welke vliegenspray/roller bij gevoelige huid (allergisch)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

welke vliegenspray/roller bij gevoelige huid (allergisch)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 16:52

mijn merrie heeft een erg gevoelige huid, ze heeft snel bultjes of allergische reacties, vooral op haar hoofd.
Ik heb nu een vliegenroller en een spray gebruikt van zzimply en NAF (geloof ik), waar ze allergisch op reageerde op haar hoofd.
Natuurlijk kan ik van alles gaan proberen, maar er zijn vast wel vliegenspray's/rollers die er om bekend staan geschikter te zijn voor paarden die een gevoelige huid hebben.
Liefst ook nog eens eentje die niet kleurt, ze is namelijk wit :o

Vliegenkap is ook een optie natuurlijk, maar helaas staat er een paard in haar groep die gaat jagen zodra ze haar kap op heeft. Het gaat vooral om de bescherming tegen vliegen rond haar ogen, dazen hebben we hier nauwelijks.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:29

Ik weet niet of je er wat aan hebt , maar een paard van een vriendin van mij reageerde ook super allergisch op een vliegenspray. Zo erg dat de da erbij moest komen. Volgens de da toen kunnen sommige paarden niet tegen citronella. Dus misschien moet je op zoek naar een spray zonder citronella ??!?

liesje84

Re: welke vliegenspray/roller bij gevoelige huid (allergisch)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:33

Of misschien iets door het voer wat vliegwerend werkt.
knoflook??
Ipv een vliegenkap misschien een vliegenfrontriem.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 19:41

Ik zal eens kijken of in deze spray´s citronella zit. Op haar lijf reageerd ze op de spray van Leovet niet allergisch, op haar hoofd wel.
Van de zzimply kreeg ze echt een soort brandblaren, een dikke korst die er later af viel en nu een roze plekje achter laat. Gelukkig had ik haar niet helemaal ingesmeerd. De dierenarts heeft er nog even naar gekeken en denkt ook dat het een reactie is op vliegenspray.

Inmiddels gaat het overigens wel goed met de kap op in de groep, dat scheelt al iets!

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:17

Hier nog eentje wiens paard een allergische reactie vertoonde op citronella :(:)
De spray waar hij tot nu toe geen allergische reactie op vertoont is die van Decathlon (Befix denk ik?) ..
Een spray kost een kleine € 17,00 maar echt ontzettend super goed werken vind ik hem niet echt.

trimmer

Re: welke vliegenspray/roller bij gevoelige huid (allergisch)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 23:57

misschien een optie om het eens uit te proberen wij maken voor als we op trektocht gaan vaak een mengsel met azijn, dertol en water van alles bv 100ml en dan goed schudden en klaar