloom wordt.
Misschien kan je er al eens eerder heen om eens een rondje door de bak te sturen? Verder gewoon niet te veel verwachten, ga erheen om ervaring op te doen, de punten komen vanzelf.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 13:01

Neem lekker de tijd ervoor. Zorg dat je vroeg genoeg bij je paard bent zodat je in rust al je spullen kunt checken en op je gemak je paard kunt klaarmaken en inladen. Ook lekker op tijd richting wedstrijd gaan. Niet overdrijven natuurlijk, maar wel dat je rustig kunt aanmelden en kijken waar je moet losrijden en starten. Verder vooral genieten! Succes alvast

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:00

Yess schreef:
Neem lekker de tijd ervoor. Zorg dat je vroeg genoeg bij je paard bent zodat je in rust al je spullen kunt checken en op je gemak je paard kunt klaarmaken en inladen. Ook lekker op tijd richting wedstrijd gaan. Niet overdrijven natuurlijk, maar wel dat je rustig kunt aanmelden en kijken waar je moet losrijden en starten. Verder vooral genieten! Succes alvast

precies!het zijn de eerste paar wedstrijden toch gewoon ervaring opdoen. succes,komt goed!

Alexjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 21:08

Blyf zelf rustig en praat met je paard. Aai hem soms, geef hem een koekje. En vergeet alles wat er rondom je gebeurt concentreer je op je paard je parcour en je rijden.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:09

Gebruik de zoekfunctie eens, er zijn vast wel meerdere topics geweest met deze vraag en daar kan je denk ik wel goed bruikbare tips uithalen.

In elk geval vast succes en veel plezier met het rijden van wedstrijden.

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:24

Je zou voor die tijd al vast een keertje naar een wedstrijd kunnen gaan. Niet om mee te doen, maar alleen om met je paard te wennen aan z'n gebeurtenis.

Chrestomanci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 17:29

Ik heb twee weken geleden ook mijn eerste wedstrijd gereden, dat was niet bepaald een succes, maar wel heel erg leuk . Maak er gewoon iets leuks van!Leer je proefje min of meer uit je hoofd zodat je zelf ook een beetje een idee hebt waar je je in de proef bevindt. Op wedstrijd kunnen dingen soms anders verlopen dan je zou verwachten, wees dus flexibel en creatief. Rij ook de hoeken van de bak goed door, want die ruimte heb je nodig om je figuren/ oefeningen goed voor te bereiden. Als je een grote volte moet rijden, ziet de jury deze liever te groot dan te klein. En verder natuurlijk je paard wassen en invlechten en zelf verschijnen in een wedstrijd jasje en dat soort zaken.
Ik hoop dat je er wat aan hebt :D

Succes met je wedstrijd!

BliVi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 18:03

als je voor het eerst op concours gaat, is het slim dat je alles goed voor elkaar hebt. ;)
dat je er op tijd bent, en natuurlijk alles rustig aan kunt doen. ook is het verstandig
dat je eerst rustig de pony laat kijken wat er allemaal te zien is.
Veel succes op wedstrijd! *D

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 21:51

bedankt voor jullie tips! :D

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:22

p_a ik ben wel benieuwd hoe het straks is gegaan. Ik ben zelf nu hard aan het oefenen met mijn nieuwe paard (nu 4 wkn bij mij) om straks ook voor de B in te schrijven...

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 20:47

ik zal het straks laten weten! ;)
ik heb Abel sinds oktober maar ik ben eigenlijk ook pas sinds een paar weken goed met hem aan het oefenen. hij heeft een losse hoefwand gehad waardoor ik heel lang niet heb kunnen rijden..

xQuint

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 00:06

Okee, spannend je eerste wedstrijd!
Ik heb zelf ook nog nooit wedstrijden gereden, of nouja, wel onderling. :P
Veel succes ! :D

Chap_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:32

Probeer zelf zo rustig mogelijk te blijven, en probeer zoveel mogelijk stressfactoren te voorkomen, als je je moet haasten zal je je dus gestrest voelen. Ga dus op tijd naar je paard toe, ga op tijd weg van stal enz.

Als jij zelf rustig bent is je pony dat vaak ook wel, als je zelf gestrest op je pony zet is er de kans aanwezig dat dit overslaat op je pony. Succes ermee!

Mer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:56

Ik heb een tijdje geleden ook mijn eerste wedstrijd gehad.
Gewoon niet teveel ervan verwachten qua punten dan kan het ook nooit tegenvallen, dus meer voor de ervaring erheen willen!
Op tijd komen zodat je alles rustig aan kunt doen.
Ook kun je van te voren je pony/paard wat vaker meenemen naar andere tereinen of wedstrijden waar je niet eens hoeft te rijden zodat ze er aan went.

Succes!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:05

Je moet de eerste keer zien als een ervaring ipv een echte wedstrijd.
Niet meteen voor de punten gaan, probeer eerst maar lekker rustig rond te komen, dat is nu het belangrijkste. :)
Héél goed plannen, maak een schema waarop alle spullen staan die je mee/aan moet hebben.
Je kunt de eerste keer beter ruim op tijd zijn op de wedstrijd dan precies op tijd zodat alles best snel moet.
De eerste keer moet je overal nog aan wennen, secretariaat vinden, aanmelden, etc.
De tijd die je nodig bent voor inrijden is de eerste keer meestal wel moeilijk in te schatten, een half uur is het meest gebruikelijke,
als je gewoon de eerste keer een half uur inrijdt komt het vast goed.
En als je merkt dat het te kort/te lang is kun je het de volgende keer naar wens aanpassen. :)
Gewoon zelf heel rustig blijven zodat je paard dat ook blijft, dan komt het zeker goed!
Liever de eerste keer op 'safe' rijden en lekker rustig rondkomen zodat je tevreden kunt zijn, ongeacht je aantal punten.