vliegendeken met veulen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mexlovenoa

vliegendeken met veulen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 15:52

Hoi :D,

Zoals jullie misschien al gemerkt hebben zit het buiten vol met vliegen, dazen en andere irritante beesten (vooral voor het paard). Ik heb een pikzwarte fries die er echt erg last van heeft. als ik in de wei kom kijken is letterlijk heel haar neus bezaaid met vliegen en dazen. Ik heb al vliegenspray op haar rug enzo geprobeert, maar dat houdt ze niet weg. Als ze achter haar veulen aan draaft en begint te zweten is het er weer af. Bij het veulen zitten er niet zo veel vliegen, maar weten jullie hoe ik die misschien bij het veulen ook kan weghouden?

Nu heeft ze een 2 weken oud veulen. die erg veel drinkt.

Nou is mijn vraag of het veulen nog wel kan drinken als mijn paard een vliegendeken op heeft..

En weten jullie een goed vliegendeken / winkel waar je die kan kopen? :D

alvast bedankt;)
x

mexlovenoa

Re: vliegendeken met veulen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 15:12

is er wel iemand die een vliegendeken gebruikt met dit weer??

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:17

Ik heb onze merries ook gewoon vliegendekens opgedaan. Het is wel eventjes een schok voor de veulens, maar ze hebben al snel in de gaten dat hun moeder daaronder zit. Ze gingen na een tijdje zelfs uitgebreid aan de klittenbandjes bijten. Daar was ik wat minder blij mee.

Wat betreft de soort deken vind ik de rambo sweet itch hoody er met kop en schouders boven uitsteken. Ligt geweldig en gaat meerdere seizoenen mee. Hij is wel iets minder luchtig dan de mesh dekens. Er zijn mensen hier op bokt die ze aanbieden en je kunt ze ook voordelig bij Engelse webshops kopen.

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:20

hoi,heb de amigo mio die 60 euro kost,veulen erbij van 30 april en gaat prima :D groetjes deess