Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xx_Irisje schreef:Mootje schreef:Alleen dan moet je er wel op letten dat je niet per ongeluk al begint, oftewel niet langs A gaan!
Dit gaat voor het B en L1 op, in het L2 moet je afwenden bij A dus is dat geen probleem
Ik kijk eigenlijk niet waar de ruiter dan is, maar dat maakt imo ook niks uit, gewoon een volte of nog een keer rond.. Je hebt 45 seconden de tijd.
Nou nee mevrouw, zo gaat dat niet, ze moet nu beginnen en dit is bij deze mijn seintje (in iets nettere bewoording) Zou wat wezen, dat dochterlief bepaalt wanneer ze mag beginnen
Mootje schreef:Relaxed, is het bij jullie normaal om je te melden bij de jury? Hier in de regio niet, alhoewel dat vandaag een hoop tijd en stress had kunnen schelen. Coupons lagen niet op volgorde en er vielen wat mensen uit, ofwel punten op de verkeerde protocollen.

Mootje schreef:Relaxed, is het bij jullie normaal om je te melden bij de jury? Hier in de regio niet, alhoewel dat vandaag een hoop tijd en stress had kunnen schelen. Coupons lagen niet op volgorde en er vielen wat mensen uit, ofwel punten op de verkeerde protocollen.
Gelukkig wel, want gister kreeg ik ook iedereen door elkaar. Als ik de 1e proef jureer wil ik ook altijd de papieren zien (das hier buiten ook standaard) 2e proef hoef ik ze niet te zien.. Iedereen meld zich trouwens ook altijd, heel soms vergeet iemand het wel is
_10_ schreef:Ik geef het startsein op een 'veilige' afstand van de A, meestal als ze hem net gepasseerd zijn.
Indien een ruiter na mijn startsein de A passeert krijgen ze een -2, ongeacht of dit in de B,L of M is.
Als ik zelf start rij ik niet langs de A maar blijft aan de kant van de C of E/B lijn tot ik het startsein krijg.
Ik weet, dit staat eigenlijk niet ter discussie, toch even een link.
[JI] Jury: Na startsein de A passeren, toegestaan of strafpunt??
Fitzroy schreef:Ik let er eerlijk gezegd niet op maar doe ook niet moeilijk als mensen al een keer langs A komen. Je kunt ook op alle slakken zout leggen. Het handigst is idd als mensen in de B en L1 op de andere hand beginnen en dan van hand veranderen op het moment dat ze het seintje hebben gekregen. Dan is het voor iedereen duidelijk.