Paard verzekeren voor ziektekosten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miiejs

Paard verzekeren voor ziektekosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 17:58

Hoi hoi,

Weet niet of ik hier goed zit met die onderwerp maar wist niet waar het anders thuis hoorde!

Maar mijn vraag, je paard verzekeren? Is ie dat bij jullie?
Bij mij op stal merk ik dat steeds meer paarden een blessure hebben en/of
vaak een bezoek brengen aan de veearts..
Nou is mijn pony niet verzekerd, maar als er dus wat ernstigs zou zijn kan ik dat
dus ook niet betalen (lees boven de 5000 euro ong.) nou kunnen m'n ouders dat
wel maar nou begin ik me toch af te vragen of het niet handiger is gewoon een verzekering
daarvoor af te sluiten.

Heeft er iemand tips en goede ervaringen met bepaalde verzekeringen e.d.?
Alles is welkom :) ook welke je juist niet moet hebben die zullen er ook vast zijn!

Alvast bedankt ;)

Katja

Re: Paard verzekeren voor ziektekosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 18:19

Topics over verzekeringen horen op TAO dus ik heb je topic even verplaatst.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 18:21

Ik heb mijn paard beperkt verzekerd, dus niet voor ziektekosten en heb spijt dat ik het niet heb laten doen. Bij twijfel zal ik met verzekering veel sneller naar een kliniek rijden om hem helemaal te onderzoeken. Nu doe ik dat als het me echt niet lekker zit.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 18:22

Kimbaie schreef:
Ik heb mijn paard beperkt verzekerd, dus niet voor ziektekosten en heb spijt dat ik het niet heb laten doen. Bij twijfel zal ik met verzekering veel sneller naar een kliniek rijden om hem helemaal te onderzoeken. Nu doe ik dat als het me echt niet lekker zit.

En mag ik dan vragen waar je verzekerd bent? en of je er al een x gebruik van hebt gemaakt enzo?

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 18:30

1 x gebruik van gemaakt. Toen meneer zijn been bij een ongeluk volledig open heeft gehaald.

dit is mijn verzkering

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 19:04

Okee bedankt! Nou kweet niet of het wat word want nou vind me vader het ineens onzin! terwijl ie er van de week zelf over begon! word er gek van! Sorry moest ik even kwijt!

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:10

Hallo,

Weet wel.. als jij hem verzekert en hij word ongeschikt voor de Sport..

dan krijg je allen je geld terug als jij je paard verkoopt aan de verzekering..
en Waar hij te recht komt weet je dus niet.. (paardenmarkt op/af, In polen?? )

het hoef niet.. maar dan heb je ook geen geld..

Voor brand en diefstal is het wel aan te raden..
En naar de Da ook

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:15

Sam Amore, paarden worden dan gewoon afgemaakt. Je mag hem zelfs zelf wegbrengen. Een goede verzekering verkoopt hem niet door, en ik vind het ook je eigen verantwoordelijkheid dat je meegaat op zijn laatste reis. Als je hem op het land wilt zetten, of in wilt laten slapen kun je hem voor slachtprijs van de verzekering kopen.

Verder heb ik Abel voor alles verzekerd. Ik heb het (gelukkig) nog niet nodig gehad, maar ik heb hiervoor een verwaarloosd paard gehad met een ernstige worminfectie en later ook spat, en toen was ik heel blij dat ik was verzekerd. Ik vind het fijne ook met Abel dat ik de vrijheid heb om de dierenarts te bellen zonder dat ik daar mijn rekening voor hoef te checken.

En eerlijk is eerlijk: Toen Vladimir was overleden heb ik het uitgekeerde geld gebruikt om Abel te kopen, en ik kan me geen betere opvolger wensen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:24

Ik heb nooit een verzekering gehad voor mijn paarden en achteraf gezien ook goed geweest. (klopt hard af)
Sommige mensen hebben er wel veel aan, maar probleem blijft dat niet alles in de verzekering valt en je dus nog steeds risico behoud óf de verzekeringskosten onwijs hoog zijn.
Ken toch aardig wat mensen die ondanks hun verzekering hoge kosten hebben gehad (en dus ook de verzekering daarna direct hebben opgezegd ;) )

lieveli :Hoe en voor hoeveel heb jij dat verwaarloosde paard in de verzekering gehad?
Want over het algemeen neemt een verzekering geen vooraf "ongezond" paard in de verzekering.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:25

Je moet alleen oppassen dat sommige verzekeringen ziektekosten maar vergoeden tot de verzekerde waarde van je pony of paard. Dus als je voor 3000 euro verzekerd bent bij dood en ongevallen dan worden ook ziektekosten maar tot dat bedrag uitgekeerd.

Verder is een paardenverzekering erg duur, dus je kunt ook het geld dat je uitspaart op de bank zetten als een reservepotje.

En goed op de voorwaarden letten. Als je geen klinische of rontgenologische keuring hebt gedaan dan zijn alleen gebeurtenissen van buitenaf verzekerd (ongevallen), bij hoefkatrol, spat of artrose krijg je niks uitgekeerd.

Ik heb zelf een uitgebreide verzekering met beperkte ziektekosten. Dat wil zeggen dat ik bij ongeschiktheid voor de sport (door welke oorzaak dan ook) het verzekerde bedrag uitgekeerd krijg en bij dierenartskosten alleen als het paard naar de kliniek wordt verwezen voor bijvoorbeeld een operatie. Alle ziektekosten verzekeren is namelijk vrij duur en je hebt ook nog eens een eigen risico per keer. Dus ik vond dat niet de moeite waard.

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:38

hoeveel betalen jullie per maand..??
en waar ben je dan allemaal voor verzekert??

frisjasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:39

Ik heb mijn merrie al 3 jaar in de verzekring zitten. Ze is uitgebreid verzekerd met ziektekosten. Ik betaal een best hoge premie. In die 3 jaar heb ik hem gelukkig nog niet nodig gehad.
Maar ergens vind ik het ook weer zonde van het geld. Tis toch een hoop geld wat ik elk jaar betaal. Had ik dat 3 jaar lang opzij gezet had ik ook een flinke spaarpot gehad.
Ik durf der nu alleen niet meer uit te halen. Zul je net zien. Haal ik der eruit en dan mankeert ze wat.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:48

Ik leg iedere maand geld weg op een spaarrekening met rente. Als ik dan geen dierenarts nodig heb ben ik ook niet mijn geld kwijt voor niets

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-10 19:15

Hmmm nog best lastig met al die verschillende meningen op stal bij mij was het ook al zo wisselvallig bij iedereen, maar ben idd heel bang dat als ik hem verzeker en hij krijgt wat dat het er weer niet onder valt ofzo :S

Nanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 12:49

Ik was ook heel erg aan het twijfelen over wel/geen ziektekosten verzekeren en waar.

Nu heb ik besloten dat ik mijn paardje ws. bij equine risk in de uitgebreide verzekering ga doen zonder ziektekosten extra mee te verzekeren.

Zo is hij tegen dood, noodzakelijk doden, diefstal en blijvende ongeschiktheid, ook bij inwendige aandoeningen als OC(D)/artrose en blijvende ongeschiktheid door ziekte/kreupelheid/ongeval etc. volledig verzekerd en voor grote dingen (koliekoperatie, acute fracturen en open verwondingen) voor een groot deel verzekerd, dit zit nl. bij de uitgebreide verzekering inbegrepen.

Een kleine berekening liet zien dat een ziektekostenverzekering waarschijnlijk meer gaat kosten dan opbrengen omdat je een eigen risico per gebeurtenis van 20% hebt met een minimum van 40 euro per gebeurtenis en er wordt jaarlijks maximaal de verzekerde waarde uitgekeerd.
Dan moet er dus heel wat gebeuren wil ik die 200 euro per jaar eruithalen en ook weer niet teveel want dan betaal ik me alsnog scheel aan ziektekosten.
Ik bouw dan toch liever een spaarpotje op :-)

(moet er wel bij vermelden dat mijn kruising ponyveulen niet voor een gruwelijk hoog bedrag verzekerd wordt, als je paarden hebt die 5000+ waard zijn is het ws. een ander verhaal..)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:34

Precies! Die verzekering heb ik ook.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:37

sam_amore schreef:
Hallo,

Weet wel.. als jij hem verzekert en hij word ongeschikt voor de Sport..

dan krijg je allen je geld terug als jij je paard verkoopt aan de verzekering..
en Waar hij te recht komt weet je dus niet.. (paardenmarkt op/af, In polen?? )

het hoef niet.. maar dan heb je ook geen geld..

Voor brand en diefstal is het wel aan te raden..
En naar de Da ook

Wat een onzin. Ik heb de mijne gewoon zelf in laten slapen alleen gaat de slachtprijs af van het geld wat wordt uit gekeerd.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 17:42

ik heb mijn paard ook volledig verzekers + aanvullend voor ziektekosten bij equipe paardenverzekeringen (ik geloof www.verzekeruwpaard.nl)
Ik ben er blij mee, heb het tot nu toe niet nodig gehad, maar wel fijn om achter de hand te hebben als er grote berdragen komen opzetten.

Spaarpotje kan ook, maar ik betaal nu per jaar per paard 400 euro premie geloof ik, is dus 800 per jaar. Eer dat ik 4000 euro heb gespaard moet er dus al 5 jaar niks gebeuren want dan zit er te weinig in mn potje.....

Nanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 10:49

@ Lonnie; ja dat is waar, ik heb ook geluk met iemand die "garant" wil staan in het geval van nood (als mn potje te klein is zeg maar) dus kan ik het zo oplossen.. verder hoop ik natuurlijk dat mijn paardje heeeeeel lang gezond blijft :j

_Fleurtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:10

Ik heb voor mijn paard de ODA-verzekering van Hippo afgesloten, inclusief diefstal en uitgebreide ziektekosten.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:52

lonnie schreef:
ik heb mijn paard ook volledig verzekers + aanvullend voor ziektekosten bij equipe paardenverzekeringen (ik geloof http://www.verzekeruwpaard.nl)
Ik ben er blij mee, heb het tot nu toe niet nodig gehad, maar wel fijn om achter de hand te hebben als er grote berdragen komen opzetten.

Spaarpotje kan ook, maar ik betaal nu per jaar per paard 400 euro premie geloof ik, is dus 800 per jaar. Eer dat ik 4000 euro heb gespaard moet er dus al 5 jaar niks gebeuren want dan zit er te weinig in mn potje.....

4000,- voor een nieuw paard bedoel je, of voor dierenartskosten (die zelden zo hoog worden) ?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:57

Nanmar schreef:
moet er wel bij vermelden dat mijn kruising ponyveulen niet voor een gruwelijk hoog bedrag verzekerd wordt, als je paarden hebt die 5000+ waard zijn is het ws. een ander verhaal..)

Hoezo een ander verhaal bij 5000+?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 15:08

4000 voor ziektekosten, je gaat toch van het ergste uit, dan heb je zeker genoeg ;)

maar ook als bv paard 1 kreupel wordt en paard 2 de week daarop weet ik veel wat krijgt. Ik betaal met 2 paarden liever premie dan dat ik ineens voor verrassingen kom te staan...

kosten die ik terugkrijg mocht mijn paard voor de verzekering afgekeurd worden boeien me niet zo. Ik koop hem dan sowiezo terug voor de slachtprijs (en is ook mogelijk bij mijn verzekering) en mocht het mogelijk zijn laat ik ze lekker hier lopen, anders zelf inslapen. Het is mij meer te doen om onverwachte hoge kosten te kunnen opvangen dan dat ik geld heb om een nieuw paard te kopen om het zo te zeggen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 15:57

lonnie schreef:
4000 voor ziektekosten, je gaat toch van het ergste uit, dan heb je zeker genoeg ;)

aha, maar de kans dat dat 5 jaar niet nodig is, is heel groot. Tot 2000,- is wel groter, maar ook niet héél groot
Ik snap je wel hoor, maar ik kies ervoor om dat in mijn potje te houden en kan zo nodig nog wel ergens geld vandaan halen....
Vind 5 jaar 800,- uitgeven voor "de kans op" érg veel geld wanneer die kans toch heel klein is, maar goed ik snap je dus wel :j

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 16:20

het blijft moeilijk die verzekeringen.... maar als ik alles van te voren had geweten had ik hem verzekert!!!! toen ik hem 5 jaar geleden kocht zij iedereen in mijn omgeving ach verzekeren onzin!! zorg dat je een beetje achter de hand hebt...... het had me zooo veel stres gescheeld! een spaarpotje van 1000 euro heb je niks aan. als je zegt je kunt beter zelf sparen en een potje maken moet je dit wel doen voor je je paard koopt! en niet tijdens als je hem al hebt..... want dat gaat dus niet lukken! ik had ook altijd een spaarpotje rond de 2000 euro... nu is mijn pony ongeneselijk ziek en er komen zo veel kosten om de hoek kijken... daar kun je niet tegen aan werken als normaal mens (lees minimuum loon) een paar duizend euro ben je zo kwijt!!!! mijn pony is prima te pas, maar hij heeft zo veel dingen tegelijk dat de kosten zo hoog zijn. ondanks alles kan hij waarschijnlijk nog jaren mee (heeft geen pijn en rij gewoon fanatiek).... en dan zeg je toch ook niet geef hem maar een spuitje....... deze maand wou ik weer 500 euro in z'n spaarpotje doen... en jha hoor meneer krijt een ontsteking en nog een paar dingen.... rekening? 421 euro.... tjha sparen? erg lastig... ik hou mijn hard vast als hij ooit geopereerd moet worden of naar de kliniek moet......