onafhankelijke zit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

onafhankelijke zit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 12:51

Ik rij al 14 jaar paard. Maar heb er in lessen nog nooit over/van gehoord.
Ik vind dit erg jammer omdat het naar mijn idee toch echt de basis is. En je het nodig hebt om correct op je paard te zitten.
Ligt het aan mij of word er gewoon weg weinig aandacht aan geschonken of heb ik bij de verkeerde mensen gelest?

Ik wil nu dus heel graag goede (basis) lessen krijgen voordat ik verder ga. Ik heb al op www.alona.nl gekeken en die ook gemaild of die mij verder kunnen helpen.

Ben erg benieuwd of jullie dat ook merken.

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:02

Alona is inderdaad een aanrader, Margreet zal je absoluut eea heel duidelijk uit kunnen leggen. Ze is een vriendelijk en competent instructrice en erg handig in uitleggen hoe iets hoort te voelen. En haar clinics zijn ook nog eens erg gezellig. :j

Origineel

Re: onafhankelijke zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:03

Waar ik bij sta een vriendin van ons helpt mij daarbij. En we zijn zó gevorderd gaat echt super goed. :j

Gewoon de goede basis dan komt de rest vanzelf. :)

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 13:05

Nu ik fanatiek wedstrijden wil gaan rijden. En ook een leer(paard) gekocht heb. Loop ik toch tegen het probleem aan dat ik niet correct zit. Ik had gehoopt dat ik dat na 14 jaar wel kon. Maar helaas.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:22

Felicity, gewoon doen!! Ik heb een 3 daagse clinic gevolgd bij Margreet, en die was super. Kijk maar in de link in mijn onderschrift, daar staat een verslagje ervan.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:23

RT-P >> RUI

LindyTH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:02

-
Laatst bijgewerkt door LindyTH op 24-08-23 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

xQuint

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:34

Bij mij op de manege schenken ze juist best veel aandacht aan de onafhankelijke zit !
Ik rijd op manege Groenewoude in Woudenberg. :)

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 09:34

Zeer interessant dit. :) Het valt toch niet mee om eigenlijk echt goed op je paard te zitten. Heb er zelf ook moeite mee, heb een te holle rug en als ik juist goed zit voelt het voor mij alsof ik er aan de voorkant van afkukel.
Centered Riding lijkt me heel geschikt om dit soort problemen op te lossen. Ga eens op de website kijken van Margreet.

ArnoBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:13

Hoorde laatst van iemand dat een verkeerde zit slecht kan zijn voor je botten, dus heel erg slecht als je nog niet uitgegroeid bent.

Maar ik heb nog niet ge-googled of dat echt zo is.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:42

Salka schreef:
Zeer interessant dit. :) Het valt toch niet mee om eigenlijk echt goed op je paard te zitten. Heb er zelf ook moeite mee, heb een te holle rug en als ik juist goed zit voelt het voor mij alsof ik er aan de voorkant van afkukel.
Centered Riding lijkt me heel geschikt om dit soort problemen op te lossen. Ga eens op de website kijken van Margreet.

Dat had ik dus ook. Als ik voor mijn gevoel recht zat, zat ik met een holle rug. Toen Margreet wat oefeningen had gegeven, wat geprikt en gepord, had ik het idee dat ik als Quasimodo op mijn paard zat... grooooot was mijn verbazing toen ik in een bakspiegel keek, dat ik keurig rechtop zat!! En beter balans kon houden toen ik het gewend was, en beter voel dat ik weer scheef ga, afijn, ik ben er vet op vooruit gegaan.

ArnoBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:55

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:24

Tsja.. .als je denkt dat een filmpje een echte instructrice kan vervangen die je volgt, corrigeert etc, dan vooral doen. :))

LOI heeft een schriftelijke cursus paardrijden geloof ik, lijkt me dan ook wel iets voor je Arno8? Bespaar je nog meer geld in theorie... ;)

ArnoBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:45

Breghje schreef:
Tsja.. .als je denkt dat een filmpje een echte instructrice kan vervangen die je volgt, corrigeert etc, dan vooral doen. :))

LOI heeft een schriftelijke cursus paardrijden geloof ik, lijkt me dan ook wel iets voor je Arno8? Bespaar je nog meer geld in theorie... ;)

Ik heb sowieso geen cursus nodig :-) Ik ben een natuurtalent. ;)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:33

ArnoBokt schreef:
Breghje schreef:

Ik heb sowieso geen cursus nodig :-) Ik ben een natuurtalent. ;)

Aaaah jij bent diegene die Anky les geeft!! Wat leuk! +:)+

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:42

Eh.... om verwarring te voorkomen: ArnoBokt is niet arno8!
Kijk maar in het profiel: hij is een oude opa van 30+ en ik ben een jonge adonis van 27 :P

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:47

arno8 schreef:
Kijk maar in het profiel: hij is een oude opa van 30+ en ik ben een jonge adonis van 27 :P

Aaaarnoooooo!!! *knuft* Dacht je nou echt dat IK jullie doorelkaar zou gaan gooien?? Trouwens, jij geeft Anky helemaal geen eens les. Dus jij kán ArnoBokt niet zijn. 8-)

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:53

Ook ik kan je Centered Riding zeker aanraden.
Ik heb twee workshops gevolgd van Nelleke Deen bij cursus-totaal in Dongen.
Heb er enorm van geleerd en mijn zelfvertrouwen is een stuk beter geworden doordat ik beter in balans zit.

ArnoBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:43

arno8 schreef:

We zijn even oud :-)